Får enlige for mange penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2013

wamse

Jeg synes sgu, at det er trist hvor mange der udtaler sig ud fra, hvor meget man TROR enlige får, og ikke ud fra reelle tal

For hvis man skal se på de tal/tilskud nogle af jer nævner, så er det jo fordi enlige får/kan få boligstøtte og/eller tilskud til daginst. at beløbet giver så meget, så gad vide om i mener, at de tilskud skal fjernes fra ALLE, altså også dem som ikke er enlig, men "bare" lavtlønnede

Jeg får væsentligt mere på su end på kh, fordi jeg får et lån, men det er trods alt en mulighed man har på su.

Røg jeg over på kh, så ville jeg have et rådighedsbeløb på max 3000 i måneden, og jeg ryger ikke, har ikke bil eller andre luksusting. Det er helt almindelige udgifter + betaling af gæld

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2013

B&J

Jamen den er jo super svær, for hvis de har for mange penge er der jo også mange der syntes mig og min kæreste har mange penge på en kontanthjælp, men ja det ville vi nok også have hvis vi ikke havde gæld, men jeg klager ikke jeg får mad på bordet og jeg kan købe lidt tøj, da jeg var på kontanthjælp uden barn havde jeg ikke råd til at købe tøj.... ej heller da jeg var på su....

jeg har det sådan på en su skal man kunne leve få lidt tøj få mad på bordet betale regninger osv. og sådan skulle det være...

men hvis man har råd til at muligt dyrt og ferier osv. jamen så har man skisme for mange penge på en kontanthjælp,

jeg er blot mere ind glad for jeg har en kæreste der er ved at uddanne sig så han kan få arbejde bagefter så han ikke er på kontanthjælp mere, og jeg håber en dag tiden kommer for mig FOR LIVET PÅ KONTANTHJÆLP ER RØV OG NØGLER, man er fanget man skal møde hele tiden hvis man ikke gør dit eller dat ja så tager de ens penge, men det eneste jeg har været lykkelig for er jeg har været i praktik imens så jeg ikke bare sidder hjemme for det går bare slet ikke hos mig så vil jeg da blive skør....

så ja det var endelig ikke et svar men ja hvad er for meget?

Anmeld

15. april 2013

Wimmie

Simon Isaksen skriver:

Jeg synes enlig får for mange penge på KH, samtidig får de også fri plads osv. de får så mange penge og andre fordele at det stortset ikke kan betale sig (kontant mæssigt) at være sammen som mor og far mere ....

synes selvf de skal have et ekstra tilskud så de kan klare sige med børn som enlige .. men de får jo næste 8-10k ekstra + friplads osv så det løber jo hurtigt MEGET højt op !

8-10.000 Ekstra?

End hvem?

Det rigtig mange glemmer er at de ekstra tillæg enlige kan få er  for børnenes skyld
Det er for at børnenes ikke kommer til at mangle når mor og far går fra hinanden.
At der måske er nogle mødre der fyrer dem afpå byture, dyrer mærkevarer eller  caféture til én selv er noget helt andet, jeg tror langt de fleste (bl.a. jeg selv) bruger disse penge på at få hverdagen til at hænge sammen og sørge for at ens børn ikke mangler noget.

Kan man virkelig ikke unde disse børn at have en vis levestandard der måske gør at de ikke udelukkende behøver at gå i genbrugstøj og at de måske får råd til at gå til fodbold eller ridning?

Ellers går man godt nok i små sko... 

Anmeld

15. april 2013

Wimmie

wamse skriver:

Jeg synes sgu, at det er trist hvor mange der udtaler sig ud fra, hvor meget man TROR enlige får, og ikke ud fra reelle tal

For hvis man skal se på de tal/tilskud nogle af jer nævner, så er det jo fordi enlige får/kan få boligstøtte og/eller tilskud til daginst. at beløbet giver så meget, så gad vide om i mener, at de tilskud skal fjernes fra ALLE, altså også dem som ikke er enlig, men "bare" lavtlønnede

Jeg får væsentligt mere på su end på kh, fordi jeg får et lån, men det er trods alt en mulighed man har på su.

