synes jeg har haft 2 "nemme" fødsler. synes det gør røve ondt, og abslut ikke noget jeg ser tilbage på med glæde. men varigheden af dem har været kort, 6 timer første gang og 4 timer anden gang. Jeg har født det du vist kalder naturligt, og dog, fik en blokade i mellemkødet første gang, og anden gang nåede jeg ingengang at tænke på det før han var ud, men havde bedt min JM skrive i papriene at jeg gerne ville have sådan en blokade igen.
Jeg er ikke i tvivl om at nr. 2 gik nemmer fordi jeg vidste hvad det var og derved hjalp mere til, og så har jeg begge gange haft super god kontrol ved hjælp af min vejrtrækning, faktisk vil jeg sige det har taget nogle af smertene!!! og det kan jeg takke yoga for...
Men om det er forkert eller ej at få hjælp er jo op til den enkelte, vores smertetærsle er jo forskellige, men personligt vil jeg fortrække at gøre det selv hvis muligheden er der, så slipper man tros alt for alt det bøvl der kan være ved KS og rygmarvs bedøvelse. Må indrømme tanken om en sprøte i ryggen er værre for mig en tanken om at føde selv, men sådane r vi forskellige
//Natascia
Anmeld