Fravalg af børn med Down Syndrom?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2012

lollandpigen

BabyWish2012 <3 skriver:

Hvad så hvis barnet så har en sygdom/misdannelse som ikke er Downs Syndrom? Mangler ben, eller en arm? Har vandet i hovedet, som vil gøre at den ikke er levedygtig efter fødslen? Det er jo ikke kun NF for at udelukke Downs Syndrom men også andre sygdomme/misdannelser - ville du så bare gå en hel graviditet igennem med et misdannet barn som alligevel ikke ville overleve efter fødslen eller dø under graviditeten?

Har selv aborteret et foster i uge 13, som først blev opdaget til NF. Jeg blev scannet ret mange gange til privat scanninger op til og man har ikke kunne se misdannelsen før, og derfor blev nysgerrig - nu hvor du skriver et forsvarsløst foster. For kan sagtens følge dig men samtidig nysgerrig.

Jeg fik lavet misdannelses scaning i uge 20 lige nødagtigt for at tjekke om der var misdannelser men det er jo ikke samtidig med MD scanningen... Ville helt sikkert overveje at få fjernet barnet hvis det var alvorligt sygt og kun ville overleve få timer.... Men tror ikke jeg ville fravælge et barn fordi det evt manglede en arm... Mener man sagtens i Dagens danmark kan leve et godt liv med kun 1 arm....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.