Jeg siger nem. den var lidt lang, for vandet ville ikke løbe, men så har JM besluttet sig for at prikke i det, da hun så, at barnet har virkeligt prøvet at finde en vej ned. Og så snart hun prikkede, så fik jeg lyst til at presse.
Som jeg fik at vide, jeg blev hjemme og har arbejdet så længe jeg kunne. På et eller andet tidspunkt var der kun 4min mellem veer og jeg fik lyst, til at ikke blive forstyrret og gemme mig selv. Men så kørte vi en tur til fødegangen og jeg var allerede 6cm. Det hele startede på en meget mild måde ca kl 05 om morgenen og det var kl. 21.30, tror jeg, da vi gik til sygehuset. Der har jeg arbejdet videre. De var allesammen meget søde, men jeg kunne ikke forstå, hvorfor jeg var allerede 10cm men veerne blev ved og ved. Så kom det der med vandet. kl. 02.36 blev Felix født. Det gør ondt, selfølgeligt, men jeg tror, at jeg var psykisk klart til det.
Man skal ikke blive forskrækket eller noget, man skal blive ens med kroppen og lade den arbejde. Efter en halv time efter fødsel, skulle jeg en tur på toilettet og tisse. Bagefter kom JM og spurgte, om jeg skulle have hjælp til at tisse eller noget og blev glad overrasket, at jeg klarede det selv. Det er en tegn, at kroppen ikke var for træt. Så ja, jeg var heldig med min nem fødsel.
Anmeld