Får enlige for mange penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2013

wamse

Anonym skriver:

Hun er alene med datter fra aug. 2010 (far er ukendt).. Har set seddelerne med tallet fra kommnuen..

Det giver altså 6916 i kvartalet med ET barn 0-2 år og med ordinær og det ekstra børnetilskud.

Så det 2300 mere end jer i kvartalet, som så er ca 767 kr mere end jer i måneden...............

Hvis der er ekstra oveni det, så er det fordi at hun får, det beløb, som jeg får af min datters far (børnebidraget) oveni, da der ikke er en far, men det har INTET med at gøre at hun er enlig, for jeg får jo også af min datters far uanset hvad. Men det må hun så have valgt at få kvartalsvis og ikke månedligt.

Din bekendtes situation er jo lidt speciel fordi, der ikke er en kendt biologisk far, og derfor betaler det offentlige det beløb, det er jo ikke ensbetydende med, at det er et beløb enlige generelt får.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2013

Carina:-)

wamse skriver:

Jeg har netop arbejdet i sønderjylland, på LM glasfiber i Hammelev, på Abena som rengøringsassistent, på VUC og Katedralskaolen, som rengøringsassistent. Det kan da godt være at en timeløn er på 125, men der er også tillæg, og ofte mulighed for at tjene mere ved overarbejde.

Jeg valgte som rengøringsassistent at arbejde 48 timer i ugen fast, og på LM tog jeg alt det overarbejde, der var at komme efter.

Så ved mig har det kunne betale sig. Mine kørselsudgifter kunne jeg i et hvis omfang trække fra.

Det er heldigvis heller ikke alle der ikke gider

De fleste vil jo gerne,men det drukner desværre i at der er en stor grp der ikke ønsker selvforsørgelse.

Og det er selvsamme grp der går frem i medierne og skriger op om at de er fattige,og så modbevises det gang på gang.

Og det farver jo folk (inkl mig selv) og det bliver så ikke bedre af at der snakkes krise ,og lønnedgang samtidig med at kh blev hævet med nogle hundrede kr i januar,.

For hvordan skal man få folk i arb hvis uligheden imellem arb i Netto og forsørgerkh bliver mindre og mindre...

Anmeld

15. april 2013

Bare mig..

Altså enlige og ikke-enlige får da det samme på kh?? Derudover får vi selvf. ekstra tilskud PGA INDKOMSTEN. - Som alle andre med en lav indtægt også kan søge.. 

Måske kunne det være interessant at undersøge de kvinder/mænd der har været enlige og som nu er samlevende, hvad de synes? Hvornår havde de det bedst, både økonomisk men også psykisk. Måske det ville hjælpe på de trælse holdninger der er?  

jeg er selv enlig, men jeg glæder mig til den dag jeg ikke længere er det. Om økonomien er større, mindre eller det samme. 

Jeg har boet sammen med min datters far, og økonomisk var vi dårligere stillet, men vi havde det bedre (før vi måtte skilles) og vil langt hellere leve sammen med en end bo alene!! 

Anmeld

15. april 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Jeg må ærligt indrømme jeg ikke kender satsen for enlige på kontanthjælp, men jeg har svært ved at tro de får FOR meget.
Jeg er enlig på førtidspension og den eneste form for tilskud jeg får er ekstraordinært børnetilskud. Alt andet ville jeg kunne få selvom jeg ikke var mor.
Jeg kunne sikkert søge mere, hvis jeg kendte reglerne bedre, men må ærligt indrømme at omverdenens fordomme gør at jeg kniber ballerne sammen og så længe min søn intet mangler er jeg glad. Og ja, så er jeg nok også for stolt.

Mødre på Kh er jo ufrivilligt arbejdsløse og er sikker på de ville fortrække at tjene deres egne penge og se sig fri for at blive kigget skævt på af andre mennesker og bekymre sig om hvorvidt andre mener de har for meget mellem hænderne eller ej.

Nu har jeg selv kendt mange på kh, enlige mødre og almindelige danskere og hvad der ellers er. Og ja der er selvfølgelig nogle der har brug det, sådan er det altid. Men hold da op hvor er der altså også mange der er på kh og faktisk snyder sig ud af aktivering.

