Så bliver nye regle for 2014 til alle på su og kontanthjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2013

Lilje82

LuLy skriver:

Nej nej mener overhovedet ikke at de alle er dovne! Men reformen tvinger jo folk i enten uddannelse eller arbejde og det er jo super fedt for dem der rigtig gerne vil, men hvis der sidder nogen som bare ER dovne, så får det jo også dem igang - og der synes de jo nok ikke selv er fedt, men det jo bare godt at få dem igang så man får fjerner dem der bare udnytter systemet

Okay ja, det er rigtigt  Men som tiderne er lige nu, synes jegvdesværre bare det rammer de forkerte, dem der allerede har en uddannelse, men som uheldigvis er i et fag med mange ledige, og de tvinges derud, hvis deres økonomi ikke kan holde, fordi... Først var de forsikrede mod 4 år på dagpenge, men den forkortede de, da der pludselig var mange ledige, så står de til eller har allerede mistet deres ret til dagpenge, sig nu mister de hele den ene indtægt, fordi regeringen vil have dem i uddannelse selvom mange familier med børn ikke kan få økonomien til at hænge sammen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2013

modesty

livhemdrup skriver:

Jeg betaler halv husleje halvt af det der hører til hus el vand osv. Og jeg betaler alt selv hvad der hører til mine børn så fælles vil jeg ik sige

Det er da også fælles. Din mand betaler halvdelen.

Og du ville vel stadig betale for dine egne børn selvom I var gift?

Anmeld

19. april 2013

Silas&Mille

raca skriver:

er du mod at man som personer skal tage ansvaret for hinannen.. istedet for at overlade alt til staten..

jeg tror det er sundt at folk igen bliver tvingen til at tage ansvar for andet end dem selv.

Jeg er imod at staten skal bestemme at vi skal forsørge hinanden bare fordi vi bor sammen.

Som jeg skriver synes jeg simpelthen det er SÅ gammeldags med gensidig forsørgerpligt. Efter min mening skal den bare afskaffes.

Anmeld

19. april 2013

Zelinasmor

dukke skriver:

Det er forskelligt for hvad men har i trækprocent for jeg får 5100 udbetalt

5100 eller 4600.. Det er stadig latterligt hvis de skærer mere i den. 

Anmeld

19. april 2013

tinasmor

Jeg synes det er helt fint. Jeg ville ikke have noget imod at skulle forsørge min kæreste hvis det kom der til, at han var på kh eller lign. Vi har valgt at bo sammen så selvfølgelig hjælper vi hinanden.Hvorfor skulle state aka dig og alle andre betale for min kæreste hvis han kom på dp. Folk tror nogle gange at statens penge vokser på træerne og klager hvis f.eks SUén bliver sat ned. I USA er de ved at få kaffen galt i halsen når man fortæller, at her FÅR man penge for at læse. I USA starter de med at spare op fra barnet er født for at de kan få en uddannelse. Men næ nej, i DK så skal man helst have 10.000 kr. om måneden i SU før at folk at tilfredse. Jeg synes, at folk skulle have lov tli at arbejde mere og samtidig kunne beholde deres SU. For helt ærlig, rigtig mange uddannelser har ikke særlig mange timer om ugen (selvfølgelig før lektier, selvstudie osv) men rene undervisningstimer er der ofte ikke mange af, hvis man f.eks læser på universitetet og så kunne unge altså godt have lidt mere fritidsjob hvis de synes, at de mangler penge.

Jeg kan godt forstå, at nogle som virkelig er syge kommer i klemme. Der burde tages hånd om de personer der virkelig ikke kan arbejde. de skal ikke presses psykisk og fysisk ud i ting de ikke kan klare. Jeg håber, at de kan få noget individult sagsbehandling. Problemet er måske, at der før i tiden var alt for mange der fik tildelt førtidspension. Folk som ikke var berettiget til det. Så blev der strammet op og det kan komme til at ramme en masse som bliver presset ud i fleksjob osv. uden reelt at have en mulighed for at klare det.

Jeg er for, at raske mennesker så vidt muligt klare sig selv. Jeg synes, at staten skulle gå ind og støtte der hvor der virkelig er behov for det, f.eks i ældreplejen, daginstitutioner osv og så lade raske, rørige mennenesker og unge så vidt muligt klare sig selv. Folk kan betale til en A-kasse mens de arbejder, komme på dagpenge hvis uheldet er ude og så må det da være muligt, at man indenfor to år får sig et job. Hvis ikke drømmejobbet så bare hvilke som helst job for at kunne forsørge sig selv og sin familie.

Så ja, jeg synes de nye regler ser fine nok ud.

Anmeld

19. april 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Synes det er fint at samlevende skal forsørge hinanden. Hvorfor skal det være anderledes end når man er gift? 

synes egentlig det hele ser fint ud på skrift. men det bliver jo spændende at se om det også bliver sådan i praksis. 

Anmeld

19. april 2013

baby012

Sådan !  

