Så bliver nye regle for 2014 til alle på su og kontanthjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2013

H+S Skjolgborg.

charlottemor3 skriver:

Tak for diæt svar 

jeg synes det er svært at finde ud af og temmelig stressende ikke at vide præcis hvor man står  

Må have fat i min Sagsbehandler de må vide det 

Ja sagsbehandleren ved mere om det når vi kommer tætter på har min mail mig i går.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2013

den der klare sig ida

altså jeg kan da kare  leve for min kontanthjælp og den er kun på 4940 efter skat og jeg er handicapet der er ingen hjælp at hente nogen steder 

Anmeld

10. august 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Ved sku ikke rigtig hvad jeg syntes om det hele er meget bange for at komme mere i klemme ind jeg er har lige sendt en klage på grund af 13 sagsbehandlere på 2år og deres svar var at det er jo ikke holdbart men det kan de ikke gøre noget ved.
Jeg er kronisk syg og kæmper bare vider i min hverdag men kan ikke gøre andet ind få en tid ved min nye sagsbehandler som jeg fik for 4mdr siden men som jeg ikke har hørt noget fra endnu! Og høre om hvordan den nye raform vil straffe mig mere ind de allerrede gør i forvejen for jeg er syg....

Og bliver pisse sur over alle de svar med at alle skal bare igang og alle på kontanthjælp er dovne vi har ikke alle selv valgt det..
Ville meget heller arbejde ind side med en lille indtægt er da taknemelig for at kunne få noget men det er sku ikke noget man bliver rig af

Anmeld

10. august 2013

Mom2

den der klare sig ida skriver:

altså jeg kan da kare  leve for min kontanthjælp og den er kun på 4940 efter skat og jeg er handicapet der er ingen hjælp at hente nogen steder 

Arh det passer ikke helt, der er hjælp, man skal bare selv finde den kommunen hjælper ikke med at fortælle hvad man kan få at hjælp .... Det koster dem jo penge!

Anmeld

10. august 2013

Mom2

H+S Skjolgborg. skriver:

Avav for nogle godt for andre.

Så bliv det vedtaget til aften.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-67355382:aftale-om-kontanthj%C3%A6lp-p%C3%A5-plads.html?fbs

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1956319.ece

Det der pisser mig mest af, er at politikerne hele tiden siger vi unge skal tage uddannelse (det er jo sådan set fornuftigt nok) men så hjælp os dog for h***** med at oprette elevpladser.

Jeg har været i praktik som de gerne ser man gør og gjort mig uundværlig, men grundet hun mangler lidt økonomisk (er en lille virksomhed) så kan hun ikke ansætte mig.. PISSE frustrerende at have et sted som godt vil ansætte en som elev, men mangler lidt økonomisk og bare få denne besked fra kommunen "jamen det er jo ærgeligt! du finder nok en anden?!"
ÅH!

Anmeld

10. august 2013

pcoramt

det lyder som en rigtig god reform.. jeg er dog lidt betænkelig over hvad de så vil gøre ved alle dem der har end en ungdomsuddannelse og så enten ikke bliver optaget på en videregående eller kan finde en elevplads?

vil også gerne have belyst hvordan de vil spare på SU? hvordan gør de det?

Anmeld

10. august 2013

Muffinmus

Synes regeringen er mere end dårlige til at komme med løsninger. Hvad med vi sparer et par ministre væk, og bruger deres løn til at finansere befolkningen bare en smule??????
For jeg synes der er forskel på ikke lige at finde sig et job over længere tid og så ende på KH pga sygdom og blive tabt at det danske lortesystem der vader på de syge der bliver smidt af dagpengene efter to år. Problemet er der IKKE bliver taget hensyn til om man er ødelagt af sygdom, at i systemet pga sygdom eller bare er uheldig jobmæssigt. For så kunne man o også tage en uddannelse og på den øde få bare en lille salt penge i kassen.

Og at spare på SU er helt hen i vejret. De tæsker løs på lille DK at man skal blive til låget, få sig en god uddannelse, men samtidigt gør de det kun muligt at få sig en uddannelse hvis man er ikke har børn.
Folk med børn, især mere end et bliver jo mere end bare ramt, de vil fravælge en uddannelse fordi det på en årrække af måske 10 år vil koste dem kassen og kører familiens økonomi i bund, først på en lorte SU man på ingen måde kan leve af, dernæst afbetaling af massivt SU lån de næste mange år. Så kan folk gå og studere, være deprimerede over en lorte økonomi, skrive dårlige opgaver pga dårlig søvn, blive skilt fordi ens partner bare ikke orker at sidde i lort til halsen flere år i træk...hurra for en god løsning Borgen er kommet med der.

Kan til nød se de unge kan leve på en SU, men nogle vil igen fravælge pga studielån og tanken om en gæld på 150.000 som 20 årig, yes, det er da herligt.
Nu er jeg selv optaget på studie fra 2014..... Tanken om SU til at leve for er pisse skræmmende. For min mand tjener vist rundt regnet 20.000 for meget til at vi kan få fripladser til børnene. Tjente han 20.000 mindre om året, ville vi kunne spare 11 x 5000 kr, det er saftsuseme mange penge, men nej. I stedet for vi mov til at leve på hans løn, min Elendige DU der er til at grine af og så et lån oven i hatten, tak til Borgen for jeres indsats, i ryger sgu ud ved næste valg.

Anmeld

10. august 2013

Carina:-)

MariaE skriver:

Synes regeringen er mere end dårlige til at komme med løsninger. Hvad med vi sparer et par ministre væk, og bruger deres løn til at finansere befolkningen bare en smule??????
For jeg synes der er forskel på ikke lige at finde sig et job over længere tid og så ende på KH pga sygdom og blive tabt at det danske lortesystem der vader på de syge der bliver smidt af dagpengene efter to år. Problemet er der IKKE bliver taget hensyn til om man er ødelagt af sygdom, at i systemet pga sygdom eller bare er uheldig jobmæssigt. For så kunne man o også tage en uddannelse og på den øde få bare en lille salt penge i kassen.

