Havde du en nem eller hård fødsel...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2009

Juniors mor

Eva skriver:

Jeg mente som bare om en fødsel nu også er så fantastisk....

Nu spurgte jeg om din og andres fødsler var nemme ud fra en egen vurdering...vi kan jo ikke så godt føde for andre og dermed vurdere deres fødsel og oplevelse...

Jeg havde en virkelig hård fødsel og gør det aldrig nogen sinde igen...og det var ikke fordi jeg havde veer uden pause imellem, presseveer i over to timer og en jm som ingen forståelse havde...smerter er til at forholde sig til og jeg fødte også uden smertestillende...Men det psykiske aspekt i fødslen var et helvede, det ikke at have kontrol over det skete og angsten for at jeg havde skadet mit barn under fødslen, det vil jeg aldrig udsætte mig selv for igen..
Så det hårde i min fødsel var det psykiske..

Knus Eva...en hård fødsel og to fantastiske fødselsoplevelser...

Definitionen på hvad der er nemt, er jo forskellig fra person til person, og jeg har altid synes det var et pudsigt ord at bruge om en fødsel. Det er trods alt de færreste fødsler hvor babyen bare smutter ud uden nogen form for anstrengelser fra moderens side.

Trist, at du har haft sådan en dårlig oplevelse med din første fødsel, men så er det jo godt du synes det var dejligt at få kejsersnit.

Helle - der ville blive SÅ ked af det hvis hendes barn skulle opereres ud af maven.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2009

Honningblomst

Juniors mor skriver:

Definitionen på hvad der er nemt, er jo forskellig fra person til person, og jeg har altid synes det var et pudsigt ord at bruge om en fødsel. Det er trods alt de færreste fødsler hvor babyen bare smutter ud uden nogen form for anstrengelser fra moderens side.

Trist, at du har haft sådan en dårlig oplevelse med din første fødsel, men så er det jo godt du synes det var dejligt at få kejsersnit.

Helle - der ville blive SÅ ked af det hvis hendes barn skulle opereres ud af maven.

Men det er jo det ord der bruges når kvinder snakker fødsler...nem eller hård...

Jeg må indrømme at efter jeg oplevede at min søn røg på intensiv og de frygtede han var blevet hjerneskadet, så kunne de for min skyld have opereret mine kommende børn ud af næsen på mig...det er så evigt ligegyldigt hvordan mine børn kommer til verden, bare de bliver i denne her verden...og det ville jeg ikke kunne få garanti for ved vaginalfødsel...

Eva...

Anmeld

17. juni 2009

Kaufie

Eva skriver:

bare de bliver i denne her verden...og det ville jeg ikke kunne få garanti for ved vaginalfødsel...

Eva...

Det kan man vel heller ikke få garanti for ved kejsersnit, eller???

Anmeld

17. juni 2009

Honningblomst

Kaufie skriver:

Det kan man vel heller ikke få garanti for ved kejsersnit, eller???

For mig var det garanti nok..jeg ved at mine børn er sunde, men at min krop ikke kan føde dem...
Så jeg vidste at jeg ikke ville opleve at mine børn igen sad fast..
Så jo, den garanti der kunne gives ved ks var nok for mig, sat op i mod den risiko mine børn har for at tage sakde hvis jeg føder dem gennem skeden.

Anmeld

17. juni 2009

Heidi.

Begge dele...

Anmeld

17. juni 2009

Harfeletten

Jeg har svaret nem fødsel.

Vandet gik af sig selv, kl. 04.15 om morgenen, veerne kom kl. 06.00, pressveerne kom kl. 06.40 og kl. 09.24 kom min dejlige søn til verden

Da det hele gik så stærkt, nåede jeg heller ikke at få smertestillende, på nogen vis, så jeg fødte også helt naturligt, og er godt nok overrasket over at jeg klarede det - Endda uden at sprække eller noget

Anmeld

17. juni 2009

Juniors mor

For mig var det garanti nok..jeg ved at mine børn er sunde, men at min krop ikke kan føde dem...
Så jeg vidste at jeg ikke ville opleve at mine børn igen sad fast..
Så jo, den garanti der kunne gives ved ks var nok for mig, sat op i mod den risiko mine børn har for at tage sakde hvis jeg føder dem gennem skeden.

