livhemdrup skriver:
Jeg kan blive noget såååååå grrrrrrr
man glemmer bare li at der måske sidder nogen på kontanthjælp fordi at de er for syge til at arbejde men ik kan få pension endnu grundet man ik helt er færdig udredt og der bliver man så straffet.
1 fordi kæresten skal forsørger mig ( vi har IKKE føllesøkonomi)
2 fordi alle skal jobbe for at få kontanthjælp det kan jeg ikke ergo ingen penge her.
Men ihhhh hvor er det dog godt med den nye lov så kan alle dem på kontanthjælp bare lette røven og komme igang. Ja undskyld men nu er det altså ik alle som er på kontanthjælp bare fordi det er nemt. Nogen er der fordi det er der de blev parkeret af systemet indtil systemet finder ud af om man skal ha invalid pension.
Undskyld mit tvære indlæg men kan faktisk godt blive en smule vred og ked af det når man omtaler kontanthjælpsmodtagere på den måde. ik alle er ens og nogen er der af sygdoms mæssige årsager.
Nu ændrer de jo de gamle marchgrupper til "umiddelbart jobparate" og "aktivitetsparate"
Du vil jo så tilhøre sidstnævnte, hvor de gør meget ud af at aktiviteterne skal målrettes den enkeltes situation. Så det bør da ikke give problemer i fht dit pkt 2
Mht forsørgerpligten -ja man ku jo ønske sig at den blev fjernet helt men det er jo en spareøvelse. Jeg personligt synes som jeg tidligere har skrevet at det er på tide at man sidestiller samlevende par med gifte. -der er også masser af gifte par uden fællesøkonomi som tidligere har stået med jeres problematik men har fundet en udvej.
Heldigvis er det ikke noget de implementerer i morgen, så i har tid til at omstille jer.
Jeg siger ikke det bliver nemt, for det tror jeg ikke det gør, men jeg tror på at alting løser sig.
Jeg er iøvrigt selv kronisk syg og har taget mine livtag med systemet så det er ikke fordi jeg ikke forstår dine frustrationer.
Anmeld