Og at spare på SU er helt hen i vejret. De tæsker løs på lille DK at man skal blive til låget, få sig en god uddannelse, men samtidigt gør de det kun muligt at få sig en uddannelse hvis man er ikke har børn.
Folk med børn, især mere end et bliver jo mere end bare ramt, de vil fravælge en uddannelse fordi det på en årrække af måske 10 år vil koste dem kassen og kører familiens økonomi i bund, først på en lorte SU man på ingen måde kan leve af, dernæst afbetaling af massivt SU lån de næste mange år. Så kan folk gå og studere, være deprimerede over en lorte økonomi, skrive dårlige opgaver pga dårlig søvn, blive skilt fordi ens partner bare ikke orker at sidde i lort til halsen flere år i træk...hurra for en god løsning Borgen er kommet med der.

Kan til nød se de unge kan leve på en SU, men nogle vil igen fravælge pga studielån og tanken om en gæld på 150.000 som 20 årig, yes, det er da herligt.
Nu er jeg selv optaget på studie fra 2014..... Tanken om SU til at leve for er pisse skræmmende. For min mand tjener vist rundt regnet 20.000 for meget til at vi kan få fripladser til børnene. Tjente han 20.000 mindre om året, ville vi kunne spare 11 x 5000 kr, det er saftsuseme mange penge, men nej. I stedet for vi mov til at leve på hans løn, min Elendige DU der er til at grine af og så et lån oven i hatten, tak til Borgen for jeres indsats, i ryger sgu ud ved næste valg.

Men der regnes da med % i forhold til om man kan få dækket noget af daginst.

Det er jo ikke enten eller ,men derimod beregnes det med procenter der trækkes fra alt efter hvad husstanden tjener-

Så kan I ikke få det dækket 100% ,kan I jo stadig søge -så beregner kommunen jo hvad I kan få dækket .

Ævle ,ævle -Håber du forstår hvad jeg mener

Anmeld

10. august 2013

Muffinmus

Carina:-) skriver:

Men der regnes da med % i forhold til om man kan få dækket noget af daginst.

Det er jo ikke enten eller ,men derimod beregnes det med procenter der trækkes fra alt efter hvad husstanden tjener-

Så kan I ikke få det dækket 100% ,kan I jo stadig søge -så beregner kommunen jo hvad I kan få dækket .

Ævle ,ævle -Håber du forstår hvad jeg mener

Tror også det var groft skåret, for vi ville ikke kunne få helt friplads, men måske halv hvis det var, men vi når lige over grænsen og kan derfor ikke få noget, lidt øv når dem der ligger lige under Kan spare voldsomt meget der.
Dt samme gælder jo folk på KH, de har ko ofte netop lav indkomst og kanderne ende med det samme udbetalt som je får for fuldtidsarbejde, med alle deres tilskud, fripladser osv. Blev mega overrasket da jeg så en en,og mors økonomi på KH, shirt mand, hun endte med alle beløb samlet på 15.000 udbetalt, og skal ikke engang selv betale børnepasningen. Der får jeg 13.800 og skal skisme selv betale transpost til ondt OG dyr børnepasning for de penge.
Dt er da ikke fair at de så til sidst KAn ende på mere større rådighedsbeløb end jeg har F.eks..
Nå, men det kom lidt ud af sporet, sortry. Og nej, siger ikke det er en drøm at være på KH, bare en konstatering at får man de tilskud man kan, så sidder man dælme ikke dårligt i det...
Synes KH burde ligge UNDER SU, men synes så at SU burde ligge på 7.000 efter skat, så er der da en chance for at folk kan få dagen til at ærge bare lidt samme. Hvs man har stiftet familie og købt hus.
Jeg er tvunget ti, at tage en uddannelse pga sygdom, fordi mit ob ikke kan udsende mig i fremtiden, så er det skisme da surt at de at den skod SU man havde regnet sig frem til nu liver endnu værre. Men påske skulle man skrive personligt brev til hende taskedamen til statsminister og bede hende betale de 5.000 mine børns pasning koster hver måned år vi så ikke længere har råd til det på den dejlige SU de vil give i fremtiden.

Anmeld

10. august 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

og nu sidder jeg og er klar til at tude...

hvordan f**d** kan de kalde det der socialt afbalanceret? de tager en masse penge fra nogen der i forvejen kæmper alt hvad de overhovedet kan for at holde hovedet oven vande... nemlig de unge der er så røvuheldige at ende på KH og ikke kan få job pga netop deres alder lige er efter de 18 men før de 20 hvor de er interessante...

ej hvor er jeg splittet nu...

den ene side af mig håber på at blive "reddet" fra KHsystemet med en dagpengereform... den anden side siger atøknomisk ville de bedste være en KH for mig da jeg kun kan få dimittendsats dagpenge da jeg stadig (4 år efter endt uddannelse) ikke har noget erhvervserfaring og derfor heller ikke har sparet timer op til fuld dagpengesats...

kan kun se det må værefordi de aldrig har prøvet at stå uden familiens økonomiske støtte og bare være på røven fordi der er regninger der skal betales af et beløb der ikke engang kan dække halvdelen af det man skal betale hver mdr for at holde sig i live og overholde reglerne for aktiv jobsøgning etc...

for de opdaterer jo ikke lige loven med hvad der skal med i beregning af ens udgifter hvis man søger om enkeltydelse så det dækker de ting der er nødvendige idag for overhovedet at kunne følge med på det plan de selv har sat man skal være med på...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.