Får enlige for mange penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2013

Kløver

Simon Isaksen skriver:

Jeg synes enlig får for mange penge på KH, samtidig får de også fri plads osv. de får så mange penge og andre fordele at det stortset ikke kan betale sig (kontant mæssigt) at være sammen som mor og far mere ....

synes selvf de skal have et ekstra tilskud så de kan klare sige med børn som enlige .. men de får jo næste 8-10k ekstra + friplads osv så det løber jo hurtigt MEGET højt op !

Nu kunne vi ikke drømme om at skilles af penge, men i princippet kunne vi tjene penge på at gå fra hinanden

Da den enlige mor til 4 var fremme i medierne, blev min mand lidt harm over brok. Hun får mere end vi gør tilsammen, og det skal ko kunne betale sig at kunne gå på arbejde. En mor jeg snakkede med ved er lagersalg. Sagde at hun mistede flere tilskud hvis hun fik arbejde, og regnede hun samlede indkomst sammen og værdi i friplads osv, ville hun faktisk falde i penge ved at få et arbejde, og det gad hun ikke, det er i mine øjne ikke ok, det har samfundet jo ikke råd til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2013

optimistmor

Anonym skriver:

Ja hvad er DIN mening? Synes du enlige på kontanthjælp, får for meget udbetalt? Eller for lidt? Eller lige tilpas?

Jeg høre mange sige at enlige mødre på KH får ALT for meget udbetalt, når man også kigger på bolig tilskud osv.

Min mening? JA, jeg synes de får for mange penge.

Anonyme svar tilladt!

Og HUSK en ordentlig tone piger

hvorfor mener du egentlig vi får for mange penge? vil rigtig gerne høre din begrundelse

Anmeld

14. april 2013

Kofoed.

Anonym skriver:

Jeg synes det er svært da det kommer meget an på antal børn, situation osv, men synes det er trels at høre nogle enlige mødre sige, at de ikke gide søge arbejde, for det kan ikke betale sig økonomisk, og det skal altid kunne betale sig at arbejde, og luksus som feks ferie hører til for de som arbejder. Ikke dermed sagt enlige mødre ikke skal have hjælp.
Tror nogle gange jeg personligt er træt af at høre hvor hårdt enlige har det, og hos nogle er det så hårdt at værd ene, og man kan ikke have det hårdt hvis man bor med faren til ungerne, og man er meget mere som mor hvis man er enlig, bi er jo alke gode mødre på hver vores måde i mine øjne.
Og igen, kan sagtens unde enlige mødre luksus og ting som vi, trods to indkomster ikke har råd til, men ikke fordi man ikke har et arbejde. Her taler vi kun om dem som ikke er i arbejde, men som sagtens kan, og ikke dem som ikke har arbejde pga sygdom eller af andre årsager

Synes så også kh generelt er for høj i forhold til SU

som enlig mor på su for man 11300 før skat, plus man kan søge fuld sulån, det er knap 4500. ergo med en skatteprocent på 40 og skattefradrag på 3500 får man omkring 8100 udbetalt plus lånet, det er 12200 kr. i kh med samme skatteforhold for man 9800 udbetalt. Hvor er problemet? Synes kun det er fair, på su kan man få mere i hånden end på kh, ja nåede af det skal betales tilbage, men det er kun 1700 der er til forskel i grundsattes, når skat er betalt.

Anmeld

14. april 2013

optimistmor

Maja84 skriver:

Nu kunne vi ikke drømme om at skilles af penge, men i princippet kunne vi tjene penge på at gå fra hinanden

Da den enlige mor til 4 var fremme i medierne, blev min mand lidt harm over brok. Hun får mere end vi gør tilsammen, og det skal ko kunne betale sig at kunne gå på arbejde. En mor jeg snakkede med ved er lagersalg. Sagde at hun mistede flere tilskud hvis hun fik arbejde, og regnede hun samlede indkomst sammen og værdi i friplads osv, ville hun faktisk falde i penge ved at få et arbejde, og det gad hun ikke, det er i mine øjne ikke ok, det har samfundet jo ikke råd til

den mor du har snakket med på det lagersalg, er hun meget magelig anlagt? altså intet egativt tone, men hvis man er på kh vil jeg da sige det er jo kun midlertidigt til man kan f lov at komme igang igen. ogfå opsparing til en pension? det kan man da ikke på kh?

