Havde du en nem eller hård fødsel...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2009

Honningblomst

MariaE skriver:

Har svaret begge dele.
Første fødsel endte i akut kejsersnit efter 45 timers veer.
 2 fødsel der fødte jeg ca 8 timer efter første ve og det var sååååå fedt

Synd din første fødsel endte i KS...det må bare være det værste når man er igang med at føde og har brugt kræfter på det og set en fødsel som enden på forløbet...men godt de kan give ks.
Jeg tror der er meget forskel på akut og planlagt og måske især følelsesmæssigt..
Men godt du selv kunne anden gang..
Knus Eva...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2009

Kaufie

Linda-mor-til-4 skriver:

4 nemme fødsler. Smertelinding=ilt (og én gang i vand=hjalp ikke)

oktober 2000:
Fra allerførste ve og til Marcus var født = 10½ time
Presseveer i 45 min

August 2002:
Fra allerførste ve og til Nicklas var født = 5 timer
Presseveer max 10 min

Maj 2004:
Fra allerførste ve og til Emilia var født = 3timer 15 min
Presseveer i max 10 min

Februar 2008:
Lidt rumsteren om formiddagen. Men 5 timer fra de første rigtige veer
Presseveer i max 10 min
Havde foruden min mand også min mor denne gang. God oplevelse

Puuuha - det går da hurtigere og hurtigere for hver fødsel...

Hvad så når man starter med 4,5 time om første fødsel.... Min JM mente jeg nok skulle campere uden for FG når jeg skal have nr 2.....Så jeg kan nå ind når veerne starter...

Anmeld

18. juni 2009

Lusi

Jeg har skrevet nem..

Jeg tog til 14. dags kontrol på riget og regnede med de ville beholde mig for var sikker på jeg havde svangerskabsforgiftning og det havde jeg så også i høj grad..

Næste morgen kom de ind og sagde at inden en halv time ville jeg være mor, for jeg skulle have kejsersnit nu.
Så det var jo nemt nok.
Dagene efter havde jeg virkelig ondt i maven og der gik 2 ½ dag før jeg kom op af sengen..
Men har læst de mest skrækkelige historier om kejsersnit efter og kan se jeg virkelig har været heldig, for har ingen komplikationer haft.
Har det dog stadig nogle gange som om, der stadig sparker noget rundt i maven, men har ladet mig fortælle det er mine tarme, som er meget normalt, efter de har rodet rundt derinde.
Og her et år efter, kan man stort set slet ik se mit ar
MEN håber på jeg kommer til at føde naturligt, næste gang, for at få oplevelsen.

Anmeld

18. juni 2009

cibatuchsi

Har stemt nemt. og det på trods af jeg har født 5 gange.
første fødsel varede ca 1-1½ time efter første tegn(vand afgang)
anden fødsel varede ca 7 timer fra den første spæde ve som jeg kunne sove fra i 4-5- timer.
3 fødsel  tog ca 7 timer fra jeg fik lagt en stikpille op.
4 fødsel en time med veer og  det var det. 
5 fødsel 2 timer og 14 minutter var hvad det blev til

så ja må indrømme mine fødsler har været ret nemme og hurtige

Anmeld

18. juni 2009

Lusi

Stumpen skriver:

Så kan du jo heller ikke være stolt over at kunne rumme andre mennesker, for det kan alle og enhver da også.... I hvert fald lige så meget som alle og enhver (kvinder) kan føde vaginalt og uden smertelindring...

og nej alle og enhver kan ikke tabe sig og holde det, mener det er noget med at det faktisk kun er 10% der holder deres vægttab..

Men kan godt se at vi ikke bruger definitionen ens, for jeg er stolt af mit 10-tal i bacheloren, men det kan jeg ikke være med din def. da alle og enhver kan få et 10-tal til bacheloreksamen...

Neeeej jeg ville sgu ik kunne få et 10 tal bacheloreksamen, så ja du kan godt være stolt

Anmeld

18. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hvad så når man starter med 4,5 time om første fødsel.... Min JM mente jeg nok skulle campere uden for FG når jeg skal have nr 2.....Så jeg kan nå ind når veerne starter...

Ja, det plejer at gå hurtigere for hver gang. Blev også rådet til hjemmefødsel efter 2. fødsel, men bor tæt på sygehuset, så ro på

Hvor langt bor du fra sygehuset?

Anmeld

18. juni 2009

Linda-mor-til-4

Kaufie skriver:

Ja så skal du være hurtig til at komme ind - bare for en sikkerheds skyld

Anmeld

18. juni 2009

Kaufie

Karoline skriver:

Ja, det plejer at gå hurtigere for hver gang. Blev også rådet til hjemmefødsel efter 2. fødsel, men bor tæt på sygehuset, så ro på

Hvor langt bor du fra sygehuset?

Der er vel omkring 3-4 km..... Men hvis det bliver omkring kl 16 kan det tage sin tid at komme over Limfjordsbroen og gennem Aalborg centrum.....

Så håber det igen bliver en nat-fødsel - og at der er ledige p-pladser...

Men er altså ikke gravid - endnu...

Anmeld

18. juni 2009

SaNiNa

Min fødsel kan vist kun gå under en hård fødsel... og den er bestem ikke blevet letter efter han er kommet ud...

nu har vi fået ro her hjemme og ammningen er begynd at fungere lidt.

Anmeld

18. juni 2009

Cris

Jeg siger nem. den var lidt lang, for vandet ville ikke løbe, men så har JM besluttet sig for at prikke i det, da hun så, at barnet har virkeligt prøvet at finde en vej ned. Og så snart hun prikkede, så fik jeg lyst til at presse.

Som jeg fik at vide, jeg blev hjemme og har arbejdet så længe jeg kunne. På et eller andet tidspunkt var der kun 4min mellem veer og jeg fik lyst, til at ikke blive forstyrret og gemme mig selv. Men så kørte vi en tur til fødegangen og jeg var allerede 6cm. Det hele startede på en meget mild måde ca kl 05 om morgenen og det var kl. 21.30, tror jeg, da vi gik til sygehuset. Der har jeg arbejdet videre. De var allesammen meget søde, men jeg kunne ikke forstå, hvorfor jeg var allerede 10cm men veerne blev ved og ved. Så kom det der med vandet. kl. 02.36 blev Felix født. Det gør ondt, selfølgeligt, men jeg tror, at jeg var psykisk klart til det.

Man skal ikke blive forskrækket eller noget, man skal blive ens med kroppen og lade den arbejde. Efter en halv time efter fødsel, skulle jeg en tur på toilettet og tisse. Bagefter kom JM og spurgte, om jeg skulle have hjælp til at tisse eller noget og blev glad overrasket, at jeg klarede det selv. Det er en tegn, at kroppen ikke var for træt. Så ja, jeg var heldig med min nem fødsel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.