Nu er jeg ikke mor endnu, så kan kun forestille mig, hvordan det må være, men du får lige mine tanker, så kan du sortere i det, som du lyster

Min første tanke var, hvordan dit forhold til svigerfamilien var inden l fik jeres søn var? Var det anstrengt eller hyggede l jer?
Har du set dem håndtere andre børn, hvor du har været utryg?
Har du eller din kæreste sat jer ned og fortalt dem, hvor svært det er for dig, og at det altså ikke kun er dem, der ikke må holde ham, det er alle også din familie? Jeg tænker lidt, at deres overreaktion (som det er i mine øjne) skyldes at de måske går med en forestilling om, at de er de eneste der ikke er gode nok til at holde jeres søn...
Som jeg hører det, så er du godt klar over, at det måske er lidt voldsomt, at du har det svært med, at andre ikke må holde ham, men omvendt, så er det altså sådan du har det, og det er du nødt til at slutte fred med og måske det ville hjælpe dig til, at give slip lige så stille og i dit tempo... Sig til svigerfamilien, at du nok skal give ham fra dig, når du er klar til det, og du bliver slet ikke klar af at de presser dig! Du har dine grænser og dem skal de altså acceptere!
Sidst men ikke mindst ville jeg tage en god lang snak med din sundhedsplejerske, måske hun har nogle gode råd til, både hvordan du tackler svigerfamilien og hvordan du lige så stille og i dit tempo giver slip og lader andre holde jeres lille vidunder