Havde du en nem eller hård fødsel...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2009

Katjaro

Eva skriver:

Hvori ligger det seje ved at føde selv...??
Og hvorfor er det ikke lige så sejt at få et kejsersnit...fordi man ikke har gennemgået smerter eller?? er det så også sejere at føde uden bedøvelse end med...og endnu sejere hvis barnet er stort eller hvad mener du?
Knus Eva..

Ja godt spørgsmål - hvorfor synes jeg det er sejere??

Hjælper det hvis jeg siger det også er sejere at løbe 42 km end at gå 42 km? . Det gør ikke bedriften at have gået 42 km mindre i mine  øjne

Jeg siger ikke at det ikke må være hårdt bagefter et KS - men umiddelbart er selve kejsersnittet jo ikke noget moren har nogen som helst andel i - det er lægen der er "sej" der.

Hilsen Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2009

Nanna1985

Jeg har haft en HÅRD fødsel/kejsersnit  

Lå med kraftige veer hjemme i godt og vel og lidt over 1 døgn.. Blev endelig indlagt, da jeg var 3 cm åben, det tog sgu sin tid!! Lå på selv sygehuset med veer i 42 timer... Veer var kraftige og meget voldsomme, som veer nu engang er, men jeg åbnede mig slet ikk nok.. Nåede at åbne mig 7 cm i alt på de 42 timer  Det hele endte i et aks og så kommer den FORFÆRDELIGE oplevelse  Det hele går lidt stærkt, da mussepigen er påvirket af alle de mange timers veer og intet søvn eller mad.. Har kastede voldsomt op osv.. Jeg bliver kørt ind og der står VILDT mange inde på stuen.. Kan slet ikke følge med mere.. Jeg mærker han snitteret et lille stykke i maveskinnet, jeg siger STOP, det gør ondt og jeg kan mærke du skære i mig!! De stopper og venter ca 30 sek. og så begynder de at skære i mig igen! Jeg SKRIGER af smerte og RÅBER at det gør ONDT og de skal STOPPE!! Jeg forsætter med at SKRIGE og SKRIGE, og ryger ind og ud af bevisthed. Min kæreste råber SÅ STOP DOG FOR HELVEDE!! Lægen råber at de kan ikk stoppe, da de er ved at åbne min livmoder og så kan man ikk bare stoppe.. Jeg ligger bare og SKRIGER og tror min sidste time er kommet  Smerterne er så VOLDSOMME og jeg laver intet andet end at SKRIGE!! Fia sidder fast i mit bækkent og de prøver 2 gange med sugekop, men der ryger af, Kæresten har efterfølgene fortalt mig at de stod 3 mennesker og pressede på min mave imens lægen forsøger at få Fia ud med sugekop.. 3 gang lykkedes det åbenbart og han får revet Fia ud af maven.. Jeg er der blevet lagt til at sove.. Vågner op og kigger over på bordet, der ligger mit lille barn, som bliver tørt af og hun SKRIGER rigtig højt  Den stolte farmand får hende i armene og han går over til mig.. Ligger hende på mit bryst og jeg ser bare den KÆMPE blå/lilla mærke i hele panden på hende.. Så har sugekoppen fået fat i panden på den 3 gang  Det så MEGET voldsomt ud.. Ja det var min beretning, har jo fået den dejligeste pige man kan ønske sig

Håber på at jeg får lov at prøve og føde naturligt denne gang, men nu må vi se tiden an.. Skal til vægtscanning D. 23 Juli og D. 6 August vil den endelig beslutning blive taget.. Enten et planlagt kejsersnit eller os får jeg lov at prøve selv..

Anmeld

18. juni 2009

Honningblomst

Katjaro skriver:

Ja godt spørgsmål - hvorfor synes jeg det er sejere??

Hjælper det hvis jeg siger det også er sejere at løbe 42 km end at gå 42 km? . Det gør ikke bedriften at have gået 42 km mindre i mine  øjne

Jeg siger ikke at det ikke må være hårdt bagefter et KS - men umiddelbart er selve kejsersnittet jo ikke noget moren har nogen som helst andel i - det er lægen der er "sej" der.

Hilsen Katja

Ok...så det er fordi man som mor har gjort noget...så må jeg være en af de sejeste-smiler- med det kæmpe barn jeg har født, uden bedøvelse og med presseveer i to timer...men jeg føler mig bare ikke særlig sej, kun dybt taknemmelig over at han overlevede og jeg slap for at skulle skade mine to næste børn...
Knus Eva..som godt kan forstå hvor du vil hen....men, synes bare ikke det er så sejt-smiler

Anmeld

18. juni 2009

tascia

Ok...så det er fordi man som mor har gjort noget...så må jeg være en af de sejeste-smiler- med det kæmpe barn jeg har født, uden bedøvelse og med presseveer i to timer...men jeg føler mig bare ikke særlig sej, kun dybt taknemmelig over at han overlevede og jeg slap for at skulle skade mine to næste børn...
Knus Eva..som godt kan forstå hvor du vil hen....men, synes bare ikke det er så sejt-smiler

må man spørge hvorfor du mener du skader dine børn ved at føde dem selv, du skriver jo selv at vi er lavet til at føde børn, ligesom at gå på toilet, spise etc.?

