Får enlige for mange penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2013

emsaroto

Altså .. har læst med nu ikke, og at man er enlig forældre, betyder BESTEMT IKKE at man er på kontanthjælp!

Vi er altså også studerende nogen af os. Synes jeg bare lige at jeg ville fortælle jer.

Jeg er enlig og studerende, og jeg ved godt der er mange penge at hente som enlig. Men jeg henter ikke flere penge end jeg har brug for. Jeg har ikke sat mig i den dyreste bolig, og jeg har ikke valgt at købe dyre møbler eller dyrt tøj, jeg køber det som jeg har det godt med at have.

Jeg synes jeg får tilpas penge hjælp. Bestemt, men jeg synes bestemt heller ikke at jeg en der "nasser" på samfundet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2013

Anonym trådstarter

emsaroto skriver:

Altså .. har læst med nu ikke, og at man er enlig forældre, betyder BESTEMT IKKE at man er på kontanthjælp!

Vi er altså også serende nogen af os. Synes jeg bare lige at jeg ville fortælle jer.

Jeg er enlig og serende, og jeg ved godt der er mange penge at hente som enlig. Men jeg henter ikke flere penge end jeg har brug for. Jeg har ikke sat mig i den dyreste bolig, og jeg har ikke valgt at købe dyre møbler eller dyrt tøj, jeg køber det som jeg har det godt med at have.

Jeg synes jeg får tilpas penge hjælp. Bestemt, men jeg synes bestemt heller ikke at jeg en der "nasser" på samfundet.

Ved det, derfor skrev jeg også enlige på kontanthjælp Ikke enlige generelt

Anmeld

14. april 2013

emsaroto

Anonym skriver:

Ved det, derfor skrev jeg også enlige på kontanthjælp Ikke enlige generelt

måske overskriften skal rettes, for jeg føler mig nok en smule "stødet" af den generelle overskrift ..

Anmeld

14. april 2013

Anonym trådstarter

emsaroto skriver:

måske overskriften skal rettes, for jeg føler mig nok en smule "stødet" af den generelle overskrift ..

Sorry, det var ikke meningen Har skrevet enlige på kontanthjælp i afstemnings-overskriften og flere steder i det første indlæg

Anmeld

14. april 2013

Wimmie

Ja hvad er DIN mening? Synes du enlige på kontanthjælp, får for meget udbetalt? Eller for lidt? Eller lige tilpas?

Jeg høre mange sige at enlige mødre på KH får ALT for meget udbetalt, når man også kigger på bolig tilskud osv.

Min mening? JA, jeg synes de får for mange penge.

Anonyme svar tilladt!

Og HUSK en ordentlig tone piger

Jeg er enlig...dog ikke på KH.

Men det er sjovt så mange ikke-enlige der synes at enlige får for meget - gad vide om de ville synes det samme hvis de pludselig selv stod i samme situation...
Ingen kan jo spå - uanset hvor skønt ens liv er lige nu, så kan der jo ske rigtig meget og ingen ved hvordan deres liv ser ud om 5 år.

I så fald håber jeg at der der brokker sig over at enlige for får mange penge, selv vælger at fraskrive sig de ekstra tillæg 

Anmeld

14. april 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Ja hvad er DIN mening? Synes du enlige på kontanthjælp, får for meget udbetalt? Eller for lidt? Eller lige tilpas?

Jeg høre mange sige at enlige mødre på KH får ALT for meget udbetalt, når man også kigger på bolig tilskud osv.

Min mening? JA, jeg synes de får for mange penge.

Anonyme svar tilladt!

Og HUSK en ordentlig tone piger

Det kunne altså være rigtigt rart, at det lige blev opsummeret, hvilke beløb vi taler om her, fra A-Z, hvad får en enlig forsørger kontanthjælp??

Anmeld

14. april 2013

Mamalou

Jeg ved slet ikke hvor meget eller hvor lidt kvinder får på kontanthjælp og jeg kan ikke være mere ligeglad. Jeg ved at jeg nødig selv ville være på kontanthjælp og sådan tror jeg faktisk de fleste har det. Jeg forstår ikke den "ondt-i-røven-mentalitet" - sorry!

Vh. Louise

Anmeld

14. april 2013

Mamalou

Kvinder = enlige. Det gik lidt stærkt!

Anmeld

14. april 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Det kunne altså være rigtigt rart, at det lige blev opsummeret, hvilke beløb vi taler om her, fra A-Z, hvad får en enlig forsørger kontanthjælp??

http://www.bt.dk/politik/kontanthjaelp-saa-meget-k an-man-faa

Anmeld

14. april 2013

Mettefpigen

Rockertand skriver:

1

13952 kr før skat....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.