Vold og skældsord

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har du været udsat for noget eller alt af det følgende:

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

6.981 visninger
88 svar
9 synes godt om
24. februar 2013

Ciss

Inspireret af utallige tråde er jeg begyndt at spekulere på, hvor udbredt det er, at man bliver udsat for foragt, fysisk magtanvendelse og vold i et forhold.

Jeg har prøvet at indrette afstemningen, så man kan give flere svar.

I mine øjne er det totalt uakseptabelt både at blive kaldt ting som kælling eller hjernedød, at blive rusket eller kylet rundt med eller direkte at blive banket.

Hvor mange er det egentlig, som har oplevet noget eller alt af dette?

Det er desværre ikke muligt at skrive anonyme svar.

- jeg tænker ikke i denne forbindelse på situationer, hvor det har været del af en fælles og frivillig sexleg, men på situationer, hvor det er oplevet som et overgreb.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2013

B&J

Jeg har heldig vis aldrig prøvet noget ligne men hvis en slog mig eller kaldt mig for kælling hold da op så var det ud med det samme, men nok fordi jeg blev slået som lille....

jeg bliver møg hammer sur hvis bare en giver mig en lammer på skulderen for sjov,

Anmeld

24. februar 2013

Ciss

B&J skriver:

Jeg har heldig vis aldrig prøvet noget ligne men hvis en slog mig eller kaldt mig for kælling hold da op så var det ud med det samme, men nok fordi jeg blev slået som lille....

jeg bliver møg hammer sur hvis bare en giver mig en lammer på skulderen for sjov,

Det skal jo heller ikke ske!

- men jeg har indtryk af, at det sker rigtig meget alligevel....

Anmeld

24. februar 2013

Faith

Alle 3 dele desværre. Af en exkæreste for en del år siden.

Anmeld

24. februar 2013

jydeinden

hvis min partner ikke kunne behandle mig med den respekt at tale ordenligt til mig så røg han på porten med det samme. jeg forlanger præcist det samme af min partner som jeg giver ham, ikke mere, ikke mindre og ikke en gang i skænderi har vi talt grimt til eller om hinanden

Anmeld

24. februar 2013

Clisolka

Inspireret af utallige tråde er jeg begyndt at spekulere på, hvor udbredt det er, at man bliver udsat for foragt, fysisk magtanvendelse og vold i et forhold.

Jeg har prøvet at indrette afstemningen, så man kan give flere svar.

I mine øjne er det totalt uakseptabelt både at blive kaldt ting som kælling eller hjernedød, at blive rusket eller kylet rundt med eller direkte at blive banket.

Hvor mange er det egentlig, som har oplevet noget eller alt af dette?

Det er desværre ikke muligt at skrive anonyme svar.

- jeg tænker ikke i denne forbindelse på situationer, hvor det har været del af en fælles og frivillig sexleg, men på situationer, hvor det er oplevet som et overgreb.

Been there - done that Jeg har 2 meget uheldige forhold bag mig. Begge endte med vold fra fyrens side. 

Jeg har prøvet at blive kaldt fed, dum og kælling hver dag - jeg fandt mig i det i 4 år, forholdet endte med et tilhold for vold via. politiet. 

Den sidste var meget jaloux og tog kvælertag på mig. Det endte med et brækket haleben og politiet der kom og stoppede ham (her boede vi sammen) 

Aldrig nogensinde skal en fyr behandle mig på den måde igen... Jeg har fundet manden i mit liv som behandler mig som en prinsesse 

Edit: Der var ingen børn indblandet i de 2 forhold 

Anmeld

24. februar 2013

tarkoflen

Hvor gør det ondt helt ind i hjertet at se, at der er så mange, der bliver udsat for fysisk og psykisk vold håber godt nok, at mange af dem, der er blevet kaldt skældsord er fordi det er sket en enkelt gang i en ophedet diskussion, hvor der måske også er røget noget den anden vej! For det er da ikke til at holde ud at tænke på, at der er piger, der lever i forhold, hvor det er hverdag og hvor der endda måske er børn

Jeg har heldigvis aldrig været udsat for noget af ovenstående!

Anmeld

24. februar 2013

B&J

Ciss skriver:

Det skal jo heller ikke ske!

- men jeg har indtryk af, at det sker rigtig meget alligevel....

ja det tror jeg desværre også det sker rigtigt tit og det er jeg super ked af for det burde ikke ske½

Anmeld

24. februar 2013

Kofoed.

Jeg har modtaget mange skældsord, men giver lige så mange igen og det var altid i forbindelse med skænderier. En gang har en fyr taget fat i mig, det resulterende i han blev skubbet i gulvet, jeg finder mig ikke i fysiske overgreb, også selvom det bare er alt holde fast i mine håndled.

Så er ikke nogen helgen selv, men jeg har ikke startet det, de for "bare" tilbage af samme skuffe.

Anmeld

24. februar 2013

Ciss

Faith skriver:

Alle 3 dele desværre. Af en exkæreste for en del år siden.

Godt at han er X!

Var det noget, som udviklede sig over tid, eller var han altid sådan?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.