Får enlige for mange penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2013

raca

jeg syntes systemet er skævt..

vis man er IKKE gift eller enlig kan man få KH hvis man ikke har gidet melde sig i fagforening eller aldrig har været tilknyttet arbejdsmarked..

når man er gift kan ægte fællen værskod at forsøge en..

jeg mener samboende om det er ægtefæller eller kærster skulle sidestilles således at samboende fik gensidig forsøgerpligt.

jeg kan se en ide i at dem på KH får deres børn i ins-og pasning, således de ser folk der vil og arbejde. og således at de ikke bliver gående hjemme ved mor og far på KH. for kun at se den del af livet og måske bliver understimoleret..

ja jeg er meget fordoms fuld over for folk der er på kh. og ser dem gennerelt som tabere der ikke har gidet tage et job eller få en udd. forde det var mere mageligt at flade den der hjemme.. alle statistkker peger på at børn af kh modtager selv går den vej.. det ville være rart at denne arv bliv brudt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2013

Anonym

wamse skriver:

Så er det fordi, at vedkommende har flere børn, for ellers får man ikke så meget mere, hvilket jeg allerede har sat reelle tal op på før i denne debat

Hun er alene med datter fra aug. 2010 (far er ukendt).. Har set seddelerne med tallet fra kommnuen..

Anmeld

15. april 2013

Ellie79

Anonym skriver:

Ja hvad er DIN mening? Synes du enlige på kontanthjælp, får for meget udbetalt? Eller for lidt? Eller lige tilpas?

Jeg høre mange sige at enlige mødre på KH får ALT for meget udbetalt, når man også kigger på bolig tilskud osv.

Min mening? JA, jeg synes de får for mange penge.

Anonyme svar tilladt!

Og HUSK en ordentlig tone piger

Ja jeg synes man får for mange penge på kontanthjælp, når nogle mennesker desværre ender i at for dem er det bedre at blive på kh end at tage en uddannelse. Jeg ser tråde herinde hvor folk skriver de ikke har råd til at tage en uddannelse, så er kh simpelthen for høj og den er skyld i at nogle ikke får en uddannelse da deres økonomiske gundlag så vil smuldre. 

For mig er kh en overgangsydelse og ikke en ydelse man bør starte sin familieudvidelse på.. 

Anmeld

15. april 2013

raca

Noneother skriver:

Nej. Det eneste man får som enlig er den ekstra børneydelse hver 3. måned. Alt andet er ud fra indkomst.

Så det synes jeg egentlig er noget **** at fyre af.

Mht. om de studerende burde have dem i stedet som en nævner. Så har de studerende jo mulighed for at tage sig et studiejob, og de går som regel en langt lysere fremtid i møde. Den enlige har jo ingen mulighed for det, og har altså nogle børn der ellers ville lide meget under en skræntende økonomi.

Jeg synes at det er fint at vi hjælper...

jammen hvorfor kan den enlige ikke

tage et job, mens de unddanner sig sålededes der økonomi ikke smuldre.

hvorfor skal de havde så meget støtte at det ikke er økonomisk forsvarligt at tage end udd.

med tilskud ol.. er den relle lønforskel for KH og lavt lønnede ca 200kr pr.. dette bruger mange til ikke og gide et job.

Anmeld

15. april 2013

Carina:-)

optimistmor skriver:

dette her er altså ikke for at være nedladende..

men allerede der hvor du fortæller at i er 2, vil det altid være en mulighed for den ene er på eks aften arbejde og den anden er hjemme hos barnet. ja gu fanden kan det være sk** hårdt, menn det er en mulighed!

hvis man er ene om det hele og vil have aftenarbejde så skal der lige pludselig betales for pasning her. man er ene om et barn og her tror jeg samfundet har valgt at prioritere hvad der er bedst for barnet. er dette at forældreren er på arbejde konstant og de ikke kan se hinanden, men pengene der blir tjent går alligevel til pasning? eller skal forældre og barn have  tid sammen i hverdagen og skatteydere støtter op om dette samfund?  

jeg er ovenud lykkelig for jeg ikke skal sidde og kun have måske kun 1time med mit barn i hverdagen fordi der skal knokles ved siden af kontanthjælpen.

børnene er vores fremtid, men selvfølgelig skal dem der snyder for at få flere end rigeligt heller ikke have lov til dette!

det er jo penge der sikrer vores børn og er man barn i en udsat familie med eks. vold. ville det jo være det bedste for barnet at kunnefå den rettehjælp så disse ikke ender ud i at give deres børn samme opdragelse!

håber dette var forståeligt

Der er altså ikke altid den mulighed,'

F.eks er jeg selvstændig og bruger mange penge på at betale mig ud af trælse situationer,men jeg kan ikke betale mig ud af alt.

Og når manden er i Holland,og et af børnene er syge -ja så er det enten mig eller en barnepige der må være ved barnet,

Fordi man er i forhold er det ikke ensbetydende at man er 2 om tingene.

Der er jo også kvinder hvis mænd sejler i flere mdr om året,

De er stadig i forhold,men samtidig er de som enlige-Vi får bare ikke tilskud til f.eks at betale barnepige.

