Så bliver nye regle for 2014 til alle på su og kontanthjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23.841 visninger
139 svar
196 synes godt om
18. april 2013

H+S Skjolgborg.

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2013

B&J

Det lyder som en god plan.

de unge skal i uddannelse og de andre skal arbejde for deres kontanthjælp så kommer man jo også ud og det er super sundt..

jeg elsker hverdag når jeg er i praktik men håber af hele mit hjerte der snart sker noget andet

Anmeld

19. april 2013

esioul

H+S Skjolgborg. skriver:

Avav for nogle godt for andre.

Så bliv det vedtaget til aften.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-67355382:aftale-om-kontanthj%C3%A6lp-p%C3%A5-plads.html?fbs

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1956319.ece

Der må godt nok være mange der kommer i klemme under det punkt med at er man over 25 skal man som samboende forsørge hinanden.

Anmeld

19. april 2013

Valle81

Sådan:0)

Jeg synes, det er helt igennem fantastisk:0)

Anmeld

19. april 2013

Stumpen

esioul skriver:

Der må godt nok være mange der kommer i klemme under det punkt med at er man over 25 skal man som samboende forsørge hinanden.

Jeg må indrømme at jeg ikke er fan af den der med at forsørge hinanden (lige meget alder) - synes man der skulle kigge på indkomst/rådighedsbeløb inden man skærer i den kontantramte...

Anmeld

19. april 2013

esioul

Stumpen skriver:

Jeg må indrømme at jeg ikke er fan af den der med at forsørge hinanden (lige meget alder) - synes man der skulle kigge på indkomst/rådighedsbeløb inden man skærer i den kontantramte...

Det er jeg enig i.

Jeg er ikke selv på KH og er også medlem af a-kassen. Men jeg synes faktisk det punkt er lidt langt ude. De andre er jeg enige i.

Jeg tror det resulterer i mere snyd med systemet. Have adressen hver for dig og alligevel bo sammen.

Anmeld

19. april 2013

quindelist

Jeg synes det er på tide vi sidestiller samlevende par med par der er gift. I et samfund der iøvrigt hylder og ligeså stille er ved at indrette sig efter en mangfoldighed af familieformer, er det på sin plads....!

At man så godt kunne have ønsket sig at det var gået den modsatte vej i fht forsørgerpligten -det er en anden snak.

Anmeld

19. april 2013

Benjamins'mor

esioul skriver:

Det gælder da også par under 25?

Men min kæreste bliver 25 til december, har han så forsørgerpligt over mig?

Anmeld

19. april 2013

esioul

Benjamins'mor skriver:

Det gælder da også par under 25?

Men min kæreste bliver 25 til december, har han så forsørgerpligt over mig?

Samlevende par, hvor begge er fyldt 25 år, får gensidig forsørgerpligt: Samlevende par, hvor begge er fyldt 25 år, får gensidig forsørgerpligt, så kontanthjælpssystemet afspejler de moderne samlivsformer og familiemønstre. I dag gælder forsørgerpligten kun, hvis man er gift.

Det er lige hvad jeg kan se der står.

Anmeld

19. april 2013

Benjamins'mor

esioul skriver:

Samlevende par, hvor begge er fyldt 25 år, får gensidig forsørgerpligt: Samlevende par, hvor begge er fyldt 25 år, får gensidig forsørgerpligt, så kontanthjælpssystemet afspejler de moderne samlivsformer og familiemønstre. I dag gælder forsørgerpligten kun, hvis man er gift.

Det er lige hvad jeg kan se der står.

Okay, så bliver vi ikke ramt af det.
Det er så forvirrende, for så siger de et et sted og andet et andet sted.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.