Fravalg af børn med Down Syndrom?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2012

Laulund87

Det er 100% forældrenes eget valg om de vil have et barn med DS og heldigvis for det!

Jeg synes klart en abort er bedre end forældre der ikke mener de kan magte et barn med DS og der så kommer et barn til verden der ikke er ønsket fordi forældrene ikke har ressurcerne osv til det

Som en anden skriver er det sgu da at gamble med et liv og jeg mener det er pænt naivt at tro at alle ville kunne klare det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2012

nattergalen

AnnaKJ skriver:

Også jeg kan sagtens følge dine tanker - tro mig, jeg har været der.

Jeg kan fortælle, at vi også har en meget stor familie og det godt netværk. Der iblandt har vi folk der arbejder inde for pleje.
Og det var som også nemt nok at få Lærke passe i starten.
Men eftersom hun bliver større og der er kommet flere praktiske ting, ja så har 95% meldt sig ud. Vi står nu tilbage med et par der kan passe Lærke, eller dvs. det er kun en person der står for alt det praktiske.

De andre har enten ikke overskuddet, ressourcerne eller også så tør de bare ikke have hende.

Vi kunne også sagtens leve af min mands løn, men det ville betyde, at vi ikke ville få flere børn og det kan jeg personligt ikke leve med.

Som sagt tidligere så kan jeg godt lide dine intentioner, men har bare svært ved folk der bare siger "selvfølgelig skal barnet da være hjemme, det er ikke mere end hvad vi kan klarer"-agtigt, for jo, det er det.
Vi kender efterhånden mange familier med handicappede børn og ikke en familie får ikke aflastning eller har deres børn boende på institution.
Ikke en.

Det er overhovedet ikke for at være strid eller negativ, og beklager hvis det virker sådan.
Det er skønt at folk er optimistiske omkring handicappede, men det er også bare synd når den optimisme slår fejl, for det gør den før eller siden.

Jeg kan ikke helt sluge din voldsomme negativitet omkring os forældre med handicappet børn.. 
Jeg har et barn netop med downs, og kunne for ikke noget i denne verden finde på at han skulle i pleje.. jeg har valgt ham til så må jeg også tag det ansvar.. Han kommer til at gå i dp, bh og skole som alle andre børn blot i en speciel en af slagsen. Får sig forhåbentlig en uddannelse, blot ikke særlig akademisk. 

Og jeg kender også andre forældre der har deres børn hjemme uden aflastning, på trods af handicap.. Så nej det er ikke en illusion trådstarter har det er muligt.. Og med det netværk hun nævner kan det godt lade sig gøre.. Ja selv uden netværk  

Jeg er dog rigtig ked af at i har det så hårdt, og i ikke ser en anden udvej.. For jeg er stensikker på det ikke er fordi i ikke elsker jeres skønne datter ( hun ser så sød ud på billedet) det har bare været rigtig hårdt.. Og det er så sandelig også okay at erkende.. 

Håber i en dag får mulighed for at se en tid i møde med mindre modgang.. 

Anmeld

19. december 2012

Rikke, Liam & Linus

Laulund87 skriver:

Det er 100% forældrenes eget valg om de vil have et barn med DS og heldigvis for det!

Jeg synes klart en abort er bedre end forældre der ikke mener de kan magte et barn med DS og der så kommer et barn til verden der ikke er ønsket fordi forældrene ikke har ressurcerne osv til det

Som en anden skriver er det sgu da at gamble med et liv og jeg mener det er pænt naivt at tro at alle ville kunne klare det..

Selvfølgelig kan ikke alle klare det! Det er klart!

Men jeg tror bare det er langt fra alle der tænker det igennem, før de vælger aborten. 

Anmeld

19. december 2012

Laulund87

Rikke, Liam & Linus skriver:

Selvfølgelig kan ikke alle klare det! Det er klart!

Men jeg tror bare det er langt fra alle der tænker det igennem, før de vælger aborten. 

Det tror jeg simpelthen ikke.. Og selv hvis man ikke har tænkt det igennem som du mener, hvad så? Hellere en abort end et barn der ikke er ressurcer til.

Anmeld

19. december 2012

Rikke, Liam & Linus

Jeg kan ikke helt sluge din voldsomme negativitet omkring os forældre med handicappet børn.. 
Jeg har et barn netop med downs, og kunne for ikke noget i denne verden finde på at han skulle i pleje.. jeg har valgt ham til så må jeg også tag det ansvar.. Han kommer til at gå i dp, bh og skole som alle andre børn blot i en speciel en af slagsen. Får sig forhåbentlig en uddannelse, blot ikke særlig akademisk. 