Anmeld

15. april 2013

wamse skriver:

Jeg har såmænd også arbejdet som ufaglært på fabrik, og som rengøringsassistent, og det kunne altså godt svare sig.

men jeg kan hverken pga af min psyke, fysik eller pga arbejdstider varetage lign. stillinger i dag.

Friheden for jer har jo været, at i var to, og derfor muligheden for at kunne tage jobs ved siden af, hvilket ikke er muligt for ret mange andre enlige forsørgere.

Jeg giver 5200 i husleje nu, og det kan jeg ikke gøre meget billigere. En lejlighed i en beton byggeri ville være dyrere.
Man kan godt få boligstøtte selvom det er privat i dag. det er indtægtsbestemt

Jeg får økonomisk friplads, men jeg ville også være berettiget til pædagogisk friplads, hvilket enhver ville kunne få uanset status, hvis der er en begrundelse for dette.

transportudgifterne vil også være gældende som enlig, vi får jo ikke tilskud til det.

Da min eks og jeg begge blev fyret og kom på dagpenge, fik vi også lidt i friplads, så det er ikke kun enlige forsørgere

Så for at se, hvor det er man mener, at enlige skulle have mindre, så synes man skal se på, hvad det reelt er de får, som andre ikke også har mulighed for.

Nu ansætter jeg selv folk,og jeg har svært ved at få nogen (danskere) der gider arbejde for 125 i timen.

Og i sønderjylland tager man tyskere ind,fordi folk ikke søger f.eks rengøring.

Så noget har altså ændret sig,og kan ikke se andet end at det er fordi det ikke kan svare sig økonomisk.

Anmeld

15. april 2013

isabellasmor skriver:

Tror aldrig at Kh vil "vinde" over det at arbejde. Det er en mærkelig tankegang der er opstået fordi vi har set i nyhederne at der er nogle der snyder og Nasser. Syntes simpelthen det er ved at tage overhånd, alt den jagt på folk på Kh. 

Jeg syntes ikke enlige får for meget. 

Og jeg er hverken selv på Kh eller enlig! 

Nu er jeg selv arbejdsgiver,og jo det vinder desværre jævnligt-

At der self. er mange der gerne vil arbejde,drukner desværre i dem der ikke vil.

Jeg har i lang tid konsekvent taget folk på kh når jeg skulle bruge nogen ,netop fordi jeg tænkte det måtte være skønt at slippe ud af systemmet.

Men det er jeg stoppet med,netop fordi folk ikke møder op,kommer for sent eller stopper selv fordi de ikke synes det giver nok med 125 i timen.

Så jeg er ikke enig beklager

Anmeld

15. april 2013

LilleChelle

Jeg har stemt ja, udelukkende pga. jeg bliver stødt over at man på kontanthjælp har penge til div. luksusting, som bil, stor lejlighed, makeup og kosmetikting i lange baner, tattoveringer, byture hver og hver anden weekend osv. i den dur. Ligeledes at mange på kontanthjælp offentligt reklamerer med at de ikke GIDER gøre en indsats for at komme ud af den offentlige forsørgelse, fordi det ikke kan betale sig økonomisk. 

Men når det er sagt, så er det ikke kun enlige, men lige så meget samlevende på kontanthjælp jeg føler mig stødt af. 

Selvfølgelig skal man ikke skære alle over én kam - men sådan er der desværre bare mange der tænker. 

Anmeld

15. april 2013

wamse

Carina:-) skriver:

Nu ansætter jeg selv folk,og jeg har svært ved at få nogen (danskere) der gider arbejde for 125 i timen.

Og i sønderjylland tager man tyskere ind,fordi folk ikke søger f.eks rengøring.

Så noget har altså ændret sig,og kan ikke se andet end at det er fordi det ikke kan svare sig økonomisk.

Jeg har netop arbejdet i sønderjylland, på LM glasfiber i Hammelev, på Abena som rengøringsassistent, på VUC og Katedralskaolen, som rengøringsassistent. Det kan da godt være at en timeløn er på 125, men der er også tillæg, og ofte mulighed for at tjene mere ved overarbejde.

Jeg valgte som rengøringsassistent at arbejde 48 timer i ugen fast, og på LM tog jeg alt det overarbejde, der var at komme efter.

Så ved mig har det kunne betale sig. Mine kørselsudgifter kunne jeg i et hvis omfang trække fra.

Anmeld

15. april 2013

raca

Carina:-) skriver:

Men det er da logisk nok.

Man synes naturligvis ikke selv at det man får er for meget.

Jeg betaler topskat,og synes det er urimeligt at jeg foruden at betale meget mere i skat end mange andre så skal jeg lige oveni betale en ekstra skat .

Men "dem" der ikke betaler topskat ,synes det er en glimrende ordning ligeindtil den dag de måske selv står og er endt i gruppen "betal 70% af din løn"

Ligesådan med kh og tilskud,der er det klart at dem der nyder godt af det naturligvis synes alt er godt,og dem der ikke synes det bare har ondt i røven....

åhh ja.. man bliver så træt når man ikke får 5øre i tilskud men verskod kan betale topskat..

særligt når de overvejer at lave børnepengene indkomst bestemt..

så tag da endelig alle pengene fra dem der gider arbejde og giv dem til de dovne der ikke gider tage en udd. forde de så midste lidt indkomst i sølle 3-4 år... men der efter kunne blive selvforsøgende..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.