Får enlige for mange penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2013

Noneother

Nej. Det eneste man får som enlig er den ekstra børneydelse hver 3. måned. Alt andet er ud fra indkomst.

Så det synes jeg egentlig er noget **** at fyre af.

Mht. om de studerende burde have dem i stedet som en nævner. Så har de studerende jo mulighed for at tage sig et studiejob, og de går som regel en langt lysere fremtid i møde. Den enlige har jo ingen mulighed for det, og har altså nogle børn der ellers ville lide meget under en skræntende økonomi.

Jeg synes at det er fint at vi hjælper...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2013

Anonym

wamse skriver:

Jeg synes sgu, at det er trist hvor mange der udtaler sig ud fra, hvor meget man TROR enlige får, og ikke ud fra reelle tal

For hvis man skal se på de tal/tilskud nogle af jer nævner, så er det jo fordi enlige får/kan få boligstøtte og/eller tilskud til daginst. at beløbet giver så meget, så gad vide om i mener, at de tilskud skal fjernes fra ALLE, altså også dem som ikke er enlig, men "bare" lavtlønnede

Jeg får væsentligt mere på su end på kh, fordi jeg får et lån, men det er trods alt en mulighed man har på su.

Røg jeg over på kh, så ville jeg have et rådighedsbeløb på max 3000 i måneden, og jeg ryger ikke, har ikke bil eller andre luksusting. Det er helt almindelige udgifter + betaling af gæld

Afbetaling af gæld, er det ikke en slags luksusting? Jeg synes personligt man får for meget hvis der er penge til at afbetale gæld når man er på kontanthjælp.

Anmeld

15. april 2013

Anonym

Samme her, jeg ville heller ikke kunne klare den på KH (er også på SU). Selvom  SU-lånet er noget der skal betales tilbage, så giver det alligevel lidt luft i økonomien så man får jo mere end på KH hvis man  tager lån+ekstra lån.

Jeg har et rådighedsbeløb på 2500 om månedes, tør da ikke tænke på hvad jeg ville have på KH 

Men har du ikke selv valgt dit rådighedsbeløb? Mener du skrev et sted at du betaler 5000 kr af på et lån om måneden, ret mig hvis jeg tager fejl

Ved godt du er på SU, blev bare nysgerrig.

Anmeld

15. april 2013

Anonym

Kender en som får nogen og 10000.- i børnepenge hver 3. mdr. - det synes jeg er meget..

Anmeld

15. april 2013

wamse

Anonym skriver:

Afbetaling af gæld, er det ikke en slags luksusting? Jeg synes personligt man får for meget hvis der er penge til at afbetale gæld når man er på kontanthjælp.

Men jeg er ikke på kh nu, og tror du at de vil gå med til, at man bare stopper med at betale?

Jeg har fx en lønindholdelse på ca 800 hver måned, den stopper jo ikke bare fordi, at jeg skulle ryge på kh.

Nu er gælden jo opstået på et tidspunkt i mit liv, hvor der var penge til det, som fx et huslån, men så kom livet lige og sparkede mig lige i røven, hvilket man ikke altid kan gardere sig imod.

Anmeld

15. april 2013

wamse

Anonym skriver:

Kender en som får nogen og 10000.- i børnepenge hver 3. mdr. - det synes jeg er meget..

Hvor meget er det mere end, hvad en samboende ville få?

Anmeld

15. april 2013

Anonym

wamse skriver:

Hvor meget er det mere end, hvad en samboende ville få?

Vi får 4300.- hver 3. mdr.

Anmeld

15. april 2013

Anonym

wamse skriver:

Men jeg er ikke på kh nu, og tror du at de vil gå med til, at man bare stopper med at betale?

Jeg har fx en lønindholdelse på ca 800 hver måned, den stopper jo ikke bare fordi, at jeg skulle ryge på kh.

Nu er gælden jo opstået på et tidspunkt i mit liv, hvor der var penge til det, som fx et huslån, men så kom livet lige og sparkede mig lige i røven, hvilket man ikke altid kan gardere sig imod.

Ja jeg tror tit man kan snakke med sin bank hvis man har en periode hvor der er lavvande på pengefronten. Det har vi da gjort da manden skulle på skole og skulle bruge rigtig mange penge på benzin, men det er jo så en anden diskution. Jeg mener stadig det er luksus at kunne betale gæld på KH Jeg vidste ikke lige at du ikke er på KH, men ved der er andre der afvikler gæld på den ydelse.

Anmeld

15. april 2013

wamse

Anonym skriver:

Ja jeg tror tit man kan snakke med sin bank hvis man har en periode hvor der er lavvande på pengefronten. Det har vi da gjort da manden skulle på skole og skulle bruge rigtig mange penge på benzin, men det er jo så en anden diskution. Jeg mener stadig det er luksus at kunne betale gæld på KH Jeg vidste ikke lige at du ikke er på KH, men ved der er andre der afvikler gæld på den ydelse.

Jeg har en gæld for ca 800.000 så jeg kan ikke snakke med min bank om noget som helst- da jeg ejede hus kunne jeg altid snakke sig til noget.

Men det kan vel ikke betegnes som luksus, hvis du ikke har et valg, som fx lønindholdelse

Anmeld

15. april 2013

wamse

Anonym skriver:

Vi får 4300.- hver 3. mdr.

Så er det fordi, at vedkommende har flere børn, for ellers får man ikke så meget mere, hvilket jeg allerede har sat reelle tal op på før i denne debat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.