Ja jeg kendte en der sagde, at han røg hash og ikke var til at stole på - fint så fik han fri og kunne sidde hjemme og spille computer imens han fik 5-6000 kr for at sidde der.

Jeg kender mødre der er på kh fordi de får i hoved og *** og de mener slet ikke det kan betale sig at få et job og da slet ikke en uddannelse da de ville skulle tage en lån som skal betales tilbage og hvad ved jeg - på kh kan de jo bare sidde hjemme eller tage i fitness da aktivering er mange ting efterhånden.

Jeg sidder selv på kh-barsel og skal i gang med udd til september og jeg synes da jeg har vildt mange penge imellem hænderne  

Men ja, jeg har selvfølgelig også været vant til en su, måske derfor jeg synes det er noget fis 

Anmeld

15. april 2013

ECOchild.dk

Hej

Hm jeg aner ikke hvad man kan få/får som enlig - er det bare børnepengene man tænker på eller er det friplads m.v. Er det på kontathjælp eller? Der er jo mange ting der spiller ind i udregningen af hvad det egentlige beløb er.

Tænker at enlige jo nok har lidt flere udgifter end det halve af når man er to. Måske har man også brug for "lettere" løsninger når man står alene med det meste.

Der er jo også flere udgifter til barnepige osv.

Mvh. Lotte

Økologi til baby og børn www.ecochild.dk

Anmeld

15. april 2013

Anonym

LilleNyPåVej skriver:

Nu har jeg selv kendt mange på kh, enlige mødre og almindelige danskere og hvad der ellers er. Og ja der er selvfølgelig nogle der har brug det, sådan er det altid. Men hold da op hvor er der altså også mange der er på kh og faktisk snyder sig ud af aktivering.

Ja jeg kendte en der sagde, at han røg hash og ikke var til at stole på - fint så fik han fri og kunne sidde hjemme og spille computer imens han fik 5-6000 kr for at sidde der.

Jeg kender mødre der er på kh fordi de får i hoved og *** og de mener slet ikke det kan betale sig at få et job og da slet ikke en uddannelse da de ville skulle tage en lån som skal betales tilbage og hvad ved jeg - på kh kan de jo bare sidde hjemme eller tage i fitness da aktivering er mange ting efterhånden.

Jeg sidder selv på kh-barsel og skal i gang med udd til september og jeg synes da jeg har vildt mange penge imellem hænderne  

Men ja, jeg har selvfølgelig også været vant til en su, måske derfor jeg synes det er noget fis 

Men der er vil Jo altid være mennesker som udnytter systemet, om de er mødre eller fædre. Jeg synes det er at generalisere. Jeg synes da det er trist du kender så mange mennesker med en dårlig morale og manglende lyst til at yde, ville nok finde nogle andre venner/bekendte

Jeg ville da ønske jeg kunne klare et arbejde og have muligheden for det sociale i at være på en arbejdsplads og samtidig have muligheden får at forbedre min økonomi.

Anmeld

15. april 2013

optimistmor

Carina:-) skriver:

Der er altså ikke altid den mulighed,'

F.eks er jeg selvstændig og bruger mange penge på at betale mig ud af trælse situationer,men jeg kan ikke betale mig ud af alt.

Og når manden er i Holland,og et af børnene er syge -ja så er det enten mig eller en barnepige der må være ved barnet,

Fordi man er i forhold er det ikke ensbetydende at man er 2 om tingene.

Der er jo også kvinder hvis mænd sejler i flere mdr om året,

De er stadig i forhold,men samtidig er de som enlige-Vi får bare ikke tilskud til f.eks at betale barnepige.

det var ikke ment som i alle har også en veninde hvis mand ikke er hjemme i dagligdagen. men som regel hvis man vælger at den ene part skal arbejde udenlands er der ofte flere penge i det...

Anmeld

15. april 2013

raca

ECOchild.dk skriver:

Hej

Hm jeg aner ikke hvad man kan få/får som enlig - er det bare børnepengene man tænker på eller er det friplads m.v. Er det på kontathjælp eller? Der er jo mange ting der spiller ind i udregningen af hvad det egentlige beløb er.

