Får enlige for mange penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2013

Fenja09

Anonym skriver:

http://www.bt.dk/politik/kontanthjaelp-saa-meget-k an-man-faa

De fleste af de ydelser der er nævnt i den artikel kan jo søges af alle enlige uanset om de er på KH eller ej. Det meste er indkomstrelateret og ikke om man er på KH.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2013

Kofoed.

enlige for det samme i kh, som alle andre forsørger, så nej, det gør de ikke. at de for andre tilskud oveni er noget helt andet, som intet har medkh at gøre.

Anmeld

14. april 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg ved ikke, hvad enlige på kh får, så det kan jeg ikke svare på.
Men en del er indkomstbaseret - enlig eller ej.

Ja, enlige får visse tilskud, men vi er så heller ikke to om huslejen/ indkøb / andre udgifter.

Hvornår har man derudover for mange penge? Jeg er rimelig god til at administrere og prioritere vores penge, og derfor kan vi bl.a. have bil og tage på ferie - til gengæld bruger vi nærmest ingen penge i vores dagligdag.
Hvis jeg valgte at iklæde mine unger dyrt mærketøj fra top til tå (ingen kritik af det - hvert vores valg ), så ville jeg ikke have råd til førnævnte

Jeg er ikke på kh men dog enlig 

Anmeld

14. april 2013

Anonym

Jeg synes det er svært da det kommer meget an på antal børn, situation osv, men synes det er trels at høre nogle enlige mødre sige, at de ikke gide søge arbejde, for det kan ikke betale sig økonomisk, og det skal altid kunne betale sig at arbejde, og luksus som feks ferie hører til for de som arbejder. Ikke dermed sagt enlige mødre ikke skal have hjælp.
Tror nogle gange jeg personligt er træt af at høre hvor hårdt enlige har det, og hos nogle er det så hårdt at værd ene, og man kan ikke have det hårdt hvis man bor med faren til ungerne, og man er meget mere som mor hvis man er enlig, bi er jo alke gode mødre på hver vores måde i mine øjne.
Og igen, kan sagtens unde enlige mødre luksus og ting som vi, trods to indkomster ikke har råd til, men ikke fordi man ikke har et arbejde. Her taler vi kun om dem som ikke er i arbejde, men som sagtens kan, og ikke dem som ikke har arbejde pga sygdom eller af andre årsager

Synes så også kh generelt er for høj i forhold til SU

Anmeld

14. april 2013

Kløver

PT skriver:

Jeg ved ikke, hvad enlige på kh får, så det kan jeg ikke svare på.
Men en del er indkomstbaseret - enlig eller ej.

Ja, enlige får visse tilskud, men vi er så heller ikke to om huslejen/ indkøb / andre udgifter.

Hvornår har man derudover for mange penge? Jeg er rimelig god til at administrere og prioritere vores penge, og derfor kan vi bl.a. have bil og tage på ferie - til gengæld bruger vi nærmest ingen penge i vores dagligdag.
Hvis jeg valgte at iklæde mine unger dyrt mærketøj fra top til tå (ingen kritik af det - hvert vores valg ), så ville jeg ikke have råd til førnævnte

Jeg er ikke på kh men dog enlig 

Synes der er stor forskel på enlige på kh uden arbejde, og de som er i job

Anmeld

14. april 2013

Benjamins'mor

De får jo de samme udbetalt som ikke-enlige på kh.
De får bare også friplads ol. Og det synes jeg er fair, jeg kan ikke se problemet i det.

Anmeld

14. april 2013

Simon Isaksen

Jeg synes enlig får for mange penge på KH, samtidig får de også fri plads osv. de får så mange penge og andre fordele at det stortset ikke kan betale sig (kontant mæssigt) at være sammen som mor og far mere ....

synes selvf de skal have et ekstra tilskud så de kan klare sige med børn som enlige .. men de får jo næste 8-10k ekstra + friplads osv så det løber jo hurtigt MEGET højt op !

Anmeld

14. april 2013

jydeinden

jeg er ærligt ved at være godt træt af den jagt på folk på kontanthjælp.. Jeg får personligt mindre end en på su, og jeg ville ikke ønske for nogen i denne verden at de stod der hvor vi står. (jeg får kun 5500 fordi jeg får et særligt tilskud af kommunen).. det er fint nok at man linker til diverse artikler om at nu får den og den så og så meget.. men i min verden skriger det langt væk af en form for misundelse som jeg absolut IKKE kan forstå, især ikke taget i betragtning af at de tal er FØR skat.

Anmeld

14. april 2013

jydeinden

Anonym skriver:

Jeg synes det er svært da det kommer meget an på antal børn, situation osv, men synes det er trels at høre nogle enlige mødre sige, at de ikke gide søge arbejde, for det kan ikke betale sig økonomisk, og det skal altid kunne betale sig at arbejde, og luksus som feks ferie hører til for de som arbejder. Ikke dermed sagt enlige mødre ikke skal have hjælp.
Tror nogle gange jeg personligt er træt af at høre hvor hårdt enlige har det, og hos nogle er det så hårdt at værd ene, og man kan ikke have det hårdt hvis man bor med faren til ungerne, og man er meget mere som mor hvis man er enlig, bi er jo alke gode mødre på hver vores måde i mine øjne.
Og igen, kan sagtens unde enlige mødre luksus og ting som vi, trods to indkomster ikke har råd til, men ikke fordi man ikke har et arbejde. Her taler vi kun om dem som ikke er i arbejde, men som sagtens kan, og ikke dem som ikke har arbejde pga sygdom eller af andre årsager

Synes så også kh generelt er for høj i forhold til SU

så du synes at kontanthjælpen er for høj når den er lavere end suen for nogen???

Anmeld

14. april 2013

optimistmor

Nu står jeg selv og er på kh og sygemeldt(til dem der mener det er en vigtig faktor) som jeg ser det er man som par med barn/børn i stand til at kunne skiftes til at være babysitter så den anden part kan eks. handle, gå i byen, få lidt ro i hovedet osv... hvor man som enlig ikke har den mindste chance for...og det er i sittuationer som disse jeg ser det er godt vi kan få det forsørgertillæg på ca 1200pr 3mdr. til. eks babysitter og en ansigts eller andet kur, som kan styrke vores sjæl til vi skal igen, stå alene om alt såsom afl og hentaf børn,handle ind.

jeg kender nu nogle stykker der er par hvor der ofte kan blive fortalt at den ene eller anden lige har hentet yoghurt eller andet, f.eks hvis den bette er syg. og hvor man som enlig SKAL pakke den lille med i en barnevogn for at kunne få den yoghurt som måske er det eneste barnet har lyst at kan spise... i disse tilfælde misunder jeg dem der er sammen til hverdag, til trods for de måtte undvære de ekstra penge...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.