Får enlige for mange penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2013

Pige2009

LouiseVous skriver:

UPS !!!! Jeg fik trykket på nej i stedet for ja.
Svarede nej ford jeg på ingen måde mener at jeg har ku leve for det jeg har fået som enlig + Su/ elevløn/ DP.

MEN når spørgsmålet omhandler KH har jeg et helt andet syn på sagen, for JA, så lever man virkelig fedt ! Jeg synes det e dybt urimelig den måde man ka få fed indkomst på, blot ved at gå hjemme. Man burde ikke ku leve bedre på KH, end man kan ved faktisk at tage en udd og yde noget til samfundet !

Louise for pokker! Jeg er virkelig ked af, at du generaliserer på denne måde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

http://www.bt.dk/politik/kontanthjaelp-saa-meget-k an-man-faa

Har lige kigget lidt på linket. 

Børneydelse får alle...så hvorfor skulle enlige mødre på kh ikke også få det? 

Boligsikring...igen, det kan alle søge om. 

Betaling af enkeltudgifter...ikke så nemt at få. Det kan man forresten også søge om som par. Afhænger af at det er uforudset og så skal der ikke være mulighed for selv at betale. 

Faderbidrag...Tja. Jeg føler mig ikke snydt. min dreng får jo væsentligt mere af, at far og mor bor sammen, da det jo ikke er et lille begrænset beløb, men hele farmands løn der går til udgifter, opsparing og fornøjelser. Og tør godt sige det er mere end de 14.736kr om året. 

Friplads...det er indkomstbaseret. jeg er studerende og min kæreste var på daværende tidspunkt på dagpenge. Vi betalte kun 1300kr om måneden. Var vi begge to studerende ville vi have fået 100% friplads. 

Så hvad er det egentlig man har ondt i røven over? Er det de 1276kr enlige får i børnetilskud? Det bliver i min optik for småligt!

Anmeld

17. april 2013

Pige2009

Anonym skriver:

Jeg får ikke 10.000.- - hver 3 mdr. Min datter får 4300.- hver 3. mdr.

Her går de nu ind på min konto

Anmeld

17. april 2013

Pige2009

mor:) skriver:

Har lige kigget lidt på linket. 

Børneydelse får alle...så hvorfor skulle enlige mødre på kh ikke også få det? 

Boligsikring...igen, det kan alle søge om. 

Betaling af enkeltudgifter...ikke så nemt at få. Det kan man forresten også søge om som par. Afhænger af at det er uforudset og så skal der ikke være mulighed for selv at betale. 

Faderbidrag...Tja. Jeg føler mig ikke snydt. min dreng får jo væsentligt mere af, at far og mor bor sammen, da det jo ikke er et lille begrænset beløb, men hele farmands løn der går til udgifter, opsparing og fornøjelser. Og tør godt sige det er mere end de 14.736kr om året. 

Friplads...det er indkomstbaseret. jeg er srende og min kæreste var på daværende tidspunkt på dagpenge. Vi betalte kun 1300kr om måneden. Var vi begge to srende ville vi have fået 100% friplads. 

Så hvad er det egentlig man har ondt i røven over? Er det de 1276kr enlige får i børnetilskud? Det bliver i min optik for småligt!

Det var også min konklusion efter endt gennemlæsning

Anmeld

17. april 2013

Pige2009

Anonym skriver:

Min veninde fra mg får - det er børnepenge fra kommunden pga far er udkendt. Har selv set udbetalingen på skrift.

Ja, men det er jo fordi faderen er ukendt og det får alle enlige fra faderen, hvis de søger om det eller i nærværende tilfælde kommunen. Undtaget er dog donorbørn...

Anmeld

18. april 2013

BetonSlotsPrinsesserne

Baagøe skriver:

Louise for pokker! Jeg er virkelig ked af, at du generaliserer på denne måde

Er jeg også, men det er desværre det eneste jeg oplever ..

