Baagøe skriver:
Det var da en besynderlig holdning
Er ikke sikker på, at jeg har forstået det rigtigt? Tror du ikke en del bidrager mere til barnendu hverdagen end det ene børnebidrag? Hvad med de fædre, der ikke ser barnet?
jeg nævner som sagt de fædre der betaler af mindste rate og ser banet (her tænker jeg dem der har dem hver anden weekend eller mindre, som eks et par gange løst om ugen uden overnatninger osv.)
de "fædre" der ikke ser deres barn har ligesom meldt sig ud, til trods for dem der betaler mindste rate og trækker det meste fra i skat men stadig vil se ungerne, så må de jo ofre sig på det punkt
de har selv valgt at vedkende sig barnet samt at ville se det og pga dette sys jeg de skulle ofre sig mere end staten. ellers kunne man jo forhøje bidragssatsen og de ikke kunne trække så meget fra i skat?
i realiteten dækker mindste raten i faderskabs bidrag ikke halvdelen af et forbrug til et barn, det er jo både kvm husleje til barnets værelse, vand, varme, el som barnet også bruger, så kommer mad, tøj, almen udviklende legetøj, medicin, rengøring og stå med syge børn dette kan jo tage hårdere på nogle end andre(nogle børn kræver mere end andre, hvis vi skal gå i detaljer), men tænker også på de enlige mødre der finder sig en ny kæreste, flytter man sammen er det pludselig denne indkomsten blir afhængig af om man skal betale institution. hvad med den oprindelige anden halvdel af forælderen skal betale?
jeg ved godt den nye fyr selv vælger sin partner og det bare følger med, men når bidragsforældreren vil se barnet, så må denne da også ofre til barnet kan komme i institution og udvikle sig frem for en kæreste skal gøre det, sådan ser jeg det
Anmeld