Fravalg af børn med Down Syndrom?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad ville i vælge, hvis i fik af vide at jeres barn havde Down syndrom?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

13.572 visninger
150 svar
0 synes godt om
18. december 2012

Lunae

Nu skal jeg jo til NF-scanning på torsdag og er selvfølgelig rigtig spændt! Min kæreste og jeg har snakket om hvad vi ville gøre, hvis vi fik af vide at vores barn havde Down syndrom. Jeg læste eb statistik som viste at 99 procent af danske forældre vælger abort - det tal overrasker mig!

Hvad ville du vælge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2012

FrkZier

Lunae skriver:

Nu skal jeg jo til NF-scanning på torsdag og er selvfølgelig rigtig spændt! Min kæreste og jeg har snakket om hvad vi ville gøre, hvis vi fik af vide at vores barn havde Down syndrom. Jeg læste eb statistik som viste at 99 procent af danske forældre vælger abort - det tal overrasker mig!

Hvad ville du vælge?

jeg ved godt det lyder koldt og kynisk - men jeg havde valgt abort, og det var også derfor jeg ville have en NF scanning, fordi hvis man alligvel gerne vil beholde barnet selvom det har DS er der vel ingen grund til en Nf scanning..

min kærestes lillesøster er handicappet, og jeg har jo set hvor svært det er for dem og hvor hårdt det er for deres forældre, ved godt hun selvølgelig har brug for langt mere hjælp end en der "bare" er Downs.. men jeg ved bare at JEG ikke har resourcerne til det, og er ret sikker på jeg ikke ville være halvt så stærk som dem man ser i tv altid er..

men 10000% repeskt til dem der vælger at beholde barnet!!

Anmeld

18. december 2012

come2

Lunae skriver:

Hvad ville du vælge?

Jeg har faktisk haft samtalen med min kæreste og vi ville IKKE vælge barnet fra.

Anmeld

18. december 2012

Lunae

FrkZier skriver:

jeg ved godt det lyder koldt og kynisk - men jeg havde valgt abort, og det var også derfor jeg ville have en NF scanning, fordi hvis man alligvel gerne vil beholde barnet selvom det har DS er der vel ingen grund til en Nf scanning..

min kærestes lillesøster er handicappet, og jeg har jo set hvor svært det er for dem og hvor hårdt det er for deres forældre, ved godt hun selvølgelig har brug for langt mere hjælp end en der "bare" er Downs.. men jeg ved bare at JEG ikke har resourcerne til det, og er ret sikker på jeg ikke ville være halvt så stærk som dem man ser i tv altid er..

men 10000% repeskt til dem der vælger at beholde barnet!!

Personligt forestiller vi os herhjemme, at vi ville vælge at beholde barnet! Årsagen til at vi alligevel vælger NF-Scanningen er for at se om der er liv! (Har tidligere haft en missed abortion)

Anmeld

18. december 2012

wamse

Jeg tror at jeg ville vente og få lidt flere detaljer omkring barnets tilstand. Men ikke sikkert, at jeg ville være i tvivl, hvis jeg virkelig stod med dilemmaet.

Anmeld

18. december 2012

FrkZier

Lunae skriver:

Personligt forestiller vi os herhjemme, at vi ville vælge at beholde barnet! Årsagen til at vi alligevel vælger NF-Scanningen er for at se om der er liv! (Har tidligere haft en missed abortion)

da jeg snakkede med lægen om det, sagde han at hvis man allerede VED at man beholder barnet, skal man lade være med at få foretaget en NF scanning, det selvføgelig stadig op til det enkelte par, det aldrig noget en læge ville kunne bestemme..

Anmeld

18. december 2012

banana3

Lunae skriver:

Hvad ville du vælge?

Jeg har verdens bedste lillesøster! En meget velfungerende mongol pige! Vi er meget tæt knyttet, og fik jeg en datter som hende ville jeg aldrig vælge det fra. MEN det ved man desværre aldrig! Jeg ville uden tvivl vælge abort, da de fleste mongoler har meget forskellige skæbner, i og med de kan fejle så mange uretfærdige ting!

Anmeld

18. december 2012

Findusinde

For 3 måneder siden fik jeg en abort da barnet havde downs... Det er det sværeste valg vi har stået i nogensinde. Men vi fortryder ikke. Vi har et barn i forvejen, og jeg har levet et halvt liv med en syg søster. Så jeg ved hvor meget det kræver af alle omkring en, at få det til at fungere, og personligt ved jeg at det kan komme til at gå grusomt ud over de andre børn....

Hvis vi stod overfor valget igen, ville vi tage det samme.

Anmeld

18. december 2012

Københavnermor

Der er intet i verden der kunne få mig til at slå et forsvarsløst lille foster ihjel uanset det ufødte barns tilstand. Punktum.
Af samme grund vælger vi også denne gang NF-scanningen fra.

Anmeld

18. december 2012

Lunae

banana3 skriver:

Jeg har verdens bedste lillesøster! En meget velfungerende mongol pige! Vi er meget tæt knyttet, og fik jeg en datter som hende ville jeg aldrig vælge det fra. MEN det ved man desværre aldrig! Jeg ville uden tvivl vælge abort, da de fleste mongoler har meget forskellige skæbner, i og med de kan fejle så mange uretfærdige ting!

Det er nemlig der problematikken ligger. De kan have så mange andre handikap og skavanker, som gør det svært at leve et "normalt" liv og det skal man jo også veje op!

Dog har jeg en eller anden idealistisk forestilling om at de børn jeg skal have, kommer til mig og hvis det er et barn med Down syndrom er det fordi der er én højere oppe, som mener at jeg kan magte opgaven!

Jeg er ikke kristen, men i biblen står der at "Gud giver dig ikke flere byrder end du kan bære" den filosofi bruger jeg når tingene ser umulige ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.