Får enlige for mange penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2013

Anonym

Anonym skriver:

Ja hvad er DIN mening? Synes du enlige på kontanthjælp, får for meget udbetalt? Eller for lidt? Eller lige tilpas?

Jeg høre mange sige at enlige mødre på KH får ALT for meget udbetalt, når man også kigger på bolig tilskud osv.

Min mening? JA, jeg synes de får for mange penge.

Anonyme svar tilladt!

Og HUSK en ordentlig tone piger

Afhænger også af hvor man bor - hvor vi bor kan man ikke få noget til leje under 7000,- + forbrug. I en lille by på Djursland! Så jeg vil sige at når man tjener ok penge, kan det også være svært at få det til at hænge sammen. Men kommer jo an på alt muligt (:

Uanset om vi synes det er mange eller ej, så er det jo også ligegyldigt? Nogle har brug for pengene andre har ikke. Det er så dumt at stille sådan noget op - for alle kommer under en kamp.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2013

optimistmor

Anonym skriver:

Ved jeg  får selv børnepenge

du skrev bare at du kendte en der fik nogen og 10000 i børnepenge hver 3md og synes det var meget. så ville jeg bare pointere at det ikke har noget at gøre med at være enlig smiler

Anmeld

16. april 2013

Zelinasmor

jeg har været enlig på su, og dvs at jeg fik langt mindre på su (uden lån) end folk på kontanthjælp med børn. Men jeg kan godt unde andre at kunne leve lidt. Så nej. Og synes ærlig talt folk skal stoppe deres hysteri. Er du jaloux? Jamen så hop du bare selv på kontanthjælp. Det er sgu nok ikke sjovt at være i det system. Kan ikke se hvad det rager andre. I har jeres, de har deres. That's it! 

Anmeld

16. april 2013

BetonSlotsPrinsesserne

Mettefpigen skriver:

Om du er enlig eller ej på kh så får du det samme, for dey andet så går du ikk hjemme du blir sendt ud i aktivering, for det tredje så lever man ikk fedt på kh.....

:-)

Nu kender jeg så en del der går og dangdere rundt på kh sååå...

Anmeld

16. april 2013

Mettefpigen

LouiseVous skriver:

Så er det jo fordi de snyder systemet og det er en anden snak...,,, men man blir sendt ud få dage efter man har søgt kh..... Også arbejder man 35 timer om ugen....

Anmeld

16. april 2013

Kofoed.

LouiseVous skriver:

Det er nødvendigvis ikke deres skyld, kommunerne er i store underskud med aktiveringspladser. Fx blev jeg sygemeldt fra skole d 19 februar og skal nu i det der hedder job træning, men jeg har ikke engang været til "jobsamtale" (det kalder de samtalerne med ens sagsbehandler), skal først afsted 3. maj. OVER TO MÅNEDER EFTER JEG KOM PÅ KH, det betyder, at jeg ikke når at kunne starte på skole til august, for der er somregel ventetid der hvor jeg skal nu, ergo op til 3 måneder mere jeg skal gå hjemme... hvilken arbejdsplads vil ansætte en der burde gå i jobtræning, ingen, skole kan jeg sjovt nok heller ikke, når jeg ikke kan klare et deltidsjob, så jeg har ikke noget valg, skal bare gå hjemme indtil kommunen ringer og siger, nu er der plads, du starter næste mandag, bom.

Anmeld

17. april 2013

MorDk

Maja84 skriver:

Nu kunne vi ikke drømme om at skilles af penge, men i princippet kunne vi tjene penge på at gå fra hinanden

Da den enlige mor til 4 var fremme i medierne, blev min mand lidt harm over brok. Hun får mere end vi gør tilsammen, og det skal ko kunne betale sig at kunne gå på arbejde. En mor jeg snakkede med ved er lagersalg. Sagde at hun mistede flere tilskud hvis hun fik arbejde, og regnede hun samlede indkomst sammen og værdi i friplads osv, ville hun faktisk falde i penge ved at få et arbejde, og det gad hun ikke, det er i mine øjne ikke ok, det har samfundet jo ikke råd til

Det var da ærlig talt også en forfærdelig holdning at have (hende du nævner)

Anmeld

17. april 2013

Kløver

MorDk skriver:

Det var da ærlig talt også en forfærdelig holdning at have (hende du nævner)

Ja jeg synes det er meget dårlig moral, synes jo altid det kan betale sig at arbejde, jeg ville til hver en tid bytte, og få et nedre helbred, så jeg kunne få et arbejde, og ikke skulle slås og kæmpe så hårdt for at få mulighed for at arbejde. Stoltheden i at tjene sine egne penge, fællesskabet, gøre nytte, bidrage til samfundet.

Det farlige med sådanne udtalelser, og at man er så åben er jo netop, det sætter andre i dårligt lys, og bidrager til dårlig holdning, men der vil desværre altid være nogle som ødelægger det for andre

Anmeld

17. april 2013

EnSødMor

maria_wlt skriver:

Ja det syens jeg.. Jeg synes ærligt at pengene skulle gå til de studerende.. 

Anmeld

17. april 2013

Pige2009

Anonym skriver:

Ja hvad er DIN mening? Synes du enlige på kontanthjælp, får for meget udbetalt? Eller for lidt? Eller lige tilpas?

Jeg høre mange sige at enlige mødre på KH får ALT for meget udbetalt, når man også kigger på bolig tilskud osv.

Min mening? JA, jeg synes de får for mange penge.

Anonyme svar tilladt!

Og HUSK en ordentlig tone piger

Denne debat har kørt løbende herinde de sidste 3-4 år, så jeg synes det er lidt søgt efterhånden Hvad er det helt konkret, du mener, at enlige får for meget? Som eneforsørger får man intet andet ekstra end forhøjet BFY hver 3. måned. Resten er faktisk indkomstbestemt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.