Ciss skriver:
Inspireret af utallige tråde er jeg begyndt at spekulere på, hvor udbredt det er, at man bliver udsat for foragt, fysisk magtanvendelse og vold i et forhold.
Jeg har prøvet at indrette afstemningen, så man kan give flere svar.
I mine øjne er det totalt uakseptabelt både at blive kaldt ting som kælling eller hjernedød, at blive rusket eller kylet rundt med eller direkte at blive banket.
Hvor mange er det egentlig, som har oplevet noget eller alt af dette?
Det er desværre ikke muligt at skrive anonyme svar.
- jeg tænker ikke i denne forbindelse på situationer, hvor det har været del af en fælles og frivillig sexleg, men på situationer, hvor det er oplevet som et overgreb.
Nej heldigvis ikke, men er da blevet kaldt en idiot. Det har jeg dog aldrig set som noget nedværdigende eller som psykisk misbrug. Det har været en del af et skænderi og det er fint nok med mig. Ville aldrig finde mig i at blive kælling, luder og andre grimme ord i den retning.
Jeg er klar over at det måske ikke er så udbredt og så alligevel - der mangler måske en nuance over dette her, tænker at nogle kvinder også snakker grimt, slår og skubber. Ikke at det retfærdiggøre at en mand så gør det igen, men hvis jeg altid råber " fede svin" i et skænderi efter min kæreste, så kunne det godt være at jeg fik et lignende ord smidt tilbage - og så ville jeg blive nødt til at stemme nr her i afstemningen.
/Fenja 
Anmeld