Havde du en nem eller hård fødsel...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2009

Miamaja

ualmindelig nem og smertefri fodsel herfra. kan varmt anbefales

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2009

Honningblomst

Miamaja skriver:

ualmindelig nem og smertefri fodsel herfra. kan varmt anbefales

Ja-smiler- det siger min kusine også...og så slipper ungerne også for at ligne mor og far-griner- det ville mine sgu nok være glade for...smiler

Anmeld

17. juni 2009

Loggidut

orrrrrrrk....Eva...du kan også stille de mest dumme spørgsmål, som kræver en kilometer lang forklaring...lol...

nå...fra en ende af...jeg har sgu efterhånden haft så mange fødsler, at jeg umuligt kan dækkes ind under nogle af de svar du har givet.

jeg nævner i rækkefølge:

1 Jeanette, mit første barn.
dejlig fødsel, hård fordi jeg ikke anede hvad der skete med min krop, dog havde jeg min far med som virkelig forstod at bringe mig i harmoni med mig selv!
Så hård fordi jeg var nybegynder, men nem fordi jeg havde en god støtte med mig.

2. Kasper, mit andet barn.
Igen dejlig fødsel, dog baglæns fordi han nærmest blev født da de tog mit vand, mange veer, men hurtig levering, da først de prak hul.
Igen havde jeg min far med, som igen diregerede rundt, og støttede mig!
Dejlig fødsel!

3. Christian. mit tredie barn.
Ingen veer, vandet gik, og det var jo en ny situation for mig, så da jeg fik ve-stimulerende, hamrede veerne bare hen over mig, så klart den hårdeste af dem alle, fordi smerten var anderledes hård!
igen havde jeg min far med mig, og igen var han fantastisk
(faktisk så fantastisk at jordmoderen spurgte om ikke han lige kunne hjælpe dem med en fødsel inde ved siden af...lol)

4. Tiffanie, mit fjerde og med garanti også sidste skud på stammen.
Den underligste fødsel, af dem alle.
Først en nem graviditet, som varede i ca. 11 uger (ja ja forklaring bør følge, gider bare ikke nu)
Og ved et held var vi netop på FG da fødslen satte igang, vandet gik, men der var ingen Veer, og ingen presseveer, overhovedet!
Hendes fødsel var klart den underligste, hurtigste, og nemmeste, og dog også hårdeste, eftersom alt gik så forbaskede kvikt, at vi nærmest ikke nåede at være med selv.
Denne gang havde jeg min mand med, som ikke rigtigt nåede at fungere som støtte, eftersom han var lige så forbavset som jeg selv var!
Her ville jeg jo så gerne havde haft min far med igen, men desværre døede han nogle år forinden.

så intet direkte svar.

4 fede fødsler har jeg haft, og 4 fantastiske oplevelser, som jeg aldrig vil være foruden. Jeg har aldrig set dem som forfærdelige, men tværtimod som en kæmpe oplevelse, fordi man selv fik lov at være så meget med i processen.

håber det her gav svar på dit ?

og har forresten stemt blank!

Anmeld

17. juni 2009

starsofheaven

hele mit fødselsforløb løb over 4 døgn. mine veer startede onsdag aften den 28 maj (termin 29 maj) og havde veer i 3 døgn med 6 min mellem og kom på fødegangen fredag den 30 maj og fødte min datter lørdag morgen den 31 maj, efter 10 timers fødsel, mine veer var virkelig kraftige og fik ik nogen form for bedøvelse før midnat og kom på FG ved 19 tiden. hjerte aktiviten hos min datter var meget hurtig og til sidst måtte de tage hende med sugekop da jeg var udkørt og havde ik flere krafter og så var hun begyndt at ligge sig skæv, Det var en hård oplevelse men alligevel helt vidunderlig! og jeg gør det gerne igen

Anmeld

17. juni 2009

ivfmarie

Nemme!
1. gang: Ankom på fg kl 20.45 med presseveer, fødte Freja kl 21, oveni købet ved en sædefødse, og på bare 3 pres! Blev syet med ét sting.

2: gang. Ankom på fg kl ca 01, med svage veer, 1½ cm livmoderhals og kun 2 cm åben. Kl 03.25 begyndte pressetrangen, åbnede mig fra 7 til 10 cm på 20 minutter. Da jeg fik lov at presse kom Malte ud på  2 presseveer. Jeg blev ikke syet.

Ingen af gangene var smertelindring nødvendigt, jeg synes sgu ikke engang at det gjorde ondt...

Så hvis nogen gerne vil have født et barn, så skal jeg nok lige ordne det...  Piece of cake!

Marie - aka fødemaskinen

Anmeld

17. juni 2009

Linda-mor-til-4

4 nemme fødsler. Smertelinding=ilt (og én gang i vand=hjalp ikke)

oktober 2000:
Fra allerførste ve og til Marcus var født = 10½ time
Presseveer i 45 min

August 2002:
Fra allerførste ve og til Nicklas var født = 5 timer
Presseveer max 10 min

Maj 2004:
Fra allerførste ve og til Emilia var født = 3timer 15 min
Presseveer i max 10 min

Februar 2008:
Lidt rumsteren om formiddagen. Men 5 timer fra de første rigtige veer
Presseveer i max 10 min
Havde foruden min mand også min mor denne gang. God oplevelse

Anmeld

17. juni 2009

Mumto3

Dyb tværstand.   Jeg kunne ikke huske hvad det hed, bare at min søn lå 'på tværs´, men det hedder dyb tværstand, når de dybt nede i bækkenet ligger på tværs, -og så er de ret svære at få ud, skulle jeg hilse og sige  men ud kom han da....

Anmeld

18. juni 2009

Munder

Jeg har svaret hård fødsel.

Havde kraftige veer i 48 timer og fødte vaginalt. Sprak fra syd til nord, og fra livmoderhalsen og ud, da lillepigen havde hånden (læs neglene) fremme, så hun rev mig hele vejen ud. Kunne ikke føde moderkagen, så jeg røg i fuld narkose efter 1 time og fik hevet den ud i stumper. Mistede over 2 liter blod og blev omdannet til et stramajbroderi forneden.....helede forkert og blev 10 måneder efter fødslen klippet op igen og syet sammen på ny.

Så jeg har haft en hård fødsel, og skal aldrig føde selv mere, da risikoen for at gentage historien er stor....så hvis der kommer flere børn her er det med kejsersnit!!!

Dorte

Anmeld

18. juni 2009

lion

Eva skriver:

Kunne godt tænke mig at høre om du synes du havde en nem eller hård fødsel og hvorfor??
Føler du at det er din fortjeneste at den var nem og at du kan være stolt af det...eller er det tilfældigt hvordan ens fødsler bliver..alt efter arv, barnets størrelse osv..?
Er man lidt sej når man har født selv...eller er det en smule opreklameret??
Knus Eva.

Først jeg synes ikke det er mere sejt at ha født selv frem for kejsersnit, eller om man har fået bedøvelse eller ej.

Jeg synes selv min fødsel var ok nem, eller må jeg heller sige ikke så hård som jeg troede det ville være.

Jeg havde en super god Jm som bare var guldværd.

Da jeg startede med at få ondt til Cassandra var født, var der gået 23 timer og 30 min. Jeg fik rygmarvsbedøvelse.

Anmeld

18. juni 2009

Muffinmus

Har svaret begge dele.
Første fødsel endte i akut kejsersnit efter 45 timers veer.
 2 fødsel der fødte jeg ca 8 timer efter første ve og det var sååååå fedt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.