Så bliver nye regle for 2014 til alle på su og kontanthjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2013

baby012

Wampires skriver:

og nu ryster jeg ved tanken om at jeg måske får et job...

vi kan altså ikke overleve på kun en indkomst... hvis vi kunne det så havde vi gjort så kæresten blev hjemmegående og jeg brugte hans fradrag fremfor som det er nu med ham på KH og mig på Dimittendsats af dagpenge som udløber d. 23 juni i år...

jeg har knoklet og slæbt og skrevet og ringet for at prøve at få et job.. intet held... og nu hvis jeg finder et risikerer vi at miste den ene indkomst så vi igen kommer til at stå med absolut ingenting at leve for men igen blot prøve at finde en overlevelsesstrategi...

ARGGGHHHHH..... jeg ved godt at de gør det for at komme dem til livs der udnytter systemet til at få flest penge for mindst muligt arbejde.. MEN kunne det ikke være noget med at man kiggede på hvem der måske skulle have sådanne sanktioner og hvem der måske mere fortjente noget ekstra hjælp???

Så lige nu hvis jeg finder et job så ender vi med færre penge og hvis jeg ikke finder job ender vi også med færre penge end vi har nu.. hvor vi næsten ingenting har...

suk... aner ikke mine levende råd.. håber der sættes tal på hvornår forsørgerpligten træder ind ligesom det var før med en minimumsindkomstsgrænse for hvornår man skulle leve på en indtægt...

Min kæreste er i behandling så derfor er han på KH og det eneste det fører hen imod lige pt. er en førtidspension... han kommer ikke igang med job igen... 2 timer 2 gange om ugen var ALT for meget for ham til trods for der blev taget utrolig godt hensyn til ham og han var superglad for stedet, opgaverne og dem han var sammen med...

du skal først forsørge ham når du tjener 2x kontanthjælp 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
baby012 skriver:

okay.. så stadig det samme som før.. det var da et positivt pust her at få...

så skal jeg bare lige holde øje med hvad satsen så er på fremadrettet også så jeg ved om vi kan overleve økonomiskt fremadretet

Anmeld

26. april 2013

Diana2013

H+S Skjolgborg. skriver:

Avav for nogle godt for andre.

Så bliv det vedtaget til aften.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-67355382:aftale-om-kontanthj%C3%A6lp-p%C3%A5-plads.html?fbs

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1956319.ece

Synes det er forfærdeligt... De tænker altså ikke lige på dem som rigtig gerne vil arbejde, men har en fortid og de har taget straffen fx eks kriminelle som er fuldt arbejds dygtige men ikke bliver ansat pga pletten på straffe attesten, ja så vil folk sige de kunne bare tænke sig om, men nogen har faktisk været tvunget til at blive krimenelle pga penge mangel eller sådan noget. Synes heller ikke de tænker på de mange som ikke har råd til at forsørge kæresten, bare fordi man bor sammen skal man ikke betale den andens regninger osv. Hvad med de enlige der skal passe deres børn osv... Tror bare det ender i at vi får flere der fusker med sorte penge, penge svindel osv....

Anmeld

26. april 2013

Diana2013

baby012 skriver:

Jeg tjener lige præcis 2 gange kontant hjælp. Men har bestemt ikke råd til at forsørge kæresten da jeg har noget gæld, og udgifter ;/ puha sikke en tid og sikke et samfund :/

Anmeld

27. april 2013

baby012

DianaBaastrup skriver:

Jeg tjener lige præcis 2 gange kontant hjælp. Men har bestemt ikke råd til at forsørge kæresten da jeg har noget gæld, og udgifter ;/ puha sikke en tid og sikke et samfund :/

Tja, vi får samlet 12000 om måneden (su) udbetalt..

det kan godt lade sig gøre.. Men hold nu op man skal førestram økonomi

Anmeld

27. april 2013

bobbles

esioul skriver:

Der må godt nok være mange der kommer i klemme under det punkt med at er man over 25 skal man som samboende forsørge hinanden.

Kan ikke læse det nogen steder Det med at man skal forsørges af den der arbejder hvor den anden er på kh. Er over 25 men jeg er sygemeldt på kh. Mister jeg så hele min indtægt? Da Min kæreste tjener 28000 om måneden

Anmeld

27. april 2013

mortilflere

Stakkels dem der er syge på kontant hjælp...........

Anmeld

27. april 2013

Mettefpigen

bobbles skriver:

Kan ikke læse det nogen steder Det med at man skal forsørges af den der arbejder hvor den anden er på kh. Er over 25 men jeg er sygemeldt på kh. Mister jeg så hele min indtægt? Da Min kæreste tjener 28000 om måneden

Som jeg har forstået det så mister man den hvis manden tjener mere end 2* kh.....

Anmeld

27. april 2013

bobbles

mortilflere skriver:

Stakkels dem der er syge på kontant hjælp...........

Ja jeg er så en af dem jeg har en slem depression Jeg har gået ned med flaget tre gange og har angst så frygter til tider at være sammen med andre mennesker Det gør jeg ikke kan varetage et arbejde men jeg kan ikke få syge dagpenge og de siger jeg ikke kan få førtidspension så jeg er spændt på fremtiden

Anmeld

27. april 2013

bobbles

Mettefpigen skriver:

Som jeg har forstået det så mister man den hvis manden tjener mere end 2* kh.....

Ja min tjener 28000 om måneden men skylder Skat penge men han får kun 14.000 udbetalt det bliver dæleme svært at leve for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.