Vold og skældsord

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2013

Ciss

jydeinden skriver:

hvis min partner ikke kunne behandle mig med den respekt at tale ordenligt til mig så røg han på porten med det samme. jeg forlanger præcist det samme af min partner som jeg giver ham, ikke mere, ikke mindre og ikke en gang i skænderi har vi talt grimt til eller om hinanden

Det burde jo være en selvfølge...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2013

Ciss

Babymor2010 skriver:

Been there - done that Jeg har 2 meget uheldige forhold bag mig. Begge endte med vold fra fyrens side. 

Jeg har prøvet at blive kaldt fed, dum og kælling hver dag - jeg fandt mig i det i 4 år, forholdet endte med et tilhold for vold via. politiet. 

Den sidste var meget jaloux og tog kvælertag på mig. Det endte med et brækket haleben og politiet der kom og stoppede ham (her boede vi sammen) 

Aldrig nogensinde skal en fyr behandle mig på den måde igen... Jeg har fundet manden i mit liv som behandler mig som en prinsesse 

Edit: Der var ingen børn indblandet i de 2 forhold 

Det er da godt, at du har fundet dig en rigtig mand nu. Rigtig godt at høre! - men  helt utrolig, at der er så mange mænd, som åbenbart synes, at det der er en helt ok måde at opføre sig på....

Anmeld

24. februar 2013

Ciss

tarkoflen skriver:

Hvor gør det ondt helt ind i hjertet at se, at der er så mange, der bliver udsat for fysisk og psykisk vold håber godt nok, at mange af dem, der er blevet kaldt skældsord er fordi det er sket en enkelt gang i en ophedet diskussion, hvor der måske også er røget noget den anden vej! For det er da ikke til at holde ud at tænke på, at der er piger, der lever i forhold, hvor det er hverdag og hvor der endda måske er børn

Jeg har heldigvis aldrig været udsat for noget af ovenstående!

Pr nu er der 35 procent som har været udsat for direkte vold. Hvis det er representativt er det bare ALT for meget.....

Anmeld

24. februar 2013

Ciss

Kofoed. skriver:

Jeg har modtaget mange skældsord, men giver lige så mange igen og det var altid i forbindelse med skænderier. En gang har en fyr taget fat i mig, det resulterende i han blev skubbet i gulvet, jeg finder mig ikke i fysiske overgreb, også selvom det bare er alt holde fast i mine håndled.

Så er ikke nogen helgen selv, men jeg har ikke startet det, de for "bare" tilbage af samme skuffe.

Nej, man skal ikke finde sig i overgreb af hverken den ene eller den anden slags.

Anmeld

24. februar 2013

Benjamins'mor

Jeg er blevet kaldt kælling, so osv. Men jeg kalder nu heller ikke ham for pæne ting hvis vi er uvenner.

Anmeld

24. februar 2013

wamse

Ja jeg har prøvet det hele af min eksmand.

Anmeld

24. februar 2013

morethanperfect

Nope ! Og hvis han nogensinde gør det , ryger han direkte ud .. 
Vold tolorerer jeg ikke ! 

Anmeld

24. februar 2013

L83

Blev udsat for alle 3 dele . En af de mange til at jeg ikke er sammen med børnenes far mere.

Anmeld

24. februar 2013

helle85

Ciss skriver:

Inspireret af utallige tråde er jeg begyndt at spekulere på, hvor udbredt det er, at man bliver udsat for foragt, fysisk magtanvendelse og vold i et forhold.

Jeg har prøvet at indrette afstemningen, så man kan give flere svar.

I mine øjne er det totalt uakseptabelt både at blive kaldt ting som kælling eller hjernedød, at blive rusket eller kylet rundt med eller direkte at blive banket.

Hvor mange er det egentlig, som har oplevet noget eller alt af dette?

Det er desværre ikke muligt at skrive anonyme svar.

- jeg tænker ikke i denne forbindelse på situationer, hvor det har været del af en fælles og frivillig sexleg, men på situationer, hvor det er oplevet som et overgreb.

jeg var en gang ammen med en der kørte psykisk på mig dog har han aldrig slået eller nået men det andet kan være lige så slemt, det holdte dog kun 3 mdr da jeg havde en bror der støttede mig da jeg forlod ham ellers tror jeg ikke jeg havde kunne gå fra ham allerede der

men nu er jeg sammen med min dejlige man som aldrig kunne finde på sådan noget

Anmeld

24. februar 2013

Ciss

Benjamins'mor skriver:

Jeg er blevet kaldt kælling, so osv. Men jeg kalder nu heller ikke ham for pæne ting hvis vi er uvenner.

Men når det sker, at I kalder hinanden den slags, mener I det så faktisk, eller har ordene mistet sin egentlige mening? (på samme måde som ordet fuck for mange i dag næsten bare er et fyldord)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.