Begge dele her....
Første fødsel var hård... Varede dog "kun" 11 timer, hvilket jo er fint nok 1. gang, men min datter var stjernekigger, JM opdagede det først da hun kom ud... En rigtig dårlig JM faktisk

Overhørte mig og sagde bare "ja, det SKAL gøre ondt" når jeg hentydede til min rygsøjle var ved at blive flået fra hinanden..... Fik vedrop og blev overfaldet af veer....
Gik også rimelig meget i stykker, og måtte tale MEGET hårdt til hende for at få bedøvelse, da jeg sku syes....!
Jeg ville SÅ gerne ha født i vand og prøvede også, men kunne overhovedet ikke finde mig tilrette i vandet og at føde på en seng var bestemt ikke fedt, når det var en stjernekigger.....
Jeg havde det rigtig træls med at sku føde igen, da jeg blev gravid med min søn..... Heldigvis havde jeg i mellemtiden mødt Jane, som er uddannet doula og læser til JM, og jeg fik ved hendes hjælp den første fødsel på afstand, og glædede mig tilsidst til at skulle føde igen, og Thomas og jeg havde bestemt hun skulle med til fødslen.
Det var en FANTASTISK fødsel....!
Milas blev født i vand, jeg havde små-veer fra midnat, men havde haft snydeveer i 2 uger, så først kl. 3.45 var jeg ikke i tvivl, og kl. 4 var vi på sygehuset og Milas er født 5.33.
Fik heller ingen smertestillende denne gang og Milas blev født i vand, som jeg ønskede!!!!
Jeg havde en sød JM og ellers Thomas og Jane hos mig.....
Synes det er lige meget om folk føder alm, med eller uden smertestillende eller ved KS.
Man har jo hver især sin mening om hvad man SELV gerne vil....
For mig ville det være forfærdeligt at få beskeden "du skal føde ved KS" eller "du må ikke føde i vand"......
Jeg vil ALDRIG mere føde på en seng!!!! At føde Milas i vand er den bedste beslutning jeg har taget:-) Det var simpelthen det bedste og Thomas tog imod ham...
Jeg har været langt fremme i begge fødsler da jeg kom ind på sygehuset, så epidural har ikke været på tale (kunne dog nok godt ha brugt den første gang) men 2. gang havde jeg INTET ønske om smertestillende, da det hele bare gik så godt, og jeg havde først smertefulde veer da jeg var 9 cm åben.... Og han var ude i 4 presseveer og vejede 4800 g.
Jeg gik ikke i stykker og tog hjem efter 3½ time.... Var "høj" på den fødsel længe efter, så er ikke bange for at føde igen- kun om der skulle være noget galt og jeg evt skulle ha KS eller at komme op på fødegangen og de to stuer med kar ikke er ledige, så ku nok godt overveje at føde hjemme næste gang, men nu må vi se:-)
Jeg er superglad for at ha født begge mine selv og jeg håber aldrig jeg skal ha KS....
Men at andre ønsker KS er mig lige meget:-) De har jo måske haft en dårlig fødsel ved at føde alm, og har helt andre følelser omkring en alm fødsel end jeg fx har......