Carina:-) skriver:
Ingen boligstøtte fordi vi boede privat (havde ikke råd til andet)
Var ikke enlig,men vi var unge og kæresten 37 ½ i timen fordi han var 17 og steg til 70 da han fyldte 18.
Vi betalte 1500 (eller 1600) deromkring for 32 timers dp.
2000 i husleje.
Og så var der mad og bleer samt transport vi boede 25 km fra job og skole så betalte en del for buskort.
Men dengang var f.eks friplads noget vi fik afslag på fordi vi tjente for meget bare i løn og su
Og gudskelov det har ændret sig.
For self handler det ikke om at man ikke skal have noget som helst,men mere om at MÅSKE man godt kunne klare sig for lidt mindre så der reelt var forskel i at gå hjemme og arbejde.
Jeg har såmænd også arbejdet som ufaglært på fabrik, og som rengøringsassistent, og det kunne altså godt svare sig.
men jeg kan hverken pga af min psyke, fysik eller pga arbejdstider varetage lign. stillinger i dag.
Friheden for jer har jo været, at i var to, og derfor muligheden for at kunne tage jobs ved siden af, hvilket ikke er muligt for ret mange andre enlige forsørgere.
Jeg giver 5200 i husleje nu, og det kan jeg ikke gøre meget billigere. En lejlighed i en beton byggeri ville være dyrere.
Man kan godt få boligstøtte selvom det er privat i dag. det er indtægtsbestemt

Jeg får økonomisk friplads, men jeg ville også være berettiget til pædagogisk friplads, hvilket enhver ville kunne få uanset status, hvis der er en begrundelse for dette.
transportudgifterne vil også være gældende som enlig, vi får jo ikke tilskud til det.
Da min eks og jeg begge blev fyret og kom på dagpenge, fik vi også lidt i friplads, så det er ikke kun enlige forsørgere

Så for at se, hvor det er man mener, at enlige skulle have mindre, så synes man skal se på, hvad det reelt er de får, som andre ikke også har mulighed for.