raca skriver:
øhh den med barnepige forstår jeg ikke..
når man er alene.. må man antage at de fleste har en dele ordning= helt fri uden børn i 2-3 dage hver 14 typisk.. dette kan de færeste par da prale af...
en forældre forsvinder vel ikke så de kan vel også bruges.
man kan godt nå både at hente og aflevere selv når man er på kh.. så der er barnepige heller ikke nødvendig.
så hvornår er det de har mere brug for barnepige..
den ene gang hvert halvår der er møde o dagins.. jamme det har alle andre jo også hvis ens forældre ikke tager over..
og ja udgifterne er ikke kun det halve.. man skal staten kompensere for at man har valgt at få barn på en lav indkomst, eller alene? eller for at man er blevet alene.. det er jo ens eget valg.
Alle de antagelser kan man jo ikke føre en saglig debat med. Min datter ser kun sin far 1-2 timer om ugenjeg da jeg var ledig, skulle jeg møde på jobsøgningskursus fra 8-16 hver dag. Det betød jo så, at min datter skulle være i DP fra 7.40-16.20 hver dag.
Mine forældre har begge fuldtidsjob, og kan ikke bare træde til. Hvis jeg skal til møde, eller ville gå til noget om aftenen, ville jeg skulle bruge en barnepige. Bare et eksempel herpå...
Anmeld