Nå men det var jo slet heller ikke spørgsmålet i denne tråd.
Vi kom fra det der med om en fødsel var opreklameret (......går ud fra det negative ordvalg er fordi du selv mener, at det ikke er noget specielt at føde)
Nu vælger jeg så ikke at bruge ordet opreklameret, da det er et mærkeligt ord at bruge om en fødsel - hvad enten den er vaginal, eller det er foregået ved et kejsersnit, men jeg synes det er FANTASTISK at føde, det er en skøn oplevelse - for mig.

"Roger over and out"
Helle

Anmeld

17. juni 2009

JustAnotherName

Jeg har svaret "NEM"

Jeg har født 2 gange (sidste gang for 3½ uge siden) - Begge gange uden smertelindring.

Mine fødsler har været korte ....og nok derfor til at holde ud ;-)

Første gang (den 24 september 2007) havde jeg optræk til noget det meste af dagen (på selve terminsdagen endda), og det tog til i løbet af aftenen.
Klokken 23 tog jeg ind og fik tjekket. Da var jeg 3 cm åben og måtte selv vælge om jeg ville blive eller tage hjem. Jeg valgte at tage hjem. Men klokken 01:00 om natten måtte jeg vække min kæreste og sige, at jeg synes vi skulle tage afsted igen.
Jeg blev tilset i modtagelsen klokken 02:30, og fik så en fødestue. Og allerede klokken 04:12 havde jeg vores lille pige i armene.

Anden gang (den 22 maj 2009) startede veerne omkring klokken 21:00 om aftenen. Vi ankom på sygehuset klokken 23:00 og klokken 00:43 havde jeg vores anden lille guldklump i armene, efter kun 8 minutter med presseveer.

Så jeg har begge gange været forholdsvis tjep til at få født. Og gu' gør det ondt at føde, men når det går så hurtigt, så når man ikke at gøre til eller fra.
Der ville det nok have set helt anderledes ud, hvis jeg havde haft lange fødsler, for så ville jeg nu nok som minimum have ønsket en epidural, tror jeg :-)

Kh. Katrine - mor til 2 små fantastiske piger.

Anmeld

17. juni 2009

Tynen

Hmm.. Synes det er svært at svare på.

Fysisk var det vel nemt - Lå trods alt kun med veer i 4½ time og sprækkede i det mindste ikke hele vejen rundt.

Psykisk var det en helt anden snak - Jeg var fuldstændig rundt på gulvet og anede ikke hvad jeg lige havde lavet.
Desuden havde jeg nok verdens mindst følsomme JM der ikke kunne sætte sig ind i mine behov og jeg følte det så grænseoverskridende at det huntede mig i lang, lang tid efter.

Tror jeg svarer blandet
Synes på trods af alt at det er det vildeste jeg nogensinde har prøvet og ville være rigtig ked af at gå glip af det hvis det skulle ende i KS denne gang.

Anmeld

17. juni 2009

Honningblomst

Juniors mor skriver:

Nå men det var jo slet heller ikke spørgsmålet i denne tråd.
Vi kom fra det der med om en fødsel var opreklameret (......går ud fra det negative ordvalg er fordi du selv mener, at det ikke er noget specielt at føde)
Nu vælger jeg så ikke at bruge ordet opreklameret, da det er et mærkeligt ord at bruge om en fødsel - hvad enten den er vaginal, eller det er foregået ved et kejsersnit, men jeg synes det er FANTASTISK at føde, det er en skøn oplevelse - for mig.

Det var da bare en lille provokation...og du var den eneste der studsede over den-smiler-
En fødsel er en individuel oplevelse som ikke kan sammenlignes...jeg synes ikke en fødsel er så "vigtig", for mig er det alt det der kommer efter...så om barnet kom med storken, ud af tisseren eller med et fly fra korea...pyt...så på den måde synes jeg nogen gange at der er lidt for meget fokus på fødslen og især fordi det samtidig får en masse kvinder til ikke at føle sig optimale og gode nok, kvinder nok hvis de feks har fået smertestillende eller ender med et ks...derfor synes jeg det er interessant at høre om andres fødsler og tanker...
Knus Eva...som bare synes det at få barnet var fantastisk...ikke at presse det ud og da slet ikke at være stolt over jeg ikke fik smertestillende,...hvad er der at være stolt af ved det??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.