Fravalg af børn med Down Syndrom?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2012

L&V

Lunae skriver:

DNu skal jeg jo til NF-scanning på torsdag og er selvfølgelig rigtig spændt! Min kæreste og jeg har snakket om hvad vi ville gøre, hvis vi fik af vide at vores barn havde Down syndrom. Jeg læste eb statistik som viste at 99 procent af danske forældre vælger abort - det tal overrasker mig!

Hvad ville du vælge?

Denne gang ville jeg vælge en abort.. Det er et valg vi har truffet i forhold til Laura.. Et handicappet barn kræver meget tid og energi og mere end et raskt barn vil jeg våge at påstå.. Havde det været Laura der havde ds havde vi stadig fået hende men ikke flere børn så

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2012

Findusinde

nielsen80 skriver:

Men downs er jo ikke det eneste de scanner for ved nf, jeg mener en af de to andre kromosonfejl de tjekker for, er faktisk voldsommer, og kan betyde barnet ikke kan overleve mere end et par uger. Og de uger er med mange smerter.

Til ts, tror jeg ville vælge abort, men synes det er svært at svare på, når man ikke har stået i situationen.

Det er for Trisomi 13-18 og 21 de bla scanner for ved NF.

Trisomi 13 kaldes også Patau syndrom eller trisomi D og er en kromosomsygdom, hvor patienten har 3 kopier af kromosom 13 fremfor de normale 2 kopier.

Kromosomdefekten ved trisomi 13 medfører misdannelser i flere steder i kroppen (inklusiv nyrer, urinveje, fedtvæv, skelet, hjerte og kar), hvilket resulterer i en lang række symptomer hos den nyfødte.

Børn der fødes med trisomi 13, overlever typisk ikke mere end et par uger efter fødslen. Dette skyldes tilstedeværelsen af flere forskellige helbredsmæssige problemer. Kun ca. 5-10% af alle børn med trisomi 13 lever mere end 1 år.

Trisomi 18

Edwards syndrom – en kromosomsygdom der medfører udviklingshæmning, nedsat syn og hørelse, misdannede organer samt forkortet levetid. Der findes ingen kur mod årsagerne – dvs. man forsøger udelukkende at behandle symptomerne.

Trisomi 21 er downs..

Anmeld

18. december 2012

Dinna88

PT skriver:

Så må I låne Adam og Sabrina en fang imellem, til I føler jer klar til et barn

Til ts: jeg ville vælge at beholde barnet. Jeg har dog ved begge mine graviditeter valgt ikke at vide, om der var noget galt med barnet, da jeg alligevel ikke ville have det fjernet.
Jeg respekterer dog dem, der vælger anderledes, da vi alle handler ud fra forskellige forudsætninger

Selvom Adam virker til at være MEGET selvdestruktiv (haha!) så er de jo ganske normale børn Så det kunne jo være "værre"

Jeg ville godt kunne ruste mig til at barn, uden sygdomme nu. Men valgte vi at gå igang, og der skete det for os, som der skete for min søster og Bruno, så ville vi jo nok ikke overleve!

Anmeld

18. december 2012

morethanperfect

Jeg ville vælge en abort ..

Jeg ville ikke kunne magte det , da jeg i forvejen kan få det svært , i perioder , psykisk .. 

Anmeld

18. december 2012

ekebiv

Lunae skriver:

Nu skal jeg jo til NF-scanning på torsdag og er selvfølgelig rigtig spændt! Min kæreste og jeg har snakket om hvad vi ville gøre, hvis vi fik af vide at vores barn havde Down syndrom. Jeg læste eb statistik som viste at 99 procent af danske forældre vælger abort - det tal overrasker mig!

Hvad ville du vælge?

Jeg ville vælge abort, vi har i forvejen en på 6 og en på 3 og dette 3. ønskebarn vi venter nu er blevet lavet med store overvejelser da min mand er opereret i ryggen og har brug for en del hvile og medicin. Da vi fik tallet 1:51 til NF var jeg ikke i tvivl om abort, min mand sagde først at han slet ikke synes vi skulle igennem moderkageprøven da han ikke ville vælge det fra men da han lige havde sundet sig kunne han godt se at det måske ikke var så fornuftigt. Heldigvis er det en rask baby vi venter :-) I hvert fald i forhold til kromosomer, skal til md scanning d 27 :-)

Anmeld

18. december 2012

Benjamins'mor

Jeg tror faktisk jeg ville få en abort.

Tror psykisk ikke jeg kunne klare det.

Anmeld

18. december 2012

LilleLene

Lunae skriver:

Nu skal jeg jo til NF-scanning på torsdag og er selvfølgelig rigtig spændt! Min kæreste og jeg har snakket om hvad vi ville gøre, hvis vi fik af vide at vores barn havde Down syndrom. Jeg læste eb statistik som viste at 99 procent af danske forældre vælger abort - det tal overrasker mig!

Hvad ville du vælge?

Jeg ville vælge abort, jeg ville ikke kunne magte at have et barn med DS (tror jeg ikke, ved det jo ikke)

De har ofte mange følge sygdomme som fx hjerte fejl og mange af dem bliver opereret

Det liv ville jeg ikke byde mit barn ! Og især fordi mange af dem ender på opholdssted

Anmeld

18. december 2012

Daydreamer81

Ville vælge en abort, fordi vi ikke magter det desværre.. Men tager hatten af for dem der vælger barnet og har overskud til det

Anmeld

18. december 2012

twinny

Jeg og min Mand var enig om vi vil fravælge barnet. Da vi ikke ville magte det.

Selvom man vil have barnet alligevel synes jeg bestemt at man skal vælge nf, da barnet kan være dødt. Eller tvillinger også skal man jo følges på tæt hånd, ellers kan det have fatale konsekvenser. Så det mener jeg bestemt man skal gøre.

Anmeld

18. december 2012

1990h

nattergalen skriver:

Og det passer så ikke helt.. 
de fleste downs lever faktisk et næsten normalt liv.. Og når vi snakker følge sygdomme er det noget de for det meste kan blive opereret for... Og en del bliver født uden nogen overhoved.. 

Læger bruger mange udtalelser der er tvetydige for neto at "rense ud" i downs børn da de koster samfundet en del i kroner og ører.. men det gør ifælge mig ikke deres liv mindre værd..

Men igen hvordan skulle man vide det hvis man ikke selv undersøger det og som de fleste gør stoler på dem der er "bedre vidende" (lægerne)...

lige præcist..til mit første lægebesøg/tjek i uge 8 snakkede vi om de forskellige scanninger og netop med nf og downs osv

hun forklarede omkring downs og følgesygdomme og sagde derefter : så risiko vurdere man chancen for at få et barn med downs. har har den down ja så skal man jo ha den fjernet.

jeg var målløs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.