Da jeg i sin tid ventede Liam valgte vi faktisk NF scanningen fra. Ekstremt tabu og lægen havde nært tabt kæben da vi sagde det.
Men vi havde den holdning at dette barn som vi ventede på var lavet af kærlighed, det var et barn vi havde VALGT at sætte i verden uanset hvilket barn det så måtte være.
Skæbnen ville så at Liam rent faktisk har et handicap
(men det ville alligevel ikke kunne være blevet opdaget ved hverken en NF-scanning eller MD scanning)
Nå, men svaret er altså nej, jeg ville ikke have valgt det fra.
MEN hvis jeg en dag bliver gravid igen og det viser sig at dette barn har downs, vil vi måske vælge det fra (ja, jeg sagde kun måske) da vi jo allerede har to handicappede børn. Og et trejde måske er liiiiige i overkanten.
Og vil lige understrege at jeg elsker mine to skønne drenge over alt på jorden og ville aldrig gøre noget for at lave dem om. Selvfølgelig påpeger jeg ind imellem at jeg synes det er hårdt, men hvilke forældre synes ikke indimellem at det er hårdt at have børn?
På sin vis kan man vel sige at jeg er velsignet med disse to børn som er helt unikke og sprængfyldt med masser af kærlighed 
...hvorfor skal alting egentlig altid være så perfekt og hvorfor skal størstedelen bestemme hvad det perfekte består af, for alle os andre?
Anmeld