Havde du en nem eller hård fødsel...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2009

Stumpen

Jeg følte ikke selv at min fødsel var hård, men flere inkl. jdm har siden sagt (vha. min fødselsberetning) at jeg havde en hård fødsel..
Altså mine veer var ikke rigtige (blev sat i gang), så jeg havde nogle forfærdelige krampeanfalds-agtige fornemmelser i maven, når veerne var der...
Jeg fødte selv, men føler mig ikke sejere end end der har valgt ks -for det har også sine konsekvenser.. Der hvor jeg føler mig lidt sej/stolt er at jeg ingen smertelindring fik og mig der ellers har så lav en smertetærskel at du skulle tro det er løgn..

Det værste var at jeg sprækkede og skulle syes og de to læger ikke hørte efter at jeg sagde at det gjorde ondt og jeg kunne mærke når de træk snoren igennem, de hørte først efter, da min jdm sagde til dem at jeg havde smerter..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2009

Kaufie

Nem fødsel her - 4,5 time fra første ve til drengen var ude.

Vi ringede til FG efter 1,5 t med veer - men de mente jeg burde slappe af og tage den med ro, når der nu ikke var gået længere tid og jeg var 1. gangs fødende. 1,5 time senere tør jeg ikke vente længere og vi kører ind - jeg var 8 cm udvidet. Endnu 1,5 t senere lå jeg med William i armene - uden anden smertelindring end varmepuder og iltmaske.

Selvom jeg ikke kan huske smerterne nu, mindes jeg dem ikke som forfærdentlige (før de sidste 5 min under pressefasen). Og min mand mente jeg var lidt pylret i starten (fordi han troede vi skulle have det "normale" forløb for en 1.gangsfødende med veer i 1 døgn) men ændrede mening til at jeg var den sejeste mor i verden fordi jeg ikke pylrede mere....

Anmeld

17. juni 2009

tascia

synes jeg har haft 2 "nemme" fødsler. synes det gør røve ondt, og abslut ikke noget jeg ser tilbage på med glæde. men varigheden af dem har været kort, 6 timer første gang og 4 timer anden gang. Jeg har født det du vist kalder naturligt, og dog, fik en blokade i mellemkødet første gang, og anden gang nåede jeg ingengang at tænke på det før han var ud, men havde bedt min JM skrive i papriene at jeg gerne ville have sådan en blokade igen.

Jeg er ikke i tvivl om at nr. 2 gik nemmer fordi jeg vidste hvad det var og derved hjalp mere til, og så har jeg begge gange haft super god kontrol ved hjælp af min vejrtrækning, faktisk vil jeg sige det har taget nogle af smertene!!! og det kan jeg takke yoga for...

Men om det er forkert eller ej at få hjælp er jo op til den enkelte, vores smertetærsle er jo forskellige, men personligt vil jeg fortrække at gøre det selv hvis muligheden er der, så slipper man tros alt for alt det bøvl der kan være ved KS og rygmarvs bedøvelse. Må indrømme tanken om en sprøte i ryggen er værre for mig en tanken om at føde selv, men sådane r vi forskellige

//Natascia

Anmeld

17. juni 2009

Juniors mor

Eva skriver:

Kunne godt tænke mig at høre om du synes du havde en nem eller hård fødsel og hvorfor??
Føler du at det er din fortjeneste at den var nem og at du kan være stolt af det...eller er det tilfældigt hvordan ens fødsler bliver..alt efter arv, barnets størrelse osv..?
Er man lidt sej når man har født selv...eller er det en smule opreklameret??
Knus Eva.

Opreklameret???? det må du lige forklare....

Jeg synes det er FEDT at føde - det gør pisse ondt, men det er en fantastisk kamp, som ikke kan sammelignes med noget som helst andet.

Jeg har født to børn og begge fødsler gik godt, aner ikke om de var nemme. Hvad er en nem fødsel???

Havde svangerskabsforgiftning med min datter, så der skulle jeg have epidural pga mit blodtryk (jeg så ikke kejsersnit som en mulighed, med mindre det blev akut), og det gik fint, dog måtte hun tages med sugekop til sidst.
Min søn er født uden hjælp fra en epidural, men med lindring fra lattergas, og det gik også fint.

Helle

Anmeld

17. juni 2009

Honningblomst

Opreklameret???? det må du lige forklare....

Jeg synes det er FEDT at føde - det gør pisse ondt, men det er en fantastisk kamp, som ikke kan sammelignes med noget som helst andet.

Jeg har født to børn og begge fødsler gik godt, aner ikke om de var nemme. Hvad er en nem fødsel???

Havde svangerskabsforgiftning med min datter, så der skulle jeg have epidural pga mit blodtryk (jeg så ikke kejsersnit som en mulighed, med mindre det blev akut), og det gik fint, dog måtte hun tages med sugekop til sidst.
Min søn er født uden hjælp fra en epidural, men med lindring fra lattergas, og det gik også fint.

