Jeg synes det er helt fint. Jeg ville ikke have noget imod at skulle forsørge min kæreste hvis det kom der til, at han var på kh eller lign. Vi har valgt at bo sammen så selvfølgelig hjælper vi hinanden.Hvorfor skulle state aka dig og alle andre betale for min kæreste hvis han kom på dp. Folk tror nogle gange at statens penge vokser på træerne og klager hvis f.eks SUén bliver sat ned. I USA er de ved at få kaffen galt i halsen når man fortæller, at her FÅR man penge for at læse. I USA starter de med at spare op fra barnet er født for at de kan få en uddannelse. Men næ nej, i DK så skal man helst have 10.000 kr. om måneden i SU før at folk at tilfredse. Jeg synes, at folk skulle have lov tli at arbejde mere og samtidig kunne beholde deres SU. For helt ærlig, rigtig mange uddannelser har ikke særlig mange timer om ugen (selvfølgelig før lektier, selvstudie osv) men rene undervisningstimer er der ofte ikke mange af, hvis man f.eks læser på universitetet og så kunne unge altså godt have lidt mere fritidsjob hvis de synes, at de mangler penge.
Jeg kan godt forstå, at nogle som virkelig er syge kommer i klemme. Der burde tages hånd om de personer der virkelig ikke kan arbejde. de skal ikke presses psykisk og fysisk ud i ting de ikke kan klare. Jeg håber, at de kan få noget individult sagsbehandling. Problemet er måske, at der før i tiden var alt for mange der fik tildelt førtidspension. Folk som ikke var berettiget til det. Så blev der strammet op og det kan komme til at ramme en masse som bliver presset ud i fleksjob osv. uden reelt at have en mulighed for at klare det.
Jeg er for, at raske mennesker så vidt muligt klare sig selv. Jeg synes, at staten skulle gå ind og støtte der hvor der virkelig er behov for det, f.eks i ældreplejen, daginstitutioner osv og så lade raske, rørige mennenesker og unge så vidt muligt klare sig selv. Folk kan betale til en A-kasse mens de arbejder, komme på dagpenge hvis uheldet er ude og så må det da være muligt, at man indenfor to år får sig et job. Hvis ikke drømmejobbet så bare hvilke som helst job for at kunne forsørge sig selv og sin familie.
Så ja, jeg synes de nye regler ser fine nok ud.
Anmeld