Røg jeg over på kh, så ville jeg have et rådighedsbeløb på max 3000 i måneden, og jeg ryger ikke, har ikke bil eller andre luksusting. Det er helt almindelige udgifter + betaling af gæld

Samme her, jeg ville heller ikke kunne klare den på KH (er også på SU). Selvom  SU-lånet er noget der skal betales tilbage, så giver det alligevel lidt luft i økonomien så man får jo mere end på KH hvis man  tager lån+ekstra lån.

Jeg har et rådighedsbeløb på 2500 om månedes, tør da ikke tænke på hvad jeg ville have på KH 

Anmeld

15. april 2013

Lilje82

Nej, det synes jeg faktisk ikke de gør. 

Som der allerede er sagt i et af de svar jeg fik læst, kommer det også an på, hvor i landet man bor, nogle steder er dyrer, at bo i end andre.

Men synes vel egentlig kun det er fair, at de får lidt hjælp til det vi andre er 2 om at betale, hvis man mener en enlig mor har flere penge end et par, så handler det vel også også om, at man enten er studerende selv eller selv administrer sine forkert.  

(Og nej jeg er ikke selv enlig eller på kontanthjælp )

Den ekstrahjælp de får, bliver jo beregnet udfra indkomst, så hvis de får boligstøtte hel/delvist friplads - Kan andre med samme indkomst få det samme samlevende eller ej.

Anmeld

15. april 2013

Lunae

Fenja09 skriver:

Nej det synes jeg ikke at de gør. Og jeg synes heller ikke at man kan sammenligne SU og enlige på KH. Alle kan søge friplads, boligstøtte osv da det er handler om indkomst og ikke om man er enlig. Synes der er alt for meget debat om enlige og de ydelser de kan få. Men det er så min mening.

Jeg er ikke enlig.

/Fenja

Den eneste anke jeg har, i forhold til det du skriver, er at JA alle kan søge friplads, men du får forhøjet det beløb du må tjene, med 50000 kr, hvis du er enlig! Det synes jeg er forkert! Så er det jo loge pludselig ikke kun indtægtbestemt!

Anmeld

15. april 2013

morethanperfect

Mettefpigen skriver:

13952 kr før skat....

Og det får jeg også som sammenboede på kontanthjælp ..

Udover det , får de enlige , 

Børnetilskud : 1276 pr- barn .

Ekstra børnetilskud , nonget man kan SØGE om : 1300

Og så et lille bidrag fra faderen , hvilket jo ikke er særlig meget ..

Og måske friplads ..

Hvorfor skal de enlige bides i røven ?? 
Det er DYRT og ha børn , og JEG ville ikke kunne få det til at hænge sammen hvis jeg var enlig på kontanthjælp .. 

De får altså ikke særlig meget mere and andre på kontanthjælp , til trods for de er alene .. 
Det irriterer mig bare grænseløst at folk ikke bare kan være ligeglade .. Det kommer jo slet ikke op og svarer til hvad man ville ha fået hvis man var sammenboede med én , som også havde en indtægt . !

Åh .. Hvis folk dog bare kunne se udover sin egen næsetip engang imellem , og lade være og blande sig i hvor mange penge andre får .. 

Anmeld

15. april 2013

wamse

Wimmie skriver:

Samme her, jeg ville heller ikke kunne klare den på KH (er også på SU). Selvom  SU-lånet er noget der skal betales tilbage, så giver det alligevel lidt luft i økonomien så man får jo mere end på KH hvis man  tager lån+ekstra lån.

Jeg har et rådighedsbeløb på 2500 om månedes, tør da ikke tænke på hvad jeg ville have på KH 

Gad vide hvor langt ned man skal, før de ikke synes, at enlige får for meget

Skal det være sådan, at vi ikke har råd til nyt tøj?
Skal det være sådan, at det er vores børn, der ikke kan gå til noget i fritiden?

Anmeld

15. april 2013

morethanperfect

wamse skriver:

Skal det være sådan, at det er vores børn, der ikke kan gå til noget i fritiden?

Så åndsvagt 

Anmeld

15. april 2013

Wimmie

wamse skriver:

Ja, vores børn skal naturligvis straffes fordi at deres forældre ikke er sammen 

Det er virkelig som om at nogle folk tror at alle enlige mødre bare bruger de ekstra tilskud på byture og Gucci-tasker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.