Rikke, Liam & Linus skriver:
Jeg har fuld respekt for det du siger. og når du også selv er syg, giver det helt sikkert også nogle andre overvejelser.
Og så bare en lille ekstra...så synes jeg ikke at downs ligger i kategorien: alvorlige handicaps. 
Det er der ganske givet nogle Downs børn der ikke gør, men jeg har også mødt adskillige, der pga. fx hjerteproblemer, tarmproblemer, problemer med synet osv., ER ganske alvorligt handicappede.
Hvis du både har downs, er næsten blind, og har alvorlige hjerteproblemer i et omfang så du kun kan gå fx 50 meter ad gangen og derfor er nødt til at sidde i kørestol det meste af tiden så er man i min verden alvorligt handicappet. Og siden både synsproblemer, hjerteproblemer og tarmproblemer er udbredte hos folk med downs er ovenstående ikke et tænkt eksempel.
For mig er det ikke det mentale handicap der skræmmer mig ved downs, men alle de fysiske følgesygdomme som koblet med et mentalt handicap kan gøre et menneske med downs multihandicappet.
Jeg tror at det centrale spørgsmål her er om liv altid er bedre end intet liv, og jeg må sige at jeg med alderen hælder mere og mere til "Ikke altid".
Anmeld