Havde du en nem eller hård fødsel...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2009

trunte89

Jeg har svaret blandet.

Det tog 43 timer fra 1. ve til hun var ude. Synes, at det var vildt lang tid.
Men altså.. Overlevede da, og gør det gerne igen  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2009

LotteGabriella

Eva skriver:

Kunne godt tænke mig at høre om du synes du havde en nem eller hård fødsel og hvorfor??
Føler du at det er din fortjeneste at den var nem og at du kan være stolt af det...eller er det tilfældigt hvordan ens fødsler bliver..alt efter arv, barnets størrelse osv..?
Er man lidt sej når man har født selv...eller er det en smule opreklameret??
Knus Eva.

hmm...jeg har stemt "blandet"....selve fødslen var ikke slem..den varede i 5 timer og jeg havde både overskud til jokes og grin, men jeg havde lige 38 timer inden da, hvor jeg havde meget voldsomme veer...kunne ikke sove eller noget...så fra vandet det gik, der tog det 43 timer - alt i alt en dejlig oplevelse og selvfølgelig noget man er stolt af, men ville være lige så stolt som hvis det var kejsersnit Havde fået at vide at det ville ha' endt sådan, hvis hun havde været større

Anmeld

17. juni 2009

Balderson

Jeg har stemt nem fødsel...

Min søn kom til verden efter 4 timer og 38 minutter.. Vandet gik, som på amerikansk film og så gik det ellers stærkt.. 3 presseveer, og jeg havde min søn i mine arme..

Fik ingen smertelindring, idet jeg gerne ville føde naturligt, som ingen smertelindring er for mig..

Jeg fik super meget ros af min jordmor, kan jeg huske over hvordan jeg havde klaret det hele, især som første gangs fødende..

Min mand var selvfølgelig super stolt af mig og jeg kan huske at han sagde "Hold op hvor er kvinder stærke"

Jeg tror han blev meget overrasket over hvor meget det kræver at føde et barn.. Siden har jeg aldrig hørt at det kan kvinder ikke fra ham

Og nu hver hvor jeg skal føde mit andet barn til september, så regner jeg med at det kommer til at gå endnu hurtigere.. Hvis der selvføgelig ikke opstår noget, men bare bliver en alm. fødsel...

Anmeld

17. juni 2009

Stumpen

Eva skriver:

Det var da bare en lille provokation...og du var den eneste der studsede over den-smiler-
En fødsel er en individuel oplevelse som ikke kan sammenlignes...jeg synes ikke en fødsel er så "vigtig", for mig er det alt det der kommer efter...så om barnet kom med storken, ud af tisseren eller med et fly fra korea...pyt...så på den måde synes jeg nogen gange at der er lidt for meget fokus på fødslen og især fordi det samtidig får en masse kvinder til ikke at føle sig optimale og gode nok, kvinder nok hvis de feks har fået smertestillende eller ender med et ks...derfor synes jeg det er interessant at høre om andres fødsler og tanker...
Knus Eva...som bare synes det at få barnet var fantastisk...ikke at presse det ud og da slet ikke at være stolt over jeg ikke fik smertestillende,...hvad er der at være stolt af ved det??

Burde tælle til ti nu, men er lidt for sur til det, jeg synes du går over min grænse...
Jeg skriver at jeg er stolt af at jeg fødte uden smertestillende og så skal du ikke sætte spørgsmålstegn ved hvad det er for noget at være stolt over!
JEG vil have lov til at være stolt over at jeg ikke fik smertestillende, da det for MIG var noget at være stolt over.. Lige så vel som du er stolt over dit vægttab, dine løbeture, din samsovning med dine bø'rn, dine nye bryster samt din snarlig operation af maven... 

Anmeld

17. juni 2009

Katjaro

Jeg har svaret at jeg har haft nemme fødsler.
Begge gange har JM sagt efterfølgende at jeg er skabt til at få børn.

Første fødsel tog fra vandet gik (uden forudgående varsel) 8 timer alt i alt. Havde dog 2-3 hårde timer fordi ungen stod skævt i bækkenet og derfor ikke kom ordentlig ned - men da det skete tog det ikke mange presseveer før hun var ude.

