Havde du en nem eller hård fødsel...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Jeg havde en...

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

7.364 visninger
89 svar
0 synes godt om
17. juni 2009

Honningblomst

Kunne godt tænke mig at høre om du synes du havde en nem eller hård fødsel og hvorfor??
Føler du at det er din fortjeneste at den var nem og at du kan være stolt af det...eller er det tilfældigt hvordan ens fødsler bliver..alt efter arv, barnets størrelse osv..?
Er man lidt sej når man har født selv...eller er det en smule opreklameret??
Knus Eva.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2009

BinaMor

jeg har sagt blandet.

det gik fint med veer men pluselig havde jeg vestorm, ingen pauser, ingen udvidelse. hjertelyden faldt og de ville tage hende ud med sugekop. nåede dog selv at presse hende ud hvilkeyt de ikke troede jeg kunne, så over det er jeg stolt.

det gjorde skrækkelig forfærdeligt ondt og jeg sagde nej til bedøvelse for at klarer det uden for det ville jeg være stolt over.

men her efter fortryder jeg da jeg slet ikke har nogen god oplevelse af fødslen. så det vælger jeg næste gang tror jeg.

alle skal være stolt af deres fødsel, for lige meget hvordan og hvorledes så har man bragt et nyt liv til verdenen! alle har været igennem en kæmpe oplevelse der før i tiden var dødelig for kvinder. og det er kun flot hvis man selv kender sine begrænsninger. fødselen er også bedst for bebs hvis moren er "med" i det.

så ja jeg er stolt af min fødsel... (noget skal man jo også komplimenteres for nu da man har fået en halv smadret underliv )

Anmeld

17. juni 2009

Mathilde

Spændende emne 
Jeg kan af gode grunde ikke svare endnu, men følger interesseret med...

Knus Mathilde 36+0

Anmeld

17. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg stemte 'nem' fødsel, ikke fordi jeg syntes det var 'nemt', som i at 'klø sig bag øret', men fordi jeg gjorde det, havde det godt med det og kom igennem det. Det hårde slid tog ca 8 timer og det var vel ok - Som en arbejdsdag.

Jeg tror at mental forberedelse gør rigtig meget ved en god fødsel. Jeg havde forberedt meget inden, på de smerter jeg skulle gennemgå og var på intet tidspunkt bange eller havde det skidt. Klart det gjorde ONDT som bar F.... men, det var ikke farlig av, men 'godt' av

Så jeg vil sige at det er nemt og jeg vil sige at det IKKE er opreklameret at det er bedst at føde selv!!! - Jeg syntes BESTEMT at man skal føde selv og så vidt muligt uden smertelindring. VI KAN godt, og det skal vi bruge. Det er bedst for mor og bedst for barnet - tror jeg på

- De andre ting, kan vi tage i brug, hvis tingene går galt. Men med god vejledning, ro, gode JM evt. doulaer kan vi nå rigtig langt uden alt muligt dope

Anmeld

17. juni 2009

Mira0911

Nem fødsel... Men blev til akut til sidst... Sugekop skulle til... Havde kun ondt under presveerne.

Anmeld

17. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg har haft tre nemme, hurtige og fantastiske fødsler. Første fødsel tog fem timer, fra vandet gik spontant, anden fødsel tog 2½ time, og tredje fødsel 1½ time. Har ikke haft behov for smertelindring, men haft en tro på, at det kunne jeg sagtens klare - og heldigvis var min krop enig

Mine fødsler har været mine største personlige oplevelser og præstationer i livet, og jeg er helt ked ved tanken om aldrig at skulle være gravid og føde igen (men har de børn, vi vil have). 

Jeg tror, at psyken har rigtig meget at sige, og det er jo også bevist, at hvis du er stresset og anspændt, producerer kroppen adrenalin, som hæmmer produktionen af hormonet oxytocin, som får livmoderen til at lave effektive veer.

Men der er jo nogle kvinder, der af fysiske og upåvirkelige årsager har sværere ved at føde end andre.

Anmeld

17. juni 2009

Henriette72

Jeg har også sagt blandet. Ikk fordi det var super hårdt fysisk men mere mentalt. Mit vand gik torsdag aften og Selma er født lørdag aften. Jeg fik ikk veer og blev sat i gang lørdag middag. Jo jeg havde da ondt, også selvom jeg fik epi. (pga ve stimulerende drop) men det var ok. Jeg vidste jo hvad der kom ud af det
Hver gang jeg havde en ve, tænkte jeg "Nu er der en ve mindre jeg skal igennem før jeg har Selma hos mig" og det hjalp faktisk rigtig meget.

Anmeld

17. juni 2009

Sjl-msl-Mkl

Jeg havde en nem fødsel....
Jeg blev dog indlagt 5 uger før termin, grundet midtænke om at der var gået hul på slimproppen. Og det havde sivet i ca. 2 døng. Så både mor og datter fik antibiotika. Ca. kl 22 torsdag d. 22 Maj 2008 fik jeg min første vee. Ikke noget og snakke om, den kunne mærkes men ikke andet.
Kl. 23.30 måtte jeg ringe til min far, for og bede ham om og komme(han skulle være med under fødslen sammen med min papmor(som lavede zoneteapi som smertelindring og min mor var der osse)) Det var en yderst behagelig oplevelse, og jeg vil til hver en tid gøre det igen.

Kl. 08.19 havde jeg min skønne datter i armene, 5 uger for tidligt. Med en vægt på 2300 og 49 cm lang.

Anmeld

17. juni 2009

Valle81

Meget nem fødsel:0)

Fik veer fredag aften ved 1900 tiden. Havde sådan alm mens smerter natten igennem -ja altså veer. De var meget uregelmæssige.

Ved 7 tiden om morgenen blev de noget kraftige, så jeg ringede og de sagde jeg bare skulle komme ind:0) Så det gjorde jeg. kl 0720 blev jeg undersøgt, var 5 cm åben, og kom på fødestue.

Synes smerterne var overkommelig og fravlagte alle smertestillende, til jordfaderen´s ( det var en mand ) store overraskelse.

Fik taget fostervandet ved 10 tiden. kl 11 fik jeg presseveer og kl 1135 den 14/02-2004 fødte Jeg Asta Emilie Korsgaard Valentin 8 ja vi hedder Valentin til efternavn og så er hun født Valentins dag, fantastisk ikke).

Så nem hurtig, og ikke særlig smertefuld fødsel

Anmeld

17. juni 2009

TbCp

Jeg har svaret blandet.
Vandet gik kl. 6.30 og en times tid efter kom veerne. Dem klarede jeg fint  i starten men endte med epidural.
De første 14 var nemme men sidste time endte det med kejsersnit og herefter kom der to rigtig dumme uger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.