Vold og skældsord

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2013

Malene76

Ciss skriver:

Nej, det er ikke så let at forstå.

Jeg tror, noget af det drejer sig om, at grænserne for det normale sagte flytter sig, og så er man forelsket og tilgiver osv. Når man så sidder i klisteret uden selvtillid er det ikke så enkelt at løsrive sig som det ser ud udefra.

Men jeg er helt enig: Totalt utilgivelig opførsel!

Du har helt ret. Tror også det sker så gradvis at ens grænser flytter sig uden man helt oplever det. Frygteligt at noget skal udsættes for det. Jeg kan mærke at jeg bliver så vred over at folk kan opføre sig sådan overfor deres kære og tit ender de med at give deres ofre skylden for den opførsel. De skulle skamme sig!

KH Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2013

Ciss

Malene76 skriver:

Du har helt ret. Tror også det sker så gradvis at ens grænser flytter sig uden man helt oplever det. Frygteligt at noget skal udsættes for det. Jeg kan mærke at jeg bliver så vred over at folk kan opføre sig sådan overfor deres kære og tit ender de med at give deres ofre skylden for den opførsel. De skulle skamme sig!

KH Malene

Ja, det med at offeret får skylden er en virkelig grum detaille. Tænk at gøre det mod et andet menneske!

Anmeld

24. februar 2013

mrhl

Har heldigvis aldrig været udsat for nogle af de ting.

I mit nuværende forhold, synes jeg faktisk også altid at vi taler "pænt" til hinanden selvom bølgerne går højt. Ingen skældsord og bestemt heller ikke fysiske overgreb.
Én gang, da vi lige var begyndt at ses, har han skubbet til mig. Fordi vi diskuterede om et eller andet. (kan ikke engang huske hvad det var). Det var på ingen måde et hårdt skub, men gud hvor blev jeg forskrækket og ked af det. Og det samme gjorde han. Det er aldrig sket siden, og det kommer det nok heller ikke til

Anmeld

24. februar 2013

Faith

Ciss skriver:

Godt at han er X!

Var det noget, som udviklede sig over tid, eller var han altid sådan?

Han var ikke sådan i starten. Men det udviklede sig gradvist. Har desværre hørt at han er nøjagtig lige sådan over for hans nye kæreste

Anmeld

24. februar 2013

Ciss

mrhl skriver:

Har heldigvis aldrig været udsat for nogle af de ting.

I mit nuværende forhold, synes jeg faktisk også altid at vi taler "pænt" til hinanden selvom bølgerne går højt. Ingen skældsord og bestemt heller ikke fysiske overgreb.
Én gang, da vi lige var begyndt at ses, har han skubbet til mig. Fordi vi diskuterede om et eller andet. (kan ikke engang huske hvad det var). Det var på ingen måde et hårdt skub, men gud hvor blev jeg forskrækket og ked af det. Og det samme gjorde han. Det er aldrig sket siden, og det kommer det nok heller ikke til

Det er jo sådan, det skal være. Rigtig dejligt at læse.

Anmeld

24. februar 2013

Ciss

Faith skriver:

Han var ikke sådan i starten. Men det udviklede sig gradvist. Har desværre hørt at han er nøjagtig lige sådan over for hans nye kæreste

Det er jo helt forfærdeligt, at han bare fortsætter....

Havde man kunnet se den slags, når man traf en person første gang, så havde man jo holdt sig langt væk fra den slags folk.

Anmeld

24. februar 2013

Amanda Stage

Ja jeg har prøvet det tidligere, men jeg tvivler stærkt på at min kæreste kunne finde på det. Han har i hvert fald slet ikke lagt op til hverken grimme ord eller vold. Det er forfærdeligt med dem der lever i sådan et forhold. 

Jeg ville så heller ikke ret længe kunne finde mig i det, da jeg blevet slået som barn af min mor, så jeg finder mig ikke i noget. 

Anmeld

24. februar 2013

Ciss

Amanda Stage skriver:

Ja jeg har prøvet det tidligere, men jeg tvivler stærkt på at min kæreste kunne finde på det. Han har i hvert fald slet ikke lagt op til hverken grimme ord eller vold. Det er forfærdeligt med dem der lever i sådan et forhold. 

Jeg ville så heller ikke ret længe kunne finde mig i det, da jeg blevet slået som barn af min mor, så jeg finder mig ikke i noget. 

Nej, det er ikke sundt, hvis den slags foregår i forholdet. Man skal virkelig ikke finde sig i det.

Anmeld

24. februar 2013

emsaroto

Jeg havde en eks kæreste som løftede en knyttet næve mod mig, da jeg bad ham om hjælp til at holde hjemmet ..

Meget ubehageligt. 

Anmeld

24. februar 2013

Ciss

emsaroto skriver:

Jeg havde en eks kæreste som løftede en knyttet næve mod mig, da jeg bad ham om hjælp til at holde hjemmet ..

Meget ubehageligt. 

Herlighed!

Det er jo bare sygt...

Godt han er x!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.