Havde du en nem eller hård fødsel...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2009

fam.4xc

Eva skriver:

Jeg synes jo ikke der er noget negativt ved at sige at et ks er nemmere end en fødsel...men har man en nem fødsel med sig, så er ks helt sikkert ikke nemmere...men for mig var det og for de fleste der får ks er det jo et bedre valg en en vaginal fødsel.
Jeg nød at jeg bare lå og kikkede imens mit barn blev taget ud af mig...fantastisk oplevelse og meget bedre end da jeg fødte vaginalt...smiler-
Knus Eva..som fanme til tider også forbandede amningen langt væk...øv...

Nemlig fantatisk og spændende oplevelse - stor tuder sgu altid når de viser kejsersnit i tv - det er så fantatisk en oplevelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2009

Honningblomst

fam.4xc skriver:

Nemlig fantatisk og spændende oplevelse - stor tuder sgu altid når de viser kejsersnit i tv - det er så fantatisk en oplevelse

Ja, sådan har jeg det også...almindelige fødsler får jeg det helt skidt med...puha...men kejsersnit der bliver jeg så rørt...smiler

Anmeld

17. juni 2009

fam.4xc

Eva skriver:

Ja, sådan har jeg det også...almindelige fødsler får jeg det helt skidt med...puha...men kejsersnit der bliver jeg så rørt...smiler

Samme her og kan slet ik ha når de viser hovedet presses ud .....

Tosset.... ja muligvis

Anmeld

17. juni 2009

Kaufie

Det er jo ens erfaringer, der påvirker om man synes det ene eller det andet.

Fordi jeg selv havde en nem fødsel og fantastisk ammeforløb, så vil jeg da være ked af hvis det skulle udvikle sig anderledes med en nr.2.

Jeg tror jeg vil føle mig snydt for den oplevelse at føde - og snydt for at kunne give noget af mig selv for at holde liv i mit barn vha amning.

Det er dét jeg er mest bange for ved "projekt nr 2" - at det ikke kan leve op til den første. Altså ikke barnet - men oplevelsen med fødsel og amning - som for mig står som noget helt unikt.

Anmeld

17. juni 2009

Honningblomst

fam.4xc skriver:

Samme her og kan slet ik ha når de viser hovedet presses ud .....

Tosset.... ja muligvis

Det kan jeg altså heller ikke...men det ser sgu også ulækkert og sådan lidt monster agtigt ud...plejer at slå om når tv mener vi skal mned helt ind i tissekonen næsten...griner

Anmeld

17. juni 2009

tascia

Tja det er jo så en af de emner man aldrig rigtig bliver enige om

Kan godt være at vælge kejsersnit er det nemmeste for nogen... men for andre kan det være forbundet med mange følelser og smerte. For mig var det nemt... det ku også været gået helt anderledes... måske hvis jeg havde fået vaginalt jeg havde synes det var pisse nemt og ligetil, men det finder jeg jo så aldrig ud af

Og jeg holder jo stadig på jeg har født mine dejlige piger

uden at blæse det vildt opog ej heller fordi jeg mener det ene nødvendigvis er bedre end det andet. så vil jeg altså mene, at du ikke har født dine børn, men du har sat to børn til verdenen!

det lidt det samme som med amning når folk siger, jeg har valgt det bedst til mit barn og jeg og det er flaske.
nej du har valgt det bedste alternativ til dit barn, for om man vil det eller ej er amning bedst. Jeg har selv to flaske-børn, så det er ikke fordi jeg er fanatisk, bare lige for at slå det fast :-)

og så synes ejg det er fedt når i kan sige det er det mest fantastiske, for tit er det jo når noget går galt at det ender i KS, og så er oplevelsen garantert en helt anden

Anmeld

17. juni 2009

fam.4xc

Eva skriver:

Det kan jeg altså heller ikke...men det ser sgu også ulækkert og sådan lidt monster agtigt ud...plejer at slå om når tv mener vi skal mned helt ind i tissekonen næsten...griner

Ja nemlig, sidder nærmest med hænderne eller en pude foran hovedet som i en anden gyser

Nå jeg må ta mig sammen og stryge.... øv.,

Anmeld

17. juni 2009

fam.4xc

tascia skriver:

uden at blæse det vildt opog ej heller fordi jeg mener det ene nødvendigvis er bedre end det andet. så vil jeg altså mene, at du ikke har født dine børn, men du har sat to børn til verdenen!

det lidt det samme som med amning når folk siger, jeg har valgt det bedst til mit barn og jeg og det er flaske.
nej du har valgt det bedste alternativ til dit barn, for om man vil det eller ej er amning bedst. Jeg har selv to flaske-børn, så det er ikke fordi jeg er fanatisk, bare lige for at slå det fast :-)

Jeg har valgt at føde mine børn ved kejsersnit så derfor har jeg født mine piger

Jeg har valgt at gi mine piger flaske og ik amme fordi jeg ik havde lyst til at amme - derfor var det det bedste for mig og mine piger

Ej jeg ved jo godt hvad det i den virkelige verden er det ene og det andet men sådan ser jeg altså på det

Anmeld

17. juni 2009

MetteT

Altså, jeg syns jo det var hamrende hårdt at det gjorde så herre nas... Og så i så mange timer.. (24 fra første ve og til hun var ude)
Men ellers må jeg da indrømme at ud fra hva jeg har hørt andre fortælle om deres fødsel, så har jeg haft en nem fødsel...
Alt gik vist lige efter bogen (de måtte dog ta vandet på mig) og havde kun presseveer knap en halv time... Og ingen komplikationer...
Men altså, syns sgu det var lidt hårdt alligevel... Var så træt til sidst, da jeg stod op i knap 24 timer... gjorde sgu for ondt at ligge...

Tror nu det var meget tilfældigt at min fødsel blev som den blev...

Og ja, jeg føler mig sgu lidt sej over at ha født..!! Men det er vist mest over alle de pyller mænd der tror de ska dø bare de har slået en finger... Så ska jeg da lige fortælle dem hva smerte er!!!
Lidt træls nogen gange at de aldrig kommer til at opleve det, så ku det være de holdte op med at klynke sådan...

Knus Mette

Anmeld

17. juni 2009

Sweet1978

Jeg har stemt blandet, for mine fødsler tog ikke ret lang tid, men tilgengæld havde jeg meget kraftige og tætliggende veer næsten fra start. Da musklerne i mit underliv ikke synes jeg skulle udvide mig. Så kroppen kæmpede en kamp med sig selv. Første gang fik jeg en indsprøjtning (kan ikke huske hvad det hed) som fik musklerne til at give efter så fødslen kunnne gå sin gang. Men da jeg spurgte efter det med Danielle, fik jeg at vide at det var de ikke glade for at gi andengangsfødende, da der skulle gå 6 timer fra man fik det til barnet kom ud ellers kunne det skade barnet. Og at andengangsfødsler gerne går hurtigere. Det var så tilmed et andet sygehus, da jeg var flyttet og her havde de end ikke lattergas, så ingen smertelindring overhovedet, jeg måtte bare holde ud. Men man glemmer det jo så snart man har bebsen i armene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.