Vold og skældsord

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2013

emsaroto

Ciss skriver:

Herlighed!

Det er jo bare sygt...

Godt han er x!

Ja, jeg fandt ham kort efter Oskars fødsel også efter år besluttede jeg mig for at jeg gerne ville flytte til Aalborg, også flyttede sammen i noget nyt deroppe, og det varede kun en måned .. også begyndte alt det der. Han slog også i væggen og i døre hvis han synes jeg brokkede mig .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2013

Ciss

emsaroto skriver:

Ja, jeg fandt ham kort efter Oskars fødsel også efter år besluttede jeg mig for at jeg gerne ville flytte til Aalborg, også flyttede sammen i noget nyt deroppe, og det varede kun en måned .. også begyndte alt det der. Han slog også i væggen og i døre hvis han synes jeg brokkede mig .. 

Der må jo være en brist et sted, når nogen tror, at det er ok at opføre sig sådan...

Anmeld

25. februar 2013

Lone Jakobsen

Ciss skriver:

Skældsord og foragt kan virkelig nedbryde et menneske. Man skal ikke undervurdere det.

det ved jeg godt.... da jeg, (som beskrevet) selv har oplevet det. jeg synes bare at alle de modbydelige ord kun er en del af det.

fx. havde jeg en ex der kunne tale nok så pænt til mig, men et minut senere fortælle mig at han ville ta livet af sig selv og det var min skyld. den form for psykisk terror var langt værre for mig, end alle hans grimme gloser.

så jeg undervurdere på ingen måde hvad nedværdigelse kan gøre ved et menneske....jeg siger bare at der kan være langt mere i det, end de ord han siger. 

Anmeld

25. februar 2013

Fenja09

Ciss skriver:

Inspireret af utallige tråde er jeg begyndt at spekulere på, hvor udbredt det er, at man bliver udsat for foragt, fysisk magtanvendelse og vold i et forhold.

Jeg har prøvet at indrette afstemningen, så man kan give flere svar.

I mine øjne er det totalt uakseptabelt både at blive kaldt ting som kælling eller hjernedød, at blive rusket eller kylet rundt med eller direkte at blive banket.

Hvor mange er det egentlig, som har oplevet noget eller alt af dette?

Det er desværre ikke muligt at skrive anonyme svar.

- jeg tænker ikke i denne forbindelse på situationer, hvor det har været del af en fælles og frivillig sexleg, men på situationer, hvor det er oplevet som et overgreb.

Nej heldigvis ikke, men er da blevet kaldt en idiot. Det har jeg dog aldrig set som noget nedværdigende eller som psykisk misbrug. Det har været en del af et skænderi og det er fint nok med mig. Ville aldrig finde mig i at blive kælling, luder og andre grimme ord i den retning.

Jeg er klar over at det måske ikke er så udbredt og så alligevel - der mangler måske en nuance over dette her, tænker at nogle kvinder også snakker grimt, slår og skubber. Ikke at det retfærdiggøre at en mand så gør det igen, men hvis jeg altid råber " fede svin" i et skænderi efter min kæreste, så kunne det godt være at jeg fik et lignende ord smidt tilbage - og så ville jeg blive nødt til at stemme nr her i afstemningen.

/Fenja

Anmeld

25. februar 2013

gædde/gitte

Ciss skriver:

Inspireret af utallige tråde er jeg begyndt at spekulere på, hvor udbredt det er, at man bliver udsat for foragt, fysisk magtanvendelse og vold i et forhold.

I mine øjne er det totalt uakseptabelt både at blive kaldt ting som kælling eller hjernedød, at blive rusket eller kylet rundt med eller direkte at blive banket.

- jeg tænker ikke i denne forbindelse på situationer, hvor det har været del af en fælles og frivillig sexleg, men på situationer, hvor det er oplevet som et overgreb.

har også været turen igennem

men modparten slap ikke uskadt for det nummer (jeg er 1.82 høj og 80 kilo ondskabsfuld kælling, hvis man presser mig)
så intet systematisk i det..

Anmeld

25. februar 2013

frkanonym

Ciss skriver:

jeg er desværre blevet udsat for alle ting..

Anmeld

25. februar 2013

Bølle's moar<3

Alle 3 ting..

Anmeld

25. februar 2013

LRJ

har desværre været igennem alle 3 ting

Anmeld

25. februar 2013

Ciss

Lone Jakobsen skriver:

det ved jeg godt.... da jeg, (som beskrevet) selv har oplevet det. jeg synes bare at alle de modbydelige ord kun er en del af det.

fx. havde jeg en ex der kunne tale nok så pænt til mig, men et minut senere fortælle mig at han ville ta livet af sig selv og det var min skyld. den form for psykisk terror var langt værre for mig, end alle hans grimme gloser.

så jeg undervurdere på ingen måde hvad nedværdigelse kan gøre ved et menneske....jeg siger bare at der kan være langt mere i det, end de ord han siger. 

Det har du ret i. Det er en nederdrægtig måde at manipulere sine omgivelser med.

Anmeld

25. februar 2013

Steph_Laurits

Jeg har stemt blankt, da jeg har været udsat for alle dele med en ekskæreste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.