LilleChelle skriver:
Mit forhold til svigerforældrene har altid været rigtig godt
Dog begyndte svigermor at drive mig til vanvid 4 ugers tid før termin ved at ringe konstant.
Og nej - Jeg har ikke set dem håndtere små børn. Og derved ikke følt utryghed. Det skal her siges at følelsen af ikke at ville have nogle holder bassen ikke kun er svigerforældrene, men lige så meget min egen familie og venner ..
Kæresten har fortalt dem før at jeg gerne ville at det kun var os der holdt ham - det har de bare ikke ville acceptere. Og mener alting er noget vrøvl hvis ikke det foregår på samme måde som da de havde børn.
Jeg har snakket med sp'en før om det. Hun siger blot at det er gode tegn for hende og at jeg skal holde fast i hvad jeg har det godt med, da bassen ikke har gavn af at være hos andre endnu.
Hvor er det altså ærgerligt at de skal ødelægge jeres gode forhold ved ikke at respektere dine grænser!
Det lyder heldigvis til at din kæreste er rigtig god for dig, og støtter dig! Så må l "bare"få hans familie fortalt, at det at de er så kritiske, faktisk gør, at du slet ikke har lyst til at komme hos dem, og det er der jo ikke nogen der er tjent med! Det er muligt, at de synes deres måde var den rigtige, men nu er det jo ikke deres barn, men jeres længere er den ikke! I gør hvad der er bedst for jeres familie, ligesom de gjorde hvad der var bedst for deres!
Godt du har snakket med din sp! Men kunne hun ikke komme med nogle råd til, hvordan du kunne lukke munden på dem?
Håber snart de accepterer at l altså er forældre på en anden måde, end de var!
Anmeld