Carina:-) skriver:
Ingen boligstøtte fordi vi boede privat (havde ikke råd til andet)
Var ikke enlig,men vi var unge og kæresten 37 ½ i timen fordi han var 17 og steg til 70 da han fyldte 18.
Vi betalte 1500 (eller 1600) deromkring for 32 timers dp.
2000 i husleje.
Og så var der mad og bleer samt transport vi boede 25 km fra job og skole så betalte en del for buskort.
Men dengang var f.eks friplads noget vi fik afslag på fordi vi tjente for meget bare i løn og su
Og gudskelov det har ændret sig.
For self handler det ikke om at man ikke skal have noget som helst,men mere om at MÅSKE man godt kunne klare sig for lidt mindre så der reelt var forskel i at gå hjemme og arbejde.
dette her er altså ikke for at være nedladende..
men allerede der hvor du fortæller at i er 2, vil det altid være en mulighed for den ene er på eks aften arbejde og den anden er hjemme hos barnet. ja gu fanden kan det være sk** hårdt, menn det er en mulighed!
hvis man er ene om det hele og vil have aftenarbejde så skal der lige pludselig betales for pasning her. man er ene om et barn og her tror jeg samfundet har valgt at prioritere hvad der er bedst for barnet. er dette at forældreren er på arbejde konstant og de ikke kan se hinanden, men pengene der blir tjent går alligevel til pasning? eller skal forældre og barn have tid sammen i hverdagen og skatteydere støtter op om dette samfund?
jeg er ovenud lykkelig for jeg ikke skal sidde og kun have måske kun 1time med mit barn i hverdagen
fordi der skal knokles ved siden af kontanthjælpen.
børnene er vores fremtid, men selvfølgelig skal dem der snyder for at få flere end rigeligt heller ikke have lov til dette!
det er jo penge der sikrer vores børn og er man barn i en udsat familie med eks. vold. ville det jo være det bedste for barnet at kunnefå den rettehjælp så disse ikke ender ud i at give deres børn samme opdragelse!
håber dette var forståeligt