Får enlige for mange penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2013

Mettefpigen

raca skriver:

vvil

øhh den med barnepige forstår jeg ikke..

når man er alene.. må man antage at de fleste har en dele ordning= helt fri uden børn i 2-3 dage hver 14 typisk.. dette kan de færeste par da prale af...

en forældre forsvinder vel ikke så de kan vel også bruges.

man kan godt nå både at hente og aflevere selv når man er på kh.. så der er barnepige heller ikke nødvendig.

så hvornår er det de har mere brug for barnepige..

den ene gang hvert halvår der er møde o dagins.. jamme det har alle andre jo også hvis ens forældre ikke tager over..

og ja udgifterne er ikke kun det halve.. man skal staten kompensere for at man har valgt at få barn på en lav indkomst, eller alene? eller for at man er blevet alene.. det er jo ens eget valg.

Jeg vil lige sige at jeg kunne ikk nå at bringe eller hente bassen da jeg var i aktivering.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Jeg vender lige tilbage når jeg har lidt mere ro herhjemme

Vil dog lige pointere at jeg hverken har skrevet grimt til dig eller ikke læst dit indlæg

Siger heller ikke du har skrevet grimt, du skrev det da på en pæn måde.

Du skrev:  Jeg synes det er at generalisere. Jeg synes da det er trist du kender så mange mennesker med en dårlig morale og manglende lyst til at yde, ville nok finde nogle andre venner/bekendte.

Kan overhovedet ikke se hvad det er med tingene at gøre, disse mennesker er som sagt ikke mine venner, men jeg har kenskab til flere personer der tilsyneladende får for meget i kh da intet andet end kh er tiltalende for dem - og det var jo netop hvad spørgsmålet gik ud på -> får man får meget i kh? Og ikke om hvem ens venner er/bekendte er.

Anmeld

15. april 2013

optimistmor

Anonym skriver:

Kender en som får nogen og 10000.- i børnepenge hver 3. mdr. - det synes jeg er meget..

børnepenge får man også uden kontanthjælp.

Anmeld

15. april 2013

Wimmie

Anonym skriver:

Men har du ikke selv valgt dit rådighedsbeløb? Mener du skrev et sted at du betaler 5000 kr af på et lån om måneden, ret mig hvis jeg tager fejl

Ved godt du er på SU, blev bare nysgerrig.

Jeg har ikke selv valgt afdraget på mit lån...

Anmeld

15. april 2013

Anonym

optimistmor skriver:

børnepenge får man også uden kontanthjælp.

Ved jeg  får selv børnepenge

Anmeld

15. april 2013

Noneother

jammen hvorfor kan den enlige ikke

tage et job, mens de unddanner sig sålededes der økonomi ikke smuldre.

hvorfor skal de havde så meget støtte at det ikke er økonomisk forsvarligt at tage end udd.

med tilskud ol.. er den relle lønforskel for KH og lavt lønnede ca 200kr pr.. dette bruger mange til ikke og gide et job.

Jeg tror altså lidt at du ser spøgelser når du siger mange. Det er en lille uheldig procentdel af befolkningen der så bruges til at slå resten oveni hovedet med.

Men jeg gad godt vide hvordan du ser en enlig forælder have særlig meget studiejob ved siden af skole og børn. Det nærmer sig jo slet ikke noget der er realistisk hvis man skal have bare en smule tid til sine børn. 

-og nej. Enlige får KUN ordinært og ekstraordinært børnetilskud, fordi de er enlige. Resten er indkomstbaseret, og kan ikke sammenlignes, sammenlægges eller sammenholdes med hvad man reelt får ekstra som enlig.

I øvrigt er jeg under uddannelse, og det kan fint betale sig.

Anmeld

16. april 2013

BetonSlotsPrinsesserne

UPS !!!! Jeg fik trykket på nej i stedet for ja.
Svarede nej ford jeg på ingen måde mener at jeg har ku leve for det jeg har fået som enlig + Su/ elevløn/ DP.

MEN når spørgsmålet omhandler KH har jeg et helt andet syn på sagen, for JA, så lever man virkelig fedt ! Jeg synes det e dybt urimelig den måde man ka få fed indkomst på, blot ved at gå hjemme. Man burde ikke ku leve bedre på KH, end man kan ved faktisk at tage en udd og yde noget til samfundet !

