Får enlige for mange penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2013

Pige2009

1990h skriver:

Jeg har svaret ja det syntes jeg de gør.

Og hvad er det så helt konkret, du mener, at eneforsørgere får frem for andre? Det eneste man får ekstra som eneforsørger er forhøjet BFY hvert kvartal. Resten er indkomstbestemt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2013

Moar2011

jeg synes ikke at enlige får for mange penge udbetalt - MEN derimod synes jeg de skal bruge lidt kræfter på at "fange" dem der snyder systemet og tjener KASSEN ved siden af..

OG overvej at give en slat til de studerende der tager kontorassisten uddannelse på skolepraktikken ..

(jeg går på skole praktikken får 5800 udbetalt om månden)

Anmeld

17. april 2013

Pige2009

Mamalou skriver:

Jeg ved slet ikke hvor meget eller hvor lidt kvinder får på kontanthjælp og jeg kan ikke være mere ligeglad. Jeg ved at jeg nødig selv ville være på kontanthjælp og sådan tror jeg faktisk de fleste har det. Jeg forstår ikke den "ondt-i-røven-mentalitet" - sorry!

Vh. Louise

Helt enig. Og dem der udtaler sig aner tit og ofte ikke noget om det, og dermed slynger de om sig med postulater!

Anmeld

17. april 2013

Pige2009

Anonym skriver:

http://www.bt.dk/politik/kontanthjaelp-saa-meget-k an-man-faa

1. BT er i min optik en utroværdig kilde.

2. De ydelser, der her er oplistet, har jo intet at gøre med om man er enlig eller ej. Dem kan alle søge.

Anmeld

17. april 2013

Pige2009

Fenja09 skriver:

De fleste af de ydelser der er nævnt i den artikel kan jo søges af alle enlige uanset om de er på KH eller ej. Det meste er indkomstrelateret og ikke om man er på KH.

Nemlig! Lad os få en debat på et sagligt grundlag i stedet for disse løse postulater.

Anmeld

17. april 2013

Pige2009

Simon Isaksen skriver:

Jeg synes enlig får for mange penge på KH, samtidig får de også fri plads osv. de får så mange penge og andre fordele at det stortset ikke kan betale sig (kontant mæssigt) at være sammen som mor og far mere ....

synes selvf de skal have et ekstra tilskud så de kan klare sige med børn som enlige .. men de får jo næste 8-10k ekstra + friplads osv så det løber jo hurtigt MEGET højt op !

Det er jo indkomstbestemt og intet med civil status at gøre.

Anmeld

17. april 2013

Pige2009

wamse skriver:

Jeg synes sgu, at det er trist hvor mange der udtaler sig ud fra, hvor meget man TROR enlige får, og ikke ud fra reelle tal

For hvis man skal se på de tal/tilskud nogle af jer nævner, så er det jo fordi enlige får/kan få boligstøtte og/eller tilskud til daginst. at beløbet giver så meget, så gad vide om i mener, at de tilskud skal fjernes fra ALLE, altså også dem som ikke er enlig, men "bare" lavtlønnede

Jeg får væsentligt mere på su end på kh, fordi jeg får et lån, men det er trods alt en mulighed man har på su.

Røg jeg over på kh, så ville jeg have et rådighedsbeløb på max 3000 i måneden, og jeg ryger ikke, har ikke bil eller andre luksusting. Det er helt almindelige udgifter + betaling af gæld

Som sædvanlig enig!  Hvor er det utroligt, at den debat så ofte kommer op Flere brugere i nærværende debat slynger om sig med postulater uden belæg for disse!

Anmeld

17. april 2013

Pige2009

morethanperfect skriver:

Og det får jeg også som sammenboede på kontanthjælp ..

Udover det , får de enlige , 

Børnetilskud : 1276 pr- barn .

Ekstra børnetilskud , nonget man kan SØGE om : 1300

Og så et lille bidrag fra faderen , hvilket jo ikke er særlig meget ..

Og måske friplads ..

Hvorfor skal de enlige bides i røven ?? 
Det er DYRT og ha børn , og JEG ville ikke kunne få det til at hænge sammen hvis jeg var enlig på kontanthjælp .. 

De får altså ikke særlig meget mere and andre på kontanthjælp , til trods for de er alene .. 
Det irriterer mig bare grænseløst at folk ikke bare kan være ligeglade .. Det kommer jo slet ikke op og svarer til hvad man ville ha fået hvis man var sammenboede med én , som også havde en indtægt . !

Åh .. Hvis folk dog bare kunne se udover sin egen næsetip engang imellem , og lade være og blande sig i hvor mange penge andre får .. 

Helt enig Det værste er dem, der udtaler sig uden belæg for noget som helst!

Anmeld

17. april 2013

Pige2009

Carina:-) skriver:

Men det er da logisk nok.

Man synes naturligvis ikke selv at det man får er for meget.

Jeg betaler topskat,og synes det er urimeligt at jeg foruden at betale meget mere i skat end mange andre så skal jeg lige oveni betale en ekstra skat .

Men "dem" der ikke betaler topskat ,synes det er en glimrende ordning ligeindtil den dag de måske selv står og er endt i gruppen "betal 70% af din løn"

Ligesådan med kh og tilskud,der er det klart at dem der nyder godt af det naturligvis synes alt er godt,og dem der ikke synes det bare har ondt i røven....

Jeg betaler ikke topskat, men er nu alligevel imod denne ekstra skat, da jeg mener, at man MAX bør skulle af med 50% af sin indkomst!

Anmeld

17. april 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
maria_wlt skriver:

Ja det syens jeg.. Jeg synes ærligt at pengene skulle gå til de studerende.. 

Jeg synes ikke studerende (som ofte er unge uden børn) har brug for flere penge, en børn der af den ene eller anden årsag bor alene med deres mor, som desværre ikke har/kan arbejde. Det er jo børnene det også går ud over hvis mor skal vende hver 50 øre for at kunne klare sig. Synes de får lige tilpas, til at kunne klare de udgifter der hører med til at have børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.