LilleChelle skriver:
Ja - det synes jeg virkelig.
- Nu er bassen 4 måneder gammel og jeg frygter stadig at skulle ud blandt svigerfamilien
Jeg har siden han var en måneds tid gammel, haft rigtig svært ved at andre har holdt ham, udover jeg og min kæreste. Jeg har dog fleregange spurgt om bedsteforældrene har haft lyst til at holde ham mens jeg er gået på toilet etc.
Igår kappede det så fuldstændig over hos svigerforældrene
- Bomben sprang og jeg fik at vide at de aldrig måtte holde ham, at de ikke fik nogen relation til ham, at der ikke var nogen til at tage sig af ham hvis vi gik hen og døde, fordi ingen kendte til ham, at de ikke havde lyst til at vi kom på besøg når ikke de måtte holde ham.
Spørgsmålet kører rundt i hovedet på mig: Hvorfor bliver jeg så ked af det ved tanken om at andre skal holde ham?
Jeg frygter at skulle på besøg hos svigerfamilien fordi de alle spørger om ikke de må holde ham hele tiden
Min egen familie har accepteret at jeg selv kommer og spørger om de vil holde når jeg er klar til det.
Jeg vil egentlig helst blive hjemme, fordi jeg bliver så ked af det hver gang de spørger, og jeg siger nej. Jeg forstår jo ikke selv hvorfor. Jeg ved bare at jeg bliver så ked af det at jeg 9 ud af 10 gange begynder at græde
Men hvorfor har jeg det sådan?
Først: jeg har haft det på NØJAGTIG samme måde siden den dag min pige blev født - hun er 7 mdr nu! Jeg sagde til de nærmeste at jeg havde det svært med de skulle holde, og at jeg lige skulle bearbejde det lidt.. jeg tog så kontakt til min sp, og vi blev enige om jeg havde en fødselsreaktion..(jeg oplevede en abort 1½ måned inden min vellykkede graviditet) siden har jeg så sagt til familien at jeg har en reaktion og at det tager tid at bearbejde, og de derfor bedes respektere at de ikke kan/må holde en periode.. det har de gjort! heldigvis! jeg går hos psykolog og jeg synes det hjælper, jeg blir klar til at tage små skridt, og det har min egen mor nydt mest - hun har måttet holde få minutter engang imellem.. min psykolog har gjort klar for mig, at det ikke er i denne alder, at barnet får den der bedsteforældre relation, at det først er når hun blir større at de vil kunne skabe bånd, og netop der er det op til bedsteforældrene at vælge hvordan deres forhold skal være.. vi kan jo heller ikke huske hvem der holdt os da vi var babyer??!
sidst: du er ikke alene, og du er velkommen til at skrive en pb

jeg har kæmpet mange kampe for at få respekteret mine følelser og valg!