AnnaKJ skriver:
Også jeg kan sagtens følge dine tanker - tro mig, jeg har været der.
Jeg kan fortælle, at vi også har en meget stor familie og det godt netværk. Der iblandt har vi folk der arbejder inde for pleje.
Og det var som også nemt nok at få Lærke passe i starten.
Men eftersom hun bliver større og der er kommet flere praktiske ting, ja så har 95% meldt sig ud. Vi står nu tilbage med et par der kan passe Lærke, eller dvs. det er kun en person der står for alt det praktiske.
De andre har enten ikke overskuddet, ressourcerne eller også så tør de bare ikke have hende.
Vi kunne også sagtens leve af min mands løn, men det ville betyde, at vi ikke ville få flere børn og det kan jeg personligt ikke leve med.
Som sagt tidligere så kan jeg godt lide dine intentioner, men har bare svært ved folk der bare siger "selvfølgelig skal barnet da være hjemme, det er ikke mere end hvad vi kan klarer"-agtigt, for jo, det er det.
Vi kender efterhånden mange familier med handicappede børn og ikke en familie får ikke aflastning eller har deres børn boende på institution.
Ikke en.
Det er overhovedet ikke for at være strid eller negativ, og beklager hvis det virker sådan.
Det er skønt at folk er optimistiske omkring handicappede, men det er også bare synd når den optimisme slår fejl, for det gør den før eller siden.
Jeg kan jo heller ikke udelukke at du får ret og jeg ville ikke være bleg for at tage imod Aflastning! Kunne dog ikke forestille mig at min barn skulle bo på en institution, ikke før de sene teenageår i hvert fald!
Der er flere aspekter i at jeg ville vælge barnet! For det første fordi jeg grundlæggende er abortmodstander (ikke fanatisk, men bryder mig ikke om tanken om at andre er herre over liv) derudover havde min kæreste og jeg drømt om en STOR familie, men da graviditet er lig helvede for mig, er vi begge enige om at dette bliver vores sidste barn. Vi har en datter i forvejen! Jeg ved, at hvis jeg vælger abort denne gang, så bliver min datter enebarn og den tanke skræmmer mig lidt! Samtidig er jeg af den overbevisning, at hvis vi får "tildelt" et handikappet barn, så er der en dybere mening med det og så må man jo tage det sure med det søde!
Anmeld