Vold og skældsord

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2013

Ciss

Fenja09 skriver:

Nej heldigvis ikke, men er da blevet kaldt en idiot. Det har jeg dog aldrig set som noget nedværdigende eller som psykisk misbrug. Det har været en del af et skænderi og det er fint nok med mig. Ville aldrig finde mig i at blive kælling, luder og andre grimme ord i den retning.

Jeg er klar over at det måske ikke er så udbredt og så alligevel - der mangler måske en nuance over dette her, tænker at nogle kvinder også snakker grimt, slår og skubber. Ikke at det retfærdiggøre at en mand så gør det igen, men hvis jeg altid råber " fede svin" i et skænderi efter min kæreste, så kunne det godt være at jeg fik et lignende ord smidt tilbage - og så ville jeg blive nødt til at stemme nr her i afstemningen.

/Fenja

Jeg har med vilje prøvet at formulere det, så det ikke skulle være kønsbestemt - men der mangler måske en rubrik med "Har selv gjort det mod en anden" eller noget lignende.

Nej, det er ikke nødvendigvis et overgreb at blive kaldt idiot en enkelt gang ud fra sammenhængen, men hvis det siges (og menes) med foragt gentagne gange, så er det i hvert fald for min del over grænsen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2013

Ciss

gædde/gitte skriver:

har også været turen igennem

men modparten slap ikke uskadt for det nummer (jeg er 1.82 høj og 80 kilo ondskabsfuld kælling, hvis man presser mig)
så intet systematisk i det..

Mener du, at han både skadet dig og du skadet ham?

Anmeld

25. februar 2013

Ciss

frkanonym skriver:

jeg er desværre blevet udsat for alle ting..

Det er der foruroligende mange, som har.

Jeg håber, du er kommet dig ud af det.

Anmeld

25. februar 2013

Ciss

Bølle's moar<3 skriver:

Alle 3 ting..

Jeg ser i afstemningen, at ca 30 % har været udsat for mere eller mindre alvorlige fysiske ting.

Det synes jeg faktisk er meget.

Jeg håber, du er ude af det.

Anmeld

25. februar 2013

frkanonym

Ciss skriver:

Det er der foruroligende mange, som har.

Jeg håber, du er kommet dig ud af det.

ja, desværre. :/ men der er nok ligeså mange, der har gjort det imod en anden person også.

det er jeg heldigvis kommet væk fra

Anmeld

25. februar 2013

Ciss

StephanieJ skriver:

Jeg har stemt blankt, da jeg har været udsat for alle dele med en ekskæreste

Godt, han er X!

Anmeld

25. februar 2013

Steph_Laurits

Ciss skriver:

Godt, han er X!

Absolut!!!

Anmeld

25. februar 2013

Fenja09

Ciss skriver:

Jeg har med vilje prøvet at formulere det, så det ikke skulle være kønsbestemt - men der mangler måske en rubrik med "Har selv gjort det mod en anden" eller noget lignende.

Nej, det er ikke nødvendigvis et overgreb at blive kaldt idiot en enkelt gang ud fra sammenhængen, men hvis det siges (og menes) med foragt gentagne gange, så er det i hvert fald for min del over grænsen.

Det er nok meget individuelt hvordan man ser tingene og tager dem til sig. Der er da andre ord som dækker ordet idiot som jeg har fået af vide et utal af gange i de mange år jeg har kendt kæresten. Det kan være klaphat, fjols osv. Men det er ikke noget der genere mig eller som jeg tænker over efterfølgende. Der skal nok alligevel ligge noget mere bag - for er da helt sikker på at når manden herhjemme har kaldt mig en klaphat så har han ment det, men det betyder jo ikke at han mener at jeg er det som menneske.

Så jeg tror det er en blanding af mange ting og ikke kun ord, selvom de nogle gange slår hårdere end en knytnæve.

/Fenja

Anmeld

25. februar 2013

Ciss

frkanonym skriver:

ja, desværre. :/ men der er nok ligeså mange, der har gjort det imod en anden person også.

det er jeg heldigvis kommet væk fra

Jeg kan godt se, at der muligvis skulle have været en svarmulighed, som hed noget med "jeg har gjort det mod en anden".

- Men procentdelen som har været udsat for noget fysisk synes jeg, er forbavsende høj.

Anmeld

25. februar 2013

frkanonym

Ciss skriver:

Jeg kan godt se, at der muligvis skulle have været en svarmulighed, som hed noget med "jeg har gjort det mod en anden".

- Men procentdelen som har været udsat for noget fysisk synes jeg, er forbavsende høj.

ja, det burde der nok.

jeg synes bestemt også, den er forbavsende høj! men desværre er dagens danmark nok sådan. det er "okay" at gøre sådan ved et andet menneske. (nej, det er det  ikke, men mange tror det)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.