Anonym skriver:
Jeg skrev det faktisk fordi det virkede som om det er med til at give dig et meget negativt syn på mødre/fædre på overførselsindkomster og det synes jeg er SÅ trist da jeg tvivler på det er det generelle billed, med det er jo sådanne oplevelser der er med til at holde fordom om de overbetalte mødre/fædre som bevidst vælger at forblive på overførselsindkomster fordi de er for dovne.
Som jeg skrev vil der jo altid være mennesker der udnytter div. Situationer, men jeg tror stadig det er de færreste sunde pg velfungerende forældre der tænker jeg vil sørme heller leve af staten.
Jeg beklager hvis du føler det var en personlig kritik mod dig
Det ved jeg skam godt
Men jeg skrev jo også at jeg godt vidste er der også var folk der havde brug for deres kh - men derfor kan man jo stadig godt synes at kh er for højt sat, jeg synes i stedet at man burde være tvunget til at betale til en a-kasse, ja jeg ved godt at man kan ryge ud af det system osv og det er selvfølgelig også rigtig træls - men hold op hvor er der mange der ikke GIDER og bruge penge på A-kasse da det er nemmere at gå direkte på kh.
Samtidig, hvis kh var mindre, så ville mange nok også finde en uddannelse mere attraktiv, ja og småjobs for den sags skyld. Og ja jeg ved også godt at man ikke bare kan blive ved at uddanne sig og at jobs ikke hænger på træerne - men jeg tror stadig det er en større motivation at komme i gang med noget andet end at sidde og "hygge" sig på kh (og nej, ikke alle hygger sig) 
Jeg har selv været nødt til at skifte uddannelse et par gange, netop fordi at det ikke er til at få job - dybt åndssvagt, men man bliver nødt til at gøre en indsats og se på hvordan tingene udvikler sig. Hvis jeg gerne vil have et job senere, så må jeg også se på hvilke jobs der er flest af 
Anmeld