Vold og skældsord

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2013

Ciss

Krussedulle skriver:

Ikke i mit nuværende forhold!!

Men har været udsat for alle 3 ting, da jeg var sammen med min ex (før jeg fik børn) én gang! Og det var min billet ud af det forhold!!

Aldrig om jeg nogensinde vil finde mig i det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2013

Ciss

Laulund87 skriver:

Heldigvis aldrig!

Det er jo godt at ca 40 procent ikke har været ude for den slags - men samtidig skræmmende, hvor mange som faktisk har oplevet det....

Anmeld

24. februar 2013

wamse

Ciss skriver:

Det lyder jo også helt galt! Godt at du slap væk.

Jeg har indtryk af, at det er meget normalt, at det starter i det små, og så bliver grænserne for det normale bare gradvis udvidet til det ekstreme.

Præcis.

Jeg har såmænd og sagt det samme, som mange i debatten her gør. Jeg ville aldrig finde mig i det, for så ville han ryge ud. Men så røg jeg selv i et sådan forhold, og det er virkelig noget andet, når man står midt i alt det kaos. Det er bare sjældent så nemt.

Anmeld

24. februar 2013

Lone Jakobsen

kun den øverste..... men synes der er meget mere i det, end "blot" nogle skældsord. da psykisk terror kan være meget voldsomt og nedbrydende.

Anmeld

24. februar 2013

Benjamins'mor

Ciss skriver:

Men når det sker, at I kalder hinanden den slags, mener I det så faktisk, eller har ordene mistet sin egentlige mening? (på samme måde som ordet fuck for mange i dag næsten bare er et fyldord)

Vi mener det ikke, vi siger det bare i "vrede".

Anmeld

24. februar 2013

Ciss

Lone Jakobsen skriver:

kun den øverste..... men synes der er meget mere i det, end "blot" nogle skældsord. da psykisk terror kan være meget voldsomt og nedbrydende.

Skældsord og foragt kan virkelig nedbryde et menneske. Man skal ikke undervurdere det.

Anmeld

24. februar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Fysisk, psykisk og økonomisk vold i knap 7 år. Heldigvis ingen børn.

Har en fantastisk sød kæreste idag og vi har den dejligste dreng sammen 

Anmeld

24. februar 2013

Ciss

mor:) skriver:

Fysisk, psykisk og økonomisk vold i knap 7 år. Heldigvis ingen børn.

Har en fantastisk sød kæreste idag og vi har den dejligste dreng sammen 

7 år er godt nok lang tid. Får jeg lov til at spørge, hvad som gjorde at du til sidst klarede at komme ud af det igen?

Anmeld

24. februar 2013

Malene76

Ciss skriver:

Inspireret af utallige tråde er jeg begyndt at spekulere på, hvor udbredt det er, at man bliver udsat for foragt, fysisk magtanvendelse og vold i et forhold.

Jeg har prøvet at indrette afstemningen, så man kan give flere svar.

I mine øjne er det totalt uakseptabelt både at blive kaldt ting som kælling eller hjernedød, at blive rusket eller kylet rundt med eller direkte at blive banket.

Hvor mange er det egentlig, som har oplevet noget eller alt af dette?

Det er desværre ikke muligt at skrive anonyme svar.

- jeg tænker ikke i denne forbindelse på situationer, hvor det har været del af en fælles og frivillig sexleg, men på situationer, hvor det er oplevet som et overgreb.

Jeg har heldigvis ikke prøvet noget af ovenstående, heller ikke der der bare ligner lidt. Jeg kunne simpelthen ikke være i sådan et forhold. Det gad jeg ikke spilde mig liv på. Jeg synes overhovedet ikke at sådan en opførsel kan undskyldes med noget som helst. Jeg kan slet ikke forstå man kan acceptere det, jeg var skredet for længst. INGEN mand eller kvinde har fortjent at blive behandlet så dårlig af det menneske som faktisk burde passe bedst på én.

Herhjemme kan vi sagtens være uenige og endda skændtes så taget letter men vi er aldrig respektløse overfor hinanden.

KH Malene

Anmeld

24. februar 2013

Ciss

Malene76 skriver:

Jeg har heldigvis ikke prøvet noget af ovenstående, heller ikke der der bare ligner lidt. Jeg kunne simpelthen ikke være i sådan et forhold. Det gad jeg ikke spilde mig liv på. Jeg synes overhovedet ikke at sådan en opførsel kan undskyldes med noget som helst. Jeg kan slet ikke forstå man kan acceptere det, jeg var skredet for længst. INGEN mand eller kvinde har fortjent at blive behandlet så dårlig af det menneske som faktisk burde passe bedst på én.

Herhjemme kan vi sagtens være uenige og endda skændtes så taget letter men vi er aldrig respektløse overfor hinanden.

KH Malene

Nej, det er ikke så let at forstå.

Jeg tror, noget af det drejer sig om, at grænserne for det normale sagte flytter sig, og så er man forelsket og tilgiver osv. Når man så sidder i klisteret uden selvtillid er det ikke så enkelt at løsrive sig som det ser ud udefra.

Men jeg er helt enig: Totalt utilgivelig opførsel!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.