Så bliver nye regle for 2014 til alle på su og kontanthjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2013

dukke

esioul skriver:

Der må godt nok være mange der kommer i klemme under det punkt med at er man over 25 skal man som samboende forsørge hinanden.

Er det også hvis den man bor sammen med er på dagpenge ja undskyldjeg spøger dum?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2013

1990h

H+S Skjolgborg. skriver:

Avav for nogle godt for andre.

Så bliv det vedtaget til aften.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-67355382:aftale-om-kontanthj%C3%A6lp-p%C3%A5-plads.html?fbs

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1956319.ece

Det lyder faktisk som nogle gode nye regler

Anmeld

19. april 2013

Zelinasmor

Synes det er lidt grotesk at de også vil spare så meget på su'en som pt ligger på 4600 udbetalt. Os der faktisk kæmper for at få en uddannelse bliver jo også ramt så..

Anmeld

19. april 2013

debbie19

synes det lyder fair nok,

men føler mig mere trådt på jeg er kun på kontanthjælp fordi jeg er sat på standby i systemet og har været det i 3 år. jeg har to dårlige knæ kan hverken gå  eller stå. jeg har en nerve i klemme i min albue hvilket medføre jeg ikke kan bruge hele venstre hånd. jeg har rigtig dårlig syn nystagmus og kun 10 procents syn. jeg har en meget sjælendt lever sygdom som medføre en masse sygehusbesøg og mavesmerter. det var meningen for 3 år siden de ville søge førtidspension til mig men det takked jeg nej til ville heller på flex. så var vi så dumme og flytte til en anden by. hvilket medførte jeg skulle starte helt forfra. kom i praktik som fik smadret mine knæ endnu mere og nu har jeg været sygmeldt i 9 måneder, og nu er det ikke muligt at få flexjob eller pension. 

de er ved at snakke om jeg skal under uddanelse men også rigtig svært da jeg aldrig rigtig har lært noget i skolen pga indlæringsvanskeligheder og fandt først ud af sent jeg har en hjerneskade så fik ikke den hjælp jeg behøved.  så lige nu er de på bar bund og jeg kan ikke se nogen fremtid. jeg hader virkelig at gå herhjemme sidder foran pc hele dagen fordi jeg ikke kan andet. men nu ved jeg ikke hvad der kommer til at ske med mig pga den nye reform. jeg synes os syge får det sværre og svære .- der sidder selvfølig mange som ikke gider arbejde eller ud de skal selvfølig igang. men nogle af os kan ikke. 

Anmeld

19. april 2013

quindelist

dukke skriver:

Er det også hvis den man bor sammen med er på dagpenge ja undskyldjeg spøger dum?

Reglerne bliver ligesom de hele tiden har været for gifte par. Dvs hvis ens samlever tjener mere end 2*kontanthjælp så får man ingen penge.
Tjener samleveren mindre end det bliver kontanthjælpen reguleretså man tilsammen maks har 2* kontanthjælp

Anmeld

19. april 2013

quindelist

esioul skriver:

Samlevende par, hvor begge er fyldt 25 år, får gensidig forsørgerpligt: Samlevende par, hvor begge er fyldt 25 år, får gensidig forsørgerpligt, så kontanthjælpssystemet afspejler de moderne samlivsformer og familiemønstre. I dag gælder forsørgerpligten kun, hvis man er gift.

Det er lige hvad jeg kan se der står.

Jeg synes egentlig at de også burde indføre gensidig forsørgerpligt for par der ikke er fyldt 25 men som har fælles børn -de har da i den grad forpligtet sig overfor hinanden i forvejen.... -bare en tanke.!

Anmeld

19. april 2013

dukke

quindelist skriver:

Reglerne bliver ligesom de hele tiden har været for gifte par. Dvs hvis ens samlever tjener mere end 2*kontanthjælp så får man ingen penge.
Tjener samleveren mindre end det bliver kontanthjælpen reguleretså man tilsammen maks har 2* kontanthjælp

Tak det er heller ikke fordi det bliver aktuelt da jeg er under 25 læste jwh lige

Anmeld

19. april 2013

dukke

xoxotasha skriver:

Synes det er lidt grotesk at de også vil spare så meget på su'en som pt ligger på 4600 udbetalt. Os der faktisk kæmper for at få en uddannelse bliver jo også ramt så..

Det er forskelligt for hvad men har i trækprocent for jeg får 5100 udbetalt

Anmeld

19. april 2013

esioul

quindelist skriver:

Jeg synes egentlig at de også burde indføre gensidig forsørgerpligt for par der ikke er fyldt 25 men som har fælles børn -de har da i den grad forpligtet sig overfor hinanden i forvejen.... -bare en tanke.!

Men hvad så folk der lever sammen som ikke har børn?

Det synes jeg måske er sådan lidt

Anmeld

19. april 2013

esioul

dukke skriver:

Nej. Det er kontanthjælp. Dagpenge er jo en "forsikring" man tegner

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.