Jeg skulle hverken klippes eller syes.

Anden fødsel var næsten så hurtig at det var ekstremt. Der gik 2,5 time fra vandet gik spontant til han var ude. Nåede næsten ikke på hospitalet. Manden nåede slet ikke med ind til fødslen da vi havde været nødt til at tage vores store datter med på hospitalet. Men okay havde presseveer da jeg kom ind på fødestuen og fra JM havde tid til jeg havde født var der gået 5 minutter og 2 presseveer.

Endnu engang skulle jeg hverken klippes ellers syes - på trods af at han blev født med hånden oppe ved kinden.

Desværre gik det hele så hurtigt at han var totalt forslået og ikke iltede sit blod godt nok. Så vi måtte forbi neonatal afdelingen i 9 dage.

Der mener at folk skal have lov til at få deres børn som de lyster - men som altså mener at det er sejere at føde selv end at få KS så intet opreklameret i fødsler - der er nu engang den naturlige måde at sætte børn i verden.

Hilsen Katja

Anmeld

17. juni 2009

A.

både ja og nej. det har taget 24 timer men det er ikke slemt synes jeg..haft rigtigt stærk veer en efter en og vil ikke rigtigt åbne mig..så  fik jeg epidural så min krop kun slappe af så jeg kun åbne mig mere..og ligepludseligt har jeg åbn mig alt for hurtig og haft presse veer men efter som jeg har åbn mig alt så hurtig nåede mathinus ikke komme helt ned i bækken så det var vild træls ligge og ikke må presse i par timer når man føler at man skal..så blev mathinus stresset og han hjerte rytm dykkede helt ned der blev jeg bange men så kom han endelig ud til mor..så det var sådan blandet fødsel men glæder mig vild til jeg skal føde igen det er noget helt specielt

Anmeld

17. juni 2009

1977

Profilbillede for 1977
Min var supernem. Jeg fik den første ve (troede jeg havde hård mave) kl 08. Den første rigtige ve kom ved 10 tiden, kl 13 ankom jeg til fødegange, kl 13.50 gik vanden og 14.20 var han ude.

Jeg vil ikke sige jeg havde noget at gøre med nemheden, andet end det ligger i mine gener

Anmeld

17. juni 2009

Honningblomst

Stumpen skriver:

Burde tælle til ti nu, men er lidt for sur til det, jeg synes du går over min grænse...
Jeg skriver at jeg er stolt af at jeg fødte uden smertestillende og så skal du ikke sætte spørgsmålstegn ved hvad det er for noget at være stolt over!
JEG vil have lov til at være stolt over at jeg ikke fik smertestillende, da det for MIG var noget at være stolt over.. Lige så vel som du er stolt over dit vægttab, dine løbeture, din samsovning med dine bø'rn, dine nye bryster samt din snarlig operation af maven... 

Præcis...det er jo det jeg skriver...jeg kan bare ikke fordstå det er noget man er stolt af...en fødsel er jo ikke noget man som sådan selv er herre over...
Jeg er på ingen måde stolt af at jeg pressede et kæmpe barn ud, uden bedøvelse...at jeg kunne er ikke mine evner, det er bare sådan jeg er lavet, sat sammen til...jeg er kvinde, har en skede og en livmoder.
Kan ikke forstå du bliver så ophidset over det...en fødsel er jo ikke en ophøjet kunst eller noget som man har trænet sig til eller læst til...det er jo bare noget vi er lavet til...nogle kan andre ikke...
Måske det bare er fordi at vi ser forskelligt på det at være stolt...for mig er det når man har præsteret noget virkeligt flot, udover det normale og som ikke alle og enhver kan.
Jeg synes ikke et vægttab er noget at være stolt af, det kan alle gøre..så det er jeg kun glad for. At jeg sover med mine unger eller løber en tur er heller ikke ting i mit liv jeg er stolt af...
Sidder og tænker hvad jeg er stolt af...hmm...jo, jeg er stolt af at jeg har en evne til at tilgive og rumme andre mennesker. Men det er jo også til gavn for mig selv.-smiler
Men at være stolt over at presse et barn ud...nej, det må jeg sige...det er jeg ikke...
Knus Eva.