som jeg selv ser det, glæder jeg mig til at komme af det igen! det giver mig en meget ringe følelse af mig selv at jeg ikke SELV skaffer til maden på bordet. 

jo slf er det rart at kunne læne sig tilbage og ikke skule tænke så voldsomt på dagen og vejen, men det giver ikke mig noget positivt til min sjæl.. 

Anmeld

14. april 2013

Kløver

optimistmor skriver:

den mor du har snakket med på det lagersalg, er hun meget magelig anlagt? altså intet egativt tone, men hvis man er på kh vil jeg da sige det er jo kun midlertidigt til man kan f lov at komme igang igen. ogfå opsparing til en pension? det kan man da ikke på kh?

som jeg selv ser det, glæder jeg mig til at komme af det igen! det giver mig en meget ringe følelse af mig selv at jeg ikke SELV skaffer til maden på bordet. 

jo slf er det rart at kunne læne sig tilbage og ikke skule tænke så voldsomt på dagen og vejen, men det giver ikke mig noget positivt til min sjæl.. 

Nu kender jeg hende ikke, mødte hende kun der, og snakkede med hende da vi stod i kø, men nej jeg vil selv rigtig gerne igang med noget, men er desværre låst pt pga ændrede regler på flexjob, så afventer at blive indkaldt til møde på kommunen

Anmeld

15. april 2013

optimistmor

Maja84 skriver:

Nu kender jeg hende ikke, mødte hende kun der, og snakkede med hende da vi stod i kø, men nej jeg vil selv rigtig gerne igang med noget, men er desværre låst pt pga ændrede regler på flexjob, så afventer at blive indkaldt til møde på kommunen

ok. man kunne jo aldrig vide  jeg ville bare personligt være flov over en sådan holdning

Anmeld

15. april 2013

Kløver

optimistmor skriver:

ok. man kunne jo aldrig vide  jeg ville bare personligt være flov over en sådan holdning

Også mig, derfor jeg nævnte den da sådan nogle udtalelser, ikke er den mest sjældne, og synes jeg er synd langt fra alle enlige mødre bærer den holdning og det burde bare heller ikke være muligt, i mine øjne

Anmeld

15. april 2013

Annette A

Jeg har stemt nej. Altså jeg har selv prøvet at være enlig på et tidspunkt og nu hvor jeg er samlevende  må jeg bare sige, at jeg da bestemt er bedre stillet økonomisk ved at være samlevende. Jeg kunne da sagtens få min økonomi til at hænge sammen som enlig, men synes da bestemt økonomien er fornuftigere når man er to. Så nej jeg tror bestemt ikke på at det generalt er en guldgrube at være enlig, men at det sikrer at enlige kan få det til at løbe rundt.

Anmeld

15. april 2013

Peanut

Jeg har stemt andet, for jeg ved ikke hvad de får???  

Anmeld

15. april 2013

Anonym

Jeg må ærligt indrømme jeg ikke kender satsen for enlige på kontanthjælp, men jeg har svært ved at tro de får FOR meget.
Jeg er enlig på førtidspension og den eneste form for tilskud jeg får er ekstraordinært børnetilskud. Alt andet ville jeg kunne få selvom jeg ikke var mor.
Jeg kunne sikkert søge mere, hvis jeg kendte reglerne bedre, men må ærligt indrømme at omverdenens fordomme gør at jeg kniber ballerne sammen og så længe min søn intet mangler er jeg glad. Og ja, så er jeg nok også for stolt.

Mødre på Kh er jo ufrivilligt arbejdsløse og er sikker på de ville fortrække at tjene deres egne penge og se sig fri for at blive kigget skævt på af andre mennesker og bekymre sig om hvorvidt andre mener de har for meget mellem hænderne eller ej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.