Anmeld

16. april 2013

Mettefpigen

LouiseVous skriver:

OdUPS !!!! Jeg fik trykket på nej i stedet for ja.
Svarede nej ford jeg på ingen måde mener at jeg har ku leve for det jeg har fået som enlig + Su/ elevløn/ DP.

MEN når spørgsmålet omhandler KH har jeg et helt andet syn på sagen, for JA, så lever man virkelig fedt ! Jeg synes det e dybt urimelig den måde man ka få fed indkomst på, blot ved at gå hjemme. Man burde ikke ku leve bedre på KH, end man kan ved faktisk at tage en udd og yde noget til samfundet !

Om du er enlig eller ej på kh så får du det samme, for dey andet så går du ikk hjemme du blir sendt ud i aktivering, for det tredje så lever man ikk fedt på kh.....

:-)

Anmeld

16. april 2013

Anonym

LilleNyPåVej skriver:

Siger heller ikke du har skrevet grimt, du skrev det da på en pæn måde.

Du skrev:  Jeg synes det er at generalisere. Jeg synes da det er trist du kender så mange mennesker med en dårlig morale og manglende lyst til at yde, ville nok finde nogle andre venner/bekendte.

Kan overhovedet ikke se hvad det er med tingene at gøre, disse mennesker er som sagt ikke mine venner, men jeg har kenskab til flere personer der tilsyneladende får for meget i kh da intet andet end kh er tiltalende for dem - og det var jo netop hvad spørgsmålet gik ud på -> får man får meget i kh? Og ikke om hvem ens venner er/bekendte er.

Jeg skrev det faktisk fordi det virkede som om det er med til at give dig et meget negativt syn på mødre/fædre på overførselsindkomster og det synes jeg er SÅ trist da jeg tvivler på det er det generelle billed, med det er jo sådanne oplevelser der er med til at holde fordom om de overbetalte mødre/fædre som bevidst vælger at forblive på overførselsindkomster fordi de er for dovne.

Som jeg skrev vil der jo altid være mennesker der udnytter div. Situationer, men jeg tror stadig det er de færreste sunde pg velfungerende forældre der tænker jeg vil sørme heller leve af staten.

Jeg beklager hvis du føler det var en personlig kritik mod dig

Anmeld

16. april 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Jeg skrev det faktisk fordi det virkede som om det er med til at give dig et meget negativt syn på mødre/fædre på overførselsindkomster og det synes jeg er SÅ trist da jeg tvivler på det er det generelle billed, med det er jo sådanne oplevelser der er med til at holde fordom om de overbetalte mødre/fædre som bevidst vælger at forblive på overførselsindkomster fordi de er for dovne.

Som jeg skrev vil der jo altid være mennesker der udnytter div. Situationer, men jeg tror stadig det er de færreste sunde pg velfungerende forældre der tænker jeg vil sørme heller leve af staten.

Jeg beklager hvis du føler det var en personlig kritik mod dig

Det ved jeg skam godt  Men jeg skrev jo også at jeg godt vidste er der også var folk der havde brug for deres kh - men derfor kan man jo stadig godt synes at kh er for højt sat, jeg synes i stedet at man burde være tvunget til at betale til en a-kasse, ja jeg ved godt at man kan ryge ud af det system osv og det er selvfølgelig også rigtig træls - men hold op hvor er der mange der ikke GIDER og bruge penge på A-kasse da det er nemmere at gå direkte på kh.

Samtidig, hvis kh var mindre, så ville mange nok også finde en uddannelse mere attraktiv, ja og småjobs for den sags skyld. Og ja jeg ved også godt at man ikke bare kan blive ved at uddanne sig og at jobs ikke hænger på træerne - men jeg tror stadig det er en større motivation at komme i gang med noget andet end at sidde og "hygge" sig på kh (og nej, ikke alle hygger sig) 

Jeg har selv været nødt til at skifte uddannelse et par gange, netop fordi at det ikke er til at få job - dybt åndssvagt, men man bliver nødt til at gøre en indsats og se på hvordan tingene udvikler sig. Hvis jeg gerne vil have et job senere, så må jeg også se på hvilke jobs der er flest af 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.