Anmeld

17. juni 2009

Honningblomst

Katjaro skriver:

Jeg har svaret at jeg har haft nemme fødsler.
Begge gange har JM sagt efterfølgende at jeg er skabt til at få børn.

Første fødsel tog fra vandet gik (uden forudgående varsel) 8 timer alt i alt. Havde dog 2-3 hårde timer fordi ungen stod skævt i bækkenet og derfor ikke kom ordentlig ned - men da det skete tog det ikke mange presseveer før hun var ude.

Jeg skulle hverken klippes eller syes.

Anden fødsel var næsten så hurtig at det var ekstremt. Der gik 2,5 time fra vandet gik spontant til han var ude. Nåede næsten ikke på hospitalet. Manden nåede slet ikke med ind til fødslen da vi havde været nødt til at tage vores store datter med på hospitalet. Men okay havde presseveer da jeg kom ind på fødestuen og fra JM havde tid til jeg havde født var der gået 5 minutter og 2 presseveer.

Endnu engang skulle jeg hverken klippes ellers syes - på trods af at han blev født med hånden oppe ved kinden.

Desværre gik det hele så hurtigt at han var totalt forslået og ikke iltede sit blod godt nok. Så vi måtte forbi neonatal afdelingen i 9 dage.

Der mener at folk skal have lov til at få deres børn som de lyster - men som altså mener at det er sejere at føde selv end at få KS så intet opreklameret i fødsler - der er nu engang den naturlige måde at sætte børn i verden.

Hilsen Katja

Hvori ligger det seje ved at føde selv...??
Og hvorfor er det ikke lige så sejt at få et kejsersnit...fordi man ikke har gennemgået smerter eller?? er det så også sejere at føde uden bedøvelse end med...og endnu sejere hvis barnet er stort eller hvad mener du?
Knus Eva..

Anmeld

17. juni 2009

Stumpen

Eva skriver:

Præcis...det er jo det jeg skriver...jeg kan bare ikke fordstå det er noget man er stolt af...en fødsel er jo ikke noget man som sådan selv er herre over...
Jeg er på ingen måde stolt af at jeg pressede et kæmpe barn ud, uden bedøvelse...at jeg kunne er ikke mine evner, det er bare sådan jeg er lavet, sat sammen til...jeg er kvinde, har en skede og en livmoder.
Kan ikke forstå du bliver så ophidset over det...en fødsel er jo ikke en ophøjet kunst eller noget som man har trænet sig til eller læst til...det er jo bare noget vi er lavet til...nogle kan andre ikke...
Måske det bare er fordi at vi ser forskelligt på det at være stolt...for mig er det når man har præsteret noget virkeligt flot, udover det normale og som ikke alle og enhver kan.
Jeg synes ikke et vægttab er noget at være stolt af, det kan alle gøre..så det er jeg kun glad for. At jeg sover med mine unger eller løber en tur er heller ikke ting i mit liv jeg er stolt af...
Sidder og tænker hvad jeg er stolt af...hmm...jo, jeg er stolt af at jeg har en evne til at tilgive og rumme andre mennesker. Men det er jo også til gavn for mig selv.-smiler
Men at være stolt over at presse et barn ud...nej, det må jeg sige...det er jeg ikke...
Knus Eva.

Så kan du jo heller ikke være stolt over at kunne rumme andre mennesker, for det kan alle og enhver da også.... I hvert fald lige så meget som alle og enhver (kvinder) kan føde vaginalt og uden smertelindring...

og nej alle og enhver kan ikke tabe sig og holde det, mener det er noget med at det faktisk kun er 10% der holder deres vægttab..

Men kan godt se at vi ikke bruger definitionen ens, for jeg er stolt af mit 10-tal i bacheloren, men det kan jeg ikke være med din def. da alle og enhver kan få et 10-tal til bacheloreksamen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.