Anmeld

19. april 2013

dpb

debbie19 skriver:

synes det lyder fair nok,

men føler mig mere trådt på jeg er kun på kontanthjælp fordi jeg er sat på standby i systemet og har været det i 3 år. jeg har to dårlige knæ kan hverken gå  eller stå. jeg har en nerve i klemme i min albue hvilket medføre jeg ikke kan bruge hele venstre hånd. jeg har rigtig dårlig syn nystagmus og kun 10 procents syn. jeg har en meget sjælendt lever sygdom som medføre en masse sygehusbesøg og mavesmerter. det var meningen for 3 år siden de ville søge førtidspension til mig men det takked jeg nej til ville heller på flex. så var vi så dumme og flytte til en anden by. hvilket medførte jeg skulle starte helt forfra. kom i praktik som fik smadret mine knæ endnu mere og nu har jeg været sygmeldt i 9 måneder, og nu er det ikke muligt at få flexjob eller pension. 

de er ved at snakke om jeg skal under uddanelse men også rigtig svært da jeg aldrig rigtig har lært noget i skolen pga indlæringsvanskeligheder og fandt først ud af sent jeg har en hjerneskade så fik ikke den hjælp jeg behøved.  så lige nu er de på bar bund og jeg kan ikke se nogen fremtid. jeg hader virkelig at gå herhjemme sidder foran pc hele dagen fordi jeg ikke kan andet. men nu ved jeg ikke hvad der kommer til at ske med mig pga den nye reform. jeg synes os syge får det sværre og svære .- der sidder selvfølig mange som ikke gider arbejde eller ud de skal selvfølig igang. men nogle af os kan ikke. 

Hej...

nu spørger jeg lige dumt

Hvorfor er det ikke muligt at få flexjob eller førtidspension?? Altså er det afskaffet eller er det bare ekstremt svært at få bevilget ??

Syntes umiddelbart den nye KH-reform ser ok, ud syntes bare de springer alt for let og elegant hen over den del af KH-modtagerne der modtager den ydelse fordi de reelt ikke kan arbejde, eller har en stærkt begrænset arbejdsevne og bare sidder fast i systemet... men det taler man vel helst ikke højt om, at findes (har selv et stk siddende herhjemme)

Her vil vi på sigt blive ramt af den med gensidig forsørgerpligt.... så nu er eneste grund til ikke at blive gift forsvundet, og fred være med det  for går ud fra at det er samme vilkår som for gifte, med at der først bliver skåret i KH-ydelsen når parternes samlede indkomst svarer til eller overstiger hvad der svarer til to gange KH-ydelse...  eller?? Sådan håber jeg det er, for kan næppe forsørge os alle alene på min SU

Qnuz

Anmeld

19. april 2013

helle85

quindelist skriver:

Nu ændrer de jo de gamle marchgrupper til "umiddelbart jobparate" og "aktivitetsparate"
Du vil jo så tilhøre sidstnævnte, hvor de gør meget ud af at aktiviteterne skal målrettes den enkeltes situation. Så det bør da ikke give problemer i fht dit pkt 2

Mht forsørgerpligten -ja man ku jo ønske sig at den blev fjernet helt men det er jo en spareøvelse. Jeg personligt synes som jeg tidligere har skrevet at det er på tide at man sidestiller samlevende par med gifte. -der er også masser af gifte par uden fællesøkonomi som tidligere har stået med jeres problematik men har fundet en udvej.

Heldigvis er det ikke noget de implementerer i morgen, så i har tid til at omstille jer.

Jeg siger ikke det bliver nemt, for det tror jeg ikke det gør, men jeg tror på at alting løser sig.

Jeg er iøvrigt selv kronisk syg og har taget mine livtag med systemet så det er ikke fordi jeg ikke forstår dine frustrationer.

ved du hvor grænsen gå for hvornå de trækker for den person der er på kontant hjælp nå den anden arbejder???

og ved du hvor man kan se hvad man få udbetalt nå man ikke kan arbejde fuldtid??

Anmeld

19. april 2013

VIPpigen

debbie19 skriver:

synes det lyder fair nok,

men føler mig mere trådt på jeg er kun på kontanthjælp fordi jeg er sat på standby i systemet og har været det i 3 år. jeg har to dårlige knæ kan hverken gå  eller stå. jeg har en nerve i klemme i min albue hvilket medføre jeg ikke kan bruge hele venstre hånd. jeg har rigtig dårlig syn nystagmus og kun 10 procents syn. jeg har en meget sjælendt lever sygdom som medføre en masse sygehusbesøg og mavesmerter. det var meningen for 3 år siden de ville søge førtidspension til mig men det takked jeg nej til ville heller på flex. så var vi så dumme og flytte til en anden by. hvilket medførte jeg skulle starte helt forfra. kom i praktik som fik smadret mine knæ endnu mere og nu har jeg været sygmeldt i 9 måneder, og nu er det ikke muligt at få flexjob eller pension. 

de er ved at snakke om jeg skal under uddanelse men også rigtig svært da jeg aldrig rigtig har lært noget i skolen pga indlæringsvanskeligheder og fandt først ud af sent jeg har en hjerneskade så fik ikke den hjælp jeg behøved.  så lige nu er de på bar bund og jeg kan ikke se nogen fremtid. jeg hader virkelig at gå herhjemme sidder foran pc hele dagen fordi jeg ikke kan andet. men nu ved jeg ikke hvad der kommer til at ske med mig pga den nye reform. jeg synes os syge får det sværre og svære .- der sidder selvfølig mange som ikke gider arbejde eller ud de skal selvfølig igang. men nogle af os kan ikke. 

Hvorfor kan du ikke på flexjob??

jeg er selv flexjobber, så er bare nysgerrig. Jeg blev flexjobber i 2009, så jeg ved kun hvordan den nye indkomst er lavet når du får job som flexjobber

så intet ondt i spørgsmålet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.