Helle

Jeg mente som bare om en fødsel nu også er så fantastisk....

Nu spurgte jeg om din og andres fødsler var nemme ud fra en egen vurdering...vi kan jo ikke så godt føde for andre og dermed vurdere deres fødsel og oplevelse...

Jeg havde en virkelig hård fødsel og gør det aldrig nogen sinde igen...og det var ikke fordi jeg havde veer uden pause imellem, presseveer i over to timer og en jm som ingen forståelse havde...smerter er til at forholde sig til og jeg fødte også uden smertestillende...Men det psykiske aspekt i fødslen var et helvede, det ikke at have kontrol over det skete og angsten for at jeg havde skadet mit barn under fødslen, det vil jeg aldrig udsætte mig selv for igen..
Så det hårde i min fødsel var det psykiske..

Knus Eva...en hård fødsel og to fantastiske fødselsoplevelser...

Anmeld

17. juni 2009

fam.4xc

Eva skriver:

Kunne godt tænke mig at høre om du synes du havde en nem eller hård fødsel og hvorfor??
Føler du at det er din fortjeneste at den var nem og at du kan være stolt af det...eller er det tilfældigt hvordan ens fødsler bliver..alt efter arv, barnets størrelse osv..?
Er man lidt sej når man har født selv...eller er det en smule opreklameret??
Knus Eva.

Jeg har jo fået kejsersnit begge gange og mener stadig at jeg har født

Jeg har stemt nemt fordi jeg kun har gode opleverser omkring mine kejsersnit... og jeg synes også jeg er pisse sej for jeg har sat 2 børn i verden

Anmeld

17. juni 2009

Honningblomst

fam.4xc skriver:

Jeg har jo fået kejsersnit begge gange og mener stadig at jeg har født

Jeg har stemt nemt fordi jeg kun har gode opleverser omkring mine kejsersnit... og jeg synes også jeg er pisse sej for jeg har sat 2 børn i verden

Det er da også bare det nemmeste at føde ved kejsersnit..man skal intet gøre, har intet ansvar og så får man de smukkeste ikke maste børn ud af det...så klart de er nemme... dog vil jeg ikke sige du har født, men dine børn er født vha kejsersnit....men hvad betyder det..
Knus Eva..

Anmeld

17. juni 2009

fam.4xc

Eva skriver:

Det er da også bare det nemmeste at føde ved kejsersnit..man skal intet gøre, har intet ansvar og så får man de smukkeste ikke maste børn ud af det...så klart de er nemme... dog vil jeg ikke sige du har født, men dine børn er født vha kejsersnit....men hvad betyder det..
Knus Eva..

Tja det er jo så en af de emner man aldrig rigtig bliver enige om

Kan godt være at vælge kejsersnit er det nemmeste for nogen... men for andre kan det være forbundet med mange følelser og smerte. For mig var det nemt... det ku også været gået helt anderledes... måske hvis jeg havde fået vaginalt jeg havde synes det var pisse nemt og ligetil, men det finder jeg jo så aldrig ud af

Og jeg holder jo stadig på jeg har født mine dejlige piger

Anmeld

17. juni 2009

fam.4xc

fam.4xc skriver:

Tja det er jo så en af de emner man aldrig rigtig bliver enige om

Kan godt være at vælge kejsersnit er det nemmeste for nogen... men for andre kan det være forbundet med mange følelser og smerte. For mig var det nemt... det ku også været gået helt anderledes... måske hvis jeg havde fået vaginalt jeg havde synes det var pisse nemt og ligetil, men det finder jeg jo så aldrig ud af

Og jeg holder jo stadig på jeg har født mine dejlige piger

nogen vil sikkert også sige jeg har nemt den lette løsning ved ik at amme mine piger hvor andre langt mere synes det er det nemmeste i verden at ha maden ved hånden hele tiden og ammer

Anmeld

17. juni 2009

Honningblomst

fam.4xc skriver:

nogen vil sikkert også sige jeg har nemt den lette løsning ved ik at amme mine piger hvor andre langt mere synes det er det nemmeste i verden at ha maden ved hånden hele tiden og ammer

Jeg synes jo ikke der er noget negativt ved at sige at et ks er nemmere end en fødsel...men har man en nem fødsel med sig, så er ks helt sikkert ikke nemmere...men for mig var det og for de fleste der får ks er det jo et bedre valg en en vaginal fødsel.
Jeg nød at jeg bare lå og kikkede imens mit barn blev taget ud af mig...fantastisk oplevelse og meget bedre end da jeg fødte vaginalt...smiler-
Knus Eva..som fanme til tider også forbandede amningen langt væk...øv...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.