Tænker at enlige jo nok har lidt flere udgifter end det halve af når man er to. Måske har man også brug for "lettere" løsninger når man står alene med det meste.

Der er jo også flere udgifter til barnepige osv.

Mvh. Lotte

Økologi til baby og børn www.ecochild.dk

øhh den med barnepige forstår jeg ikke..

når man er alene.. må man antage at de fleste har en dele ordning= helt fri uden børn i 2-3 dage hver 14 typisk.. dette kan de færeste par da prale af...

en forældre forsvinder vel ikke så de kan vel også bruges.

man kan godt nå både at hente og aflevere selv når man er på kh.. så der er barnepige heller ikke nødvendig.

så hvornår er det de har mere brug for barnepige..

den ene gang hvert halvår der er møde o dagins.. jamme det har alle andre jo også hvis ens forældre ikke tager over..

og ja udgifterne er ikke kun det halve.. man skal staten kompensere for at man har valgt at få barn på en lav indkomst, eller alene? eller for at man er blevet alene.. det er jo ens eget valg.

Anmeld

15. april 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Men der er vil Jo altid være mennesker som udnytter systemet, om de er mødre eller fædre. Jeg synes det er at generalisere. Jeg synes da det er trist du kender så mange mennesker med en dårlig morale og manglende lyst til at yde, ville nok finde nogle andre venner/bekendte

Jeg ville da ønske jeg kunne klare et arbejde og have muligheden for det sociale i at være på en arbejdsplads og samtidig have muligheden får at forbedre min økonomi.

Hvad i alverden er det for noget at skrive?   Hvem siger det er mine venner? Ja bekendte kan de fleste ikk slippe udenom da man ligesom kender nogen der kender nogen osv, man møder nye mennesker til fester, venners fødselsdage osv. Men nej, det er bestemt ikke folk jeg snakker med og inviterer ind i mit liv, det er folk ude i verdenen jeg kender til.

Har endda anmeldt en af dem, så begynd ikke at lukke for meget ud uden at have kenskab til tingene!

Og jeg generalisere ikke, jeg skriver jo selv at der selvfølgelig er nogen der har brug det for, kan du ikke læse eller er du virkelig så stødt over ingenting? Fordi så vidt jeg kan læse har jeg aldrig skrevet at alle snyder eller at sådan en som dig ikke har lyst til at finde et arbejde. 

Hov nævnte jeg ikke også selv at jeg er på kh, eller havde du også for travlt der med at fortælle mig hvem der skal være i min omgangskreds?

Og ja undskyld at jeg lige hidser mig op, men er så træt af de kvinder herinde der virkelig ikke gider og læse hvad folk egentligt skriver - og så for man selv en sviner med på vejen. Christ altså!

Anmeld

15. april 2013

Anonym

LilleNyPåVej skriver:

Hvad i alverden er det for noget at skrive?   Hvem siger det er mine venner? Ja bekendte kan de fleste ikk slippe udenom da man ligesom kender nogen der kender nogen osv, man møder nye mennesker til fester, venners fødselsdage osv. Men nej, det er bestemt ikke folk jeg snakker med og inviterer ind i mit liv, det er folk ude i verdenen jeg kender til.

Har endda anmeldt en af dem, så begynd ikke at lukke for meget ud uden at have kenskab til tingene!

Og jeg generalisere ikke, jeg skriver jo selv at der selvfølgelig er nogen der har brug det for, kan du ikke læse eller er du virkelig så stødt over ingenting? Fordi så vidt jeg kan læse har jeg aldrig skrevet at alle snyder eller at sådan en som dig ikke har lyst til at finde et arbejde. 

Hov nævnte jeg ikke også selv at jeg er på kh, eller havde du også for travlt der med at fortælle mig hvem der skal være i min omgangskreds?

Og ja undskyld at jeg lige hidser mig op, men er så træt af de kvinder herinde der virkelig ikke gider og læse hvad folk egentligt skriver - og så for man selv en sviner med på vejen. Christ altså!

Jeg vender lige tilbage når jeg har lidt mere ro herhjemme

Vil dog lige pointere at jeg hverken har skrevet grimt til dig eller ikke læst dit indlæg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.