Så bliver nye regle for 2014 til alle på su og kontanthjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2013

klmf

Det er da også på tide at sidestille ægtefolk med samlevende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2013

lycly

Jeg synes det lyder som en rigtig god reform! Synes faktisk at ikke det er "av" for nogen, jo, alle de dovne men det jo kun fair Håber så satme bare at kommunerne husker at håndhæve det!

Anmeld

19. april 2013

Silas&Mille

Synes umiddelbart at det ser meget fornuftigt ud.

Dog er jeg SLET IKKE tilhænger af gensidig forsørgerpligt, om man er gift eller ej.
Det er SÅ gammeldags...

Anmeld

19. april 2013

Fenja09

Der må godt nok være mange der kommer i klemme under det punkt med at er man over 25 skal man som samboende forsørge hinanden.

Ja, det kommer til at ramme ca. 8000 mennesker på kontanthjælp...

Anmeld

19. april 2013

livhemdrup

Jeg kan blive noget såååååå grrrrrrr

man glemmer bare li at der måske sidder nogen på kontanthjælp fordi at de er for syge til at arbejde men ik kan få pension endnu grundet man ik helt er færdig udredt og der bliver man så straffet. 

1 fordi kæresten skal forsørger mig ( vi har IKKE føllesøkonomi)

2 fordi alle skal jobbe for at få kontanthjælp det kan jeg ikke ergo ingen penge her. 

Men ihhhh hvor er det dog godt med den nye lov så kan alle dem på kontanthjælp bare lette røven og komme igang. Ja undskyld men nu er det altså ik alle som er på kontanthjælp bare fordi det er nemt. Nogen er der fordi det er der de blev parkeret af systemet indtil systemet finder ud af om man skal ha invalid pension. 

Undskyld mit tvære indlæg men kan faktisk godt blive en smule vred og ked af det når man omtaler kontanthjælpsmodtagere på den måde. ik alle er ens og nogen er der af sygdoms mæssige årsager. 

Anmeld

19. april 2013

Maja88

livhemdrup skriver:

man glemmer bare li at der måske sidder nogen på kontanthjælp fordi at de er for syge til at arbejde men ik kan få pension endnu grundet man ik helt er færdig udredt og der bliver man så straffet. 

2 fordi alle skal jobbe for at få kontanthjælp det kan jeg ikke ergo ingen penge her. 

Men ihhhh hvor er det dog godt med den nye lov så kan alle dem på kontanthjælp bare lette røven og komme igang. Ja undskyld men nu er det altså ik alle som er på kontanthjælp bare fordi det er nemt. Nogen er der fordi det er der de blev parkeret af systemet indtil systemet finder ud af om man skal ha invalid pension. 

Undskyld mit tvære indlæg men kan faktisk godt blive en smule vred og ked af det når man omtaler kontanthjælpsmodtagere på den måde. ik alle er ens og nogen er der af sygdoms mæssige årsager. 

Men hvis i bor sammen har i vel også fælles udgifter??

Jeg får da ikke mindre udgifter af at være gift.. derfor er det vel også urimligt min man skal forsørge mig hvis jeg ikke kan få arbejde

Anmeld

19. april 2013

raca

esioul skriver:

Der må godt nok være mange der kommer i klemme under det punkt med at er man over 25 skal man som samboende forsørge hinanden.

det er da ikke andre regler end når man er gift.. det er da rimligt at man forpligtigere sig overfor hinannen når man flytter sammen.

Anmeld

19. april 2013

raca

Silas&Mille skriver:

Synes umiddelbart at det ser meget fornuftigt ud.

Dog er jeg SLET IKKE tilhænger af gensidig forsørgerpligt, om man er gift eller ej.
Det er SÅ gammeldags...

er du mod at man som personer skal tage ansvaret for hinannen.. istedet for at overlade alt til staten..

jeg tror det er sundt at folk igen bliver tvingen til at tage ansvar for andet end dem selv.

Anmeld

19. april 2013

raca

livhemdrup skriver:

at i ikke har fællesøkonomi men har valgt at bo sammen er vel ikke statens ansvar..

i bor sammen ergo har i forpligtiget jer overfor hiannen. ikke kun føelsesmesissigt men også økonomisk.

Anmeld

19. april 2013

quindelist

livhemdrup skriver:

Nu ændrer de jo de gamle marchgrupper til "umiddelbart jobparate" og "aktivitetsparate"
Du vil jo så tilhøre sidstnævnte, hvor de gør meget ud af at aktiviteterne skal målrettes den enkeltes situation. Så det bør da ikke give problemer i fht dit pkt 2

Mht forsørgerpligten -ja man ku jo ønske sig at den blev fjernet helt men det er jo en spareøvelse. Jeg personligt synes som jeg tidligere har skrevet at det er på tide at man sidestiller samlevende par med gifte. -der er også masser af gifte par uden fællesøkonomi som tidligere har stået med jeres problematik men har fundet en udvej.

Heldigvis er det ikke noget de implementerer i morgen, så i har tid til at omstille jer.

Jeg siger ikke det bliver nemt, for det tror jeg ikke det gør, men jeg tror på at alting løser sig.

Jeg er iøvrigt selv kronisk syg og har taget mine livtag med systemet så det er ikke fordi jeg ikke forstår dine frustrationer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.