Og jeg kender også andre forældre der har deres børn hjemme uden aflastning, på trods af handicap.. Så nej det er ikke en illusion trådstarter har det er muligt.. Og med det netværk hun nævner kan det godt lade sig gøre.. Ja selv uden netværk  

Jeg er dog rigtig ked af at i har det så hårdt, og i ikke ser en anden udvej.. For jeg er stensikker på det ikke er fordi i ikke elsker jeres skønne datter ( hun ser så sød ud på billedet) det har bare været rigtig hårdt.. Og det er så sandelig også okay at erkende.. 

Håber i en dag får mulighed for at se en tid i møde med mindre modgang.. 

Så sandt 

Vi klarer os såmænd også fint, på trods af at vi ikke har så stort et netværk. Og der er mange der har nævnt at vi skulle overveje at få vores ældste søn i aflastning i weekenderne. Men i vores tilfælde er det bare slet ikke en mulighed. Hele weekender uden vores søn ville slet ikke være til at bære! Dog har vi overvejet nogle timer, så Liam kan få nogle oplevelser der ikke er tid til i hverdagen efter hans lillebror er kommet til, at komme en tur i svømmehallen mv. 

Vi har begge meget små familier. Jeg har kun min far tilbage som selv er syg. Og min mands forældre har også begge helbredsproblemer. And thats about it... vi har også søskende mv. Men det er ikke en mulighed at de kan hjælpe af forskellige årsager. Men vi lever da endnu til trods 

Anmeld

19. december 2012

Rikke, Liam & Linus

Laulund87 skriver:

Det tror jeg simpelthen ikke.. Og selv hvis man ikke har tænkt det igennem som du mener, hvad så? Hellere en abort end et barn der ikke er ressurcer til.

Som der også er blevet nævnt tidligere i tråden, forsøger lægerne jo nærmest at presse en til abort! Jeg kan sagtens forstå at frygten for fremtidien bliver meget større hvis ligefrem en læge anbefaler en abort! Det er jo den slags mennesker man bør kunne stole på. Jeg synes hellere de skulle gøre mere ud af at oplyse folk om hvilket liv man kan forvente...både med det sure og det søde!

Anmeld

19. december 2012

nattergalen

Skouboe skriver:

Det er der ganske givet nogle Downs børn der ikke gør, men jeg har også mødt adskillige, der pga. fx hjerteproblemer, tarmproblemer, problemer med synet osv., ER ganske alvorligt handicappede.

Hvis du både har downs, er næsten blind, og har alvorlige hjerteproblemer i et omfang så du kun kan gå fx 50 meter ad gangen og derfor er nødt til at sidde i kørestol det meste af tiden så er man i min verden alvorligt handicappet. Og siden både synsproblemer, hjerteproblemer og tarmproblemer er udbredte hos folk med downs er ovenstående ikke et tænkt eksempel.

For mig er det ikke det mentale handicap der skræmmer mig ved downs, men alle de fysiske følgesygdomme som koblet med et mentalt handicap kan gøre et menneske med downs multihandicappet.

Jeg tror at det centrale spørgsmål her er om liv altid er bedre end intet liv, og jeg må sige at jeg med alderen hælder mere og mere til "Ikke altid".

Det skal siges at ud af de tre følge sygdomme du nævner har min søn 2 af dem. Han er opereret for sin hjertesygdom og går med briller på trods af sine 7 mdr.. men min søn er ikke alvorligt handicappet.. Mange følge sygdomme kan man i dag gøre noget ved..

Når jeg ser dem som jeg kategoriser som alvorligt handicappet, takker jeg Gud for at det ikke er værre for min søn. 

Anmeld

19. december 2012

Laulund87

Som der også er blevet nævnt tidligere i tråden, forsøger lægerne jo nærmest at presse en til abort! Jeg kan sagtens forstå at frygten for fremtidien bliver meget større hvis ligefrem en læge anbefaler en abort! Det er jo den slags mennesker man bør kunne stole på. Jeg synes hellere de skulle gøre mere ud af at oplyse folk om hvilket liv man kan forvente...både med det sure og det søde!

Jeg tror på at en læge der råder til abort, er en enkeltstående..

Jeg synes ikke du giver dem der vælger abort meget credit, du tror bare det er et hurtigt valg fordi de ikke tænker sig om. I stedet for at tænke at de netop har tænkt meget over det og har valgt fra.

Anmeld

19. december 2012

Københavnermor

Det er præcis af den grund vi fravælger NF. Gider ikke at skulle forsvare mit valg over for en læge der vil forsøge at presse mig til noget jeg aldrig i livet ville gå med til.

Anmeld

19. december 2012

nattergalen

Laulund87 skriver:

Jeg tror på at en læge der råder til abort, er en enkeltstående..

Jeg synes ikke du giver dem der vælger abort meget credit, du tror bare det er et hurtigt valg fordi de ikke tænker sig om. I stedet for at tænke at de netop har tænkt meget over det og har valgt fra.

Det er desværre ikke et enkeltstående tilfælde.. Jeg har hørt flere historier fra andre forældre der har stået i samme situation som jeg selv.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.