orrrrrrrk....Eva...du kan også stille de mest dumme spørgsmål, som kræver en kilometer lang forklaring...lol...

nå...fra en ende af...jeg har sgu efterhånden haft så mange fødsler, at jeg umuligt kan dækkes ind under nogle af de svar du har givet.
jeg nævner i rækkefølge:
1 Jeanette, mit første barn.
dejlig fødsel, hård fordi jeg ikke anede hvad der skete med min krop, dog havde jeg min far med som virkelig forstod at bringe mig i harmoni med mig selv!
Så hård fordi jeg var nybegynder, men nem fordi jeg havde en god støtte med mig.
2. Kasper, mit andet barn.
Igen dejlig fødsel, dog baglæns fordi han nærmest blev født da de tog mit vand, mange veer, men hurtig levering, da først de prak hul.
Igen havde jeg min far med, som igen diregerede rundt, og støttede mig!
Dejlig fødsel!
3. Christian. mit tredie barn.
Ingen veer, vandet gik, og det var jo en ny situation for mig, så da jeg fik ve-stimulerende, hamrede veerne bare hen over mig, så klart den hårdeste af dem alle, fordi smerten var anderledes hård!
igen havde jeg min far med mig, og igen var han fantastisk
(faktisk så fantastisk at jordmoderen spurgte om ikke han lige kunne hjælpe dem med en fødsel inde ved siden af...lol)
4. Tiffanie, mit fjerde og med garanti også sidste skud på stammen.
Den underligste fødsel, af dem alle.
Først en nem graviditet, som varede i ca. 11 uger (ja ja forklaring bør følge, gider bare ikke nu)
Og ved et held var vi netop på FG da fødslen satte igang, vandet gik, men der var ingen Veer, og ingen presseveer, overhovedet!
Hendes fødsel var klart den underligste, hurtigste, og nemmeste, og dog også hårdeste, eftersom alt gik så forbaskede kvikt, at vi nærmest ikke nåede at være med selv.
Denne gang havde jeg min mand med, som ikke rigtigt nåede at fungere som støtte, eftersom han var lige så forbavset som jeg selv var!
Her ville jeg jo så gerne havde haft min far med igen, men desværre døede han nogle år forinden.
så intet direkte svar.
4 fede fødsler har jeg haft, og 4 fantastiske oplevelser, som jeg aldrig vil være foruden. Jeg har aldrig set dem som forfærdelige, men tværtimod som en kæmpe oplevelse, fordi man selv fik lov at være så meget med i processen.
håber det her gav svar på dit ?
og har forresten stemt blank!