Anmeld

18. april 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

KKo

Ja, selvfølgelig, men de enlige mødre jeg kender, har ingen økonomiske problemer. Hvis de har, så bruger de pengene forkert, i mine øjne. Min veninde har da langt flere penge end min kæreste og jeg, selvom vi ingen børn har

Kom lige til at tænke på har i ikk mere end lidt over 11000 om måneden?....

Anmeld

18. april 2013

pcoramt

Anonym skriver:

Ja hvad er DIN mening? Synes du enlige på kontanthjælp, får for meget udbetalt? Eller for lidt? Eller lige tilpas?

Jeg høre mange sige at enlige mødre på KH får ALT for meget udbetalt, når man også kigger på bolig tilskud osv.

Min mening? JA, jeg synes de får for mange penge.

Anonyme svar tilladt!

Og HUSK en ordentlig tone piger

Jeg har svaret ja.. Synes godt der kunne strammes op på det punkt.. Pengene skulle så til forbedringer af skoler, daginstitutioner og til almindelige udeboende studerende..

Anmeld

18. april 2013

optimistmor

Baagøe skriver:

Det var da en besynderlig holdning Er ikke sikker på, at jeg har forstået det rigtigt? Tror du ikke en del bidrager mere til barnendu hverdagen end det ene børnebidrag? Hvad med de fædre, der ikke ser barnet?

jeg nævner som sagt de fædre der betaler af mindste rate og  ser banet (her tænker jeg dem der har dem hver anden weekend eller mindre, som eks et par gange løst om ugen uden overnatninger osv.)

de "fædre" der ikke ser deres barn har ligesom meldt sig ud, til trods for dem der betaler mindste rate og trækker det meste fra i skat men stadig vil se ungerne, så må de jo ofre sig på det punkt de har selv valgt at vedkende sig barnet samt at ville se det og pga dette sys jeg de skulle ofre sig mere end staten. ellers kunne man jo forhøje bidragssatsen og de ikke kunne trække så meget fra i skat?

i realiteten dækker mindste raten i faderskabs bidrag ikke halvdelen af et forbrug til et barn, det er jo både kvm husleje til barnets værelse, vand, varme, el som barnet også bruger, så kommer mad, tøj, almen udviklende legetøj, medicin, rengøring og stå med syge børn dette kan jo tage hårdere på nogle end andre(nogle børn kræver mere end andre, hvis vi skal gå i detaljer), men tænker også på de enlige mødre der finder sig en ny kæreste, flytter man sammen er det pludselig denne indkomsten blir afhængig af om man skal betale institution. hvad med den oprindelige anden halvdel af forælderen skal betale?

jeg ved godt den nye fyr selv vælger sin partner og det bare følger med, men når bidragsforældreren vil se barnet, så må denne da også ofre til barnet kan komme i institution og udvikle sig frem for en kæreste skal gøre det,  sådan ser jeg det

Anmeld

19. april 2013

optimistmor

LilleChelle skriver:

Jeg har stemt ja, udelukkende pga. jeg bliver stødt over at man på kontanthjælp har penge til div. luksusting, som bil, stor lejlighed, makeup og kosmetikting i lange baner, tattoveringer, byture hver og hver anden weekend osv. i den dur. Ligeledes at mange på kontanthjælp offentligt reklamerer med at de ikke GIDER gøre en indsats for at komme ud af den offentlige forsørgelse, fordi det ikke kan betale sig økonomisk. 

Men når det er sagt, så er det ikke kun enlige, men lige så meget samlevende på kontanthjælp jeg føler mig stødt af. 

Selvfølgelig skal man ikke skære alle over én kam - men sådan er der desværre bare mange der tænker. 

luksusting på kontanthjælp? du må ikke eje noget der har en værdi på mere end 10.000kr! det underskriver man i en kontrakt når man vil modtage kh, så i mine øjne ska du længere ud på landet med lige den ene. hvor mange med alt det andet du nævner ved jeg så intet om. men jeg er overbevist om at dem du ved har råd til alle disse luksustingdu remser op, de står i gæld til halsen eller mere. men meget surt for dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.