bare nysgerrig

Anmeld

18. juni 2009

Honningblomst

tascia skriver:

må man spørge hvorfor du mener du skader dine børn ved at føde dem selv, du skriver jo selv at vi er lavet til at føde børn, ligesom at gå på toilet, spise etc.?

bare nysgerrig

Fordi de bliver for store til at de kan komme ud....
Min nummer to søn blev taget ved ks 14 dage før termin og vejede 4500g, skulle jeg have gået 14 dage, måske 4 uger længere, så tør jeg ikke tænke på hvordan det havde udviklet sig.
Så apropos stolthed, så er jeg stolt over jeg stod fast og fik mit kejsersnit og på den måde var ansvarlig over for mit barn...
Knus Eva..

Anmeld

18. juni 2009

Katjaro

jamen jeg forstår jo også hvor du kommer fra. 
Og er det ikke altid sådan - at ens holdninger dannes som summen af ens oplevelser???

Jeg kan jo reelt set kun udtale mig om mig selv - og jeg syntes sgu jeg var sej ved den sidste fødsel.

Var tæt på at føde på vejen til hospitalet. Skulle forholde mig til at min datter på 4 år skulle med i bilen da hun var syg og ikke kunne komme i børnehave. Min mand nåede aldrig ind på fødestuen så var lillebror født. . Så jeg måtte klare det hele selv. Men ok det gik jo nok da han var født 15 minutter efter vi ankom til hospitalet.

Jo du - jeg følte mig sgu sej efter den oplevelse.

At jeg så føler mig som en totalt dårlig mor der åbenbart ikke kan holde sine børn ude af neonatal afdelingerne. Ville give hvad som helst for at kunne tage mine børn med hjem efter 1 døgn på hospitalet fordi alt er perfekt. Det skal jeg så aldrig opleve - det er min sorg...

Knus Katja
PS: Nogen grund til at du får store børn??? F.eks. uopdaget graviditets betinget sukkersyge (det tror de f.eks. jeg havde denne gang. Theis var 3600 g da han blev født - 3 uger før termin.)

Anmeld

18. juni 2009

Ayasmor

Jeg ar svaret blandet... Den første ve kom klokken 3 om natten.. Indtil klokken syv gik jeg og hyggede mig herhjemme, og kunne nemt puste mig igennen veerne.. Ringede op på fødegangen og sagde at jeg nok kom i løbet af dagen.. Klokken ni ringede jeg også spurgte om jeg ikke kunne komme op og få noget at sove på.. Det ville jo tage laaaang tid og jeg havde nok brug for søvnen. Veerne var stadig ikke voldsomme overhovedet, og jeg sad da også og hyggesnakkede med taxa-damen på vej derop. Dog var de lige trælse nok til at jeg ikke kunne sove da jeg skulle gå rundt under dem. Klokken halv ti var jeg på fødegangen og var knap i fødsel. Fik pillerne i min taske, og snakket lidt med jordemoderen hvor vi aftaler at jeg da lige tager bussen hjem. Og hovsa så væltede veerne ind over. Jeg blev ført ind på en fødestue, og ca halvanden time efter jeg var kommet var jeg ca. 5 cm åben  klokken lidt i et meldte pressetrangen sig og jeg var 8 cm. åben.  13.30 er min lille prinsesse Aya født. Veerne synes jeg ikke var så slemme.. De var til at kontrollerer, bare jeg brugte mine vejrtækninger.. (fik da også spist 2 sandwich under fødslen på trods af de 30-45 sek. imellem veerne). Men da jeg pressede hende ud svor jeg at jeg ALDRIG skulle have flere børn. Ja ja jeg er ikke den første der har sagt det, men for filan hvor var det slemt. Specielt da hun sad lidt fast med hovedet på vej ud, så det tog lige et par presseveer at få hende helt ud. Smerten har jeg glemt nu, men er nok ikke helt klar på flere børn endnu.. Det viste sig at hun var 3670 g og 52 cm.. Lidt stort barn i forhold til at jeg er 156 cm og 49 kg.  Det gik dog alligevel... hehe

Mener da at alle burde være stolte af deres fødsler, om det er foregået på den ene eller den anden måde..

- Sara

Anmeld

18. juni 2009

Diana...

Jeg har skrevet blandet. 

Jeg synes det er det fedeste og mest vilde jeg nogen sinde har prøvet og kan ikke vente til jeg skal føde igen tros min fødsel var en der skrev historie som min JDM sagde. Jeg synes det var noget at det mest fantastiske at se hvor stærk ens krop kan være og hvor meget man kan kæmpe det jo helt vild. 

Da min jdm og de mange læger der stod rundt om mig sagde Diana det nu det gælder han skal ud NU han har det ikke godt vi kan ikke finde hans hjerte lyd så du skal virkelig presse. 

Hold da op hvor jeg lige pludselig blev super women   og synes det var fantastisk at min krop kunne.

Knus Diana der var klar til at føde nr 2, 5 min efter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.