Får enlige for mange penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2013

Pige2009

Carina:-) skriver:

Min pointe var at man naturligvis ikke synes man får for meget hvis man står i situationen.

Jeg har også veninder/familie på kh og er enlige og de mangler heller ikke en disse,men derfor ville de stadig være kede af at blive skåret i deres rådighedsbeløb.

Men fordi man synes der godt må være forskel på at være på kh og i arb så er det ikke ensbetydende med at man har ondt i måsen.

Og desværre er det jo sådan at mange lavtlønnede job -der kan det ikke svare sig at arbejde imod at være enlig på kh.

Så er spørgsmålet -er kh for høj eller lønnen for lav.?

ELLER er der nogen tilskud der kunne fjernes,så det var attraktivt at arbejde?

Både og synes jeg. KH bør sættes en smule ned og mindstelønnen op, så skellet bliver større og incitamentet til at påtage sig et arbejde stiger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2013

Pige2009

optimistmor skriver:

der er dog 1 ting jeg ikke forstår. når man som enlig forsørger kan få friplads af statens penge? det burde være den anden forælder der skulle betale til dette, de betaler jo ikke ret meget i bidrag i forevejen. de trækker en del fra i skat. men så kunne man jo trække i dem der vil have samvær med børnene men kun betaler mindste rate. !

det kunne give staten en del at gøre med så der kunne hjælpes til de andre trængende eller evt snerydning om vinteren hehe

Det var da en besynderlig holdning Er ikke sikker på, at jeg har forstået det rigtigt? Tror du ikke en del bidrager mere til barnendu hverdagen end det ene børnebidrag? Hvad med de fædre, der ikke ser barnet?

Anmeld

17. april 2013

Pige2009

Anonym skriver:

Kender en som får nogen og 10000.- i børnepenge hver 3. mdr. - det synes jeg er meget..

Men alle får jo denne ydelse enlig eller ej...

Anmeld

17. april 2013

Pige2009

Anonym skriver:

Vi får 4300.- hver 3. mdr.

Ja, for et barn. INGEN får 10.000 kr. eller mere i BFY for kun et barn. Bare til info....

Anmeld

17. april 2013

Anonym

Baagøe skriver:

Men alle får jo denne ydelse enlig eller ej...

Jeg får ikke 10.000.- - hver 3 mdr. Min datter får 4300.- hver 3. mdr.

Anmeld

17. april 2013

Anonym

Baagøe skriver:

Ja, for et barn. INGEN får 10.000 kr. eller mere i BFY for kun et barn. Bare til info....

Min veninde fra mg får - det er børnepenge fra kommunden pga far er udkendt. Har selv set udbetalingen på skrift.

Anmeld

17. april 2013

Pige2009

raca skriver:

jeg syntes systemet er skævt..

vis man er IKKE gift eller enlig kan man få KH hvis man ikke har gidet melde sig i fagforening eller aldrig har været tilknyttet arbejdsmarked..

når man er gift kan ægte fællen værskod at forsøge en..

jeg mener samboende om det er ægtefæller eller kærster skulle sidestilles således at samboende fik gensidig forsøgerpligt.

jeg kan se en ide i at dem på KH får deres børn i ins-og pasning, således de ser folk der vil og arbejde. og således at de ikke bliver gående hjemme ved mor og far på KH. for kun at se den del af livet og måske bliver understimoleret..

ja jeg er meget fordoms fuld over for folk der er på kh. og ser dem gennerelt som tabere der ikke har gidet tage et job eller få en udd. forde det var mere mageligt at flade den der hjemme.. alle statistkker peger på at børn af kh modtager selv går den vej.. det ville være rart at denne arv bliv brudt..

Det var dog en utrolig snæver holdning at have. Jeg har på et tidspunkt været meget tæt på KH, hvilket absolut ikke var selvforskyldt, og jeg ville da blive ked af at blive stemplet som en taber!

Anmeld

17. april 2013

Pige2009

raca skriver:

jammen hvorfor kan den enlige ikke

tage et job, mens de unddanner sig sålededes der økonomi ikke smuldre.

hvorfor skal de havde så meget støtte at det ikke er økonomisk forsvarligt at tage end udd.

med tilskud ol.. er den relle lønforskel for KH og lavt lønnede ca 200kr pr.. dette bruger mange til ikke og gide et job.

Hvornår skulle den enlige kunne arbejde udover studiet? Om aftenen? Hvem skulle så passe barnet? Hvornår skulle mor eller far så se barnet og vær sammen med det?

Anmeld

17. april 2013

Pige2009

raca skriver:

øhh den med barnepige forstår jeg ikke..

når man er alene.. må man antage at de fleste har en dele ordning= helt fri uden børn i 2-3 dage hver 14 typisk.. dette kan de færeste par da prale af...

en forældre forsvinder vel ikke så de kan vel også bruges.

man kan godt nå både at hente og aflevere selv når man er på kh.. så der er barnepige heller ikke nødvendig.

så hvornår er det de har mere brug for barnepige..

den ene gang hvert halvår der er møde o dagins.. jamme det har alle andre jo også hvis ens forældre ikke tager over..

og ja udgifterne er ikke kun det halve.. man skal staten kompensere for at man har valgt at få barn på en lav indkomst, eller alene? eller for at man er blevet alene.. det er jo ens eget valg.

Alle de antagelser kan man jo ikke føre en saglig debat med. Min datter ser kun sin far 1-2 timer om ugenjeg da jeg var ledig, skulle jeg møde på jobsøgningskursus fra 8-16 hver dag. Det betød jo så, at min datter skulle være i DP fra 7.40-16.20 hver dag.

Mine forældre har begge fuldtidsjob, og kan ikke bare træde til. Hvis jeg skal til møde, eller ville gå til noget om aftenen, ville jeg skulle bruge en barnepige. Bare et eksempel herpå...

Anmeld

17. april 2013

Pige2009

Noneother skriver:

Jeg tror altså lidt at du ser spøgelser når du siger mange. Det er en lille uheldig procentdel af befolkningen der så bruges til at slå resten oveni hovedet med.

Men jeg gad godt vide hvordan du ser en enlig forælder have særlig meget studiejob ved siden af skole og børn. Det nærmer sig jo slet ikke noget der er realistisk hvis man skal have bare en smule tid til sine børn. 

-og nej. Enlige får KUN ordinært og ekstraordinært børnetilskud, fordi de er enlige. Resten er indkomstbaseret, og kan ikke sammenlignes, sammenlægges eller sammenholdes med hvad man reelt får ekstra som enlig.

I øvrigt er jeg under uddannelse, og det kan fint betale sig.

Nemlig! Jeg kan slet ikke se, hvornår jeg skulle have haft tid til min datter, hvis jeg havde fået hende under studiet og samtidig hermed skulle arbejde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.