Fravalg af børn med Down Syndrom?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2012

Laulund87

Mor og meget mere skriver:

Det var da en underlig udtalelse fra lægen. Jeg synes, man skylder et evt. handicappet barn at være forberedt bedst muligt både mentalt og rent praktisk. Der kan være en million forhold, det er bedst at have tænkt igennem og være på forkant med, så barnets første dage eller uger ikke er gennemsyret af forældrenes fortvivlelse, usikkerhed og frygt for fremtiden. Desuden kan der jo være tale om meget alvorlige handicaps, som kræver en særlig indsats fra starten. 

Jeg er ikke stødt på andre læger med den holdning, så jeg håber da, han står ret alene med den. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2012

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Vi valgte at afbryde vores første graviditet, da vores pige havde kromosomfejlen Tripliodi og ikke ville kunne overleve. Det blev dog først opdage i 16. uge. Jeg ved ikke hvad vi havde valgt hvis det havde været downs, nok at få flere oplysninger.

Her i min 3. graviditet, fik vi tallet 1:2 pga. forstørret nakkefold og for meget fostervand. De var 100% sikre på at det var endnu en kromosom graviditet og tilbøde at afbryde den med det samme. Vi valgte at få en moderkagebiopsi og afvente resultatet. Den kom normal tilbage, vi blev scannet igen og alt havde rettet sig i løbet af den forgangne uge.
Vi valgte at satse på alt var ok, blev hjertescannet pga. nakkefolden, men det så også normalt ud.

Fik en sund og rask datter
Vi havde måske nok valgt en abort hvis det var downs, da vi allerede har et barn og ikke ønsker at det skal ramme hende. Gun er første prioritet

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

18. december 2012

Faith