Fravalg af børn med Down Syndrom?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2012

FrkZier

UmmA skriver:

Det er da vigtigt at man får den scanning så man er forberedt, specielt hvis man vil beholde. Tænk hvor hårdt det må være at gå i 9mdr og tro man får et rask barn for så at få et kæmpe chok ved fødslen. For at bedre livet for både forældre og barn bør man have de mdr til at undersøge og forberede sig

men hvis man fravælger NF-scanning, så skal man jo også lade være med at tro man for et raskt barn.. så skal man jo forberede sig på 'det væreste' .. da man jeg ved risikoen er der..

men jeg synes det er overflødigt med en NF scanning hvis man på forhånd er 100% afklaret med at man vil beholde barnet selvom det har downs..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2012

nattergalen

Dinna88 skriver:

Er det ikke? Okay, det er ikke meget jeg har sat mig ind i netop dette, men kan mig ikke se bare noget af graden? Det kan jo være enorm forskel

Jeg kan godt se hvad du mener - og den kærlighed skal der jo være plads til, men det er der jo slet ikke, hvis ens dagligdag og liv slet ikke "tillader" et barn med downs. Jeg har lige snakket med en veninde om det i dag - min kæreste og jeg føler godt at vi kunne være klar til et barn nu. Men det ville snarere være hvis vi fik et  nemt barn. Men det kan man jo ikke regne med! Derfor skal vi ikke have et barn nu - vi skal først når vi er rustet til at modtaget barnet, til trods for sygdom. De fandt først ud af, at min niece var syg, da hun blev født og var ved at dø. Og dén ville jeg ikke være klar til at stå med som det er lige nu. Min kæreste ville uden tvivl være den stærkeste her, og jeg tror også, at han ville kunne klare det. Men jeg vil ikke få fjernet et barn, hvis det har muligheden for et godt liv, bare fordi jeg ikke kan klare det. 

Nu ved jeg ikke lige hvem der skrev det - men vælger man at gå igang med pb, så tager med det med, som man ved der er risiko for 

Det er også en super indstilling at have for så er de børn i får total ønskebørn selvom det skulle vise sig at de fejler noget.. Og ja det er vigtigt at man er rustet til at få et barn med handicap.. Især mentalt.. 

I vores tilfælde blev vi scannet, og fik at vide at han havde hjertefejl (AVSD). Men hvor vidt han motorisk og udviklingsmæssigt er dygtig el ej viser sig kun med årene..  

Jeg håber i får nogle dejlige sunde børn når du engang er klar til det  

Knus

Anmeld

18. december 2012

Rose<3

Lunae skriver:

Hvorfor synes du at det er et uværdigt liv?

Fordi det barn aldrig nogensinde kommer til at få et normalt liv og det øsnker jeg ikke for nogle af mine børn.

Anmeld

18. december 2012

Camilla..

Lunae skriver:

Tænker du på alle slags sygdomme, genfejl, sukkersyge osv? Altså hvis du vidste at dit barn fik sukkersyge, så ville du få en abort?

Nu ved jeg ikke så meget om de forskellige sygdomme.

Men, hvis det var en sygdom som gjorde at barnet skulle ha' hjælp resten af livet eller ikke ville kunne leve et normalt liv så er mit svar ja.

Selvom at jeg ville undersøge alle muligheder inden jeg traf min beslutning.

Anmeld

18. december 2012

B&J

jeg ville også vælge det fra, men også fordi det er et kæmpe arbejde og mange 100 andre ting jeg slet ikke ville kunne klare... og mig og min kæreste er 100% enige

jeg har stor respekt for de forælder der klare den opgave og det er jo noget af de sødest børn

Anmeld

18. december 2012

Dinna88

nattergalen skriver:

Det er også en super indstilling at have for så er de børn i får total ønskebørn selvom det skulle vise sig at de fejler noget.. Og ja det er vigtigt at man er rustet til at få et barn med handicap.. Især mentalt.. 

I vores tilfælde blev vi scannet, og fik at vide at han havde hjertefejl (AVSD). Men hvor vidt han motorisk og udviklingsmæssigt er dygtig el ej viser sig kun med årene..  

Jeg håber i får nogle dejlige sunde børn når du engang er klar til det  

Knus

Det er nemlig det de er Ja, og det kræver jo virkelig meget af een!

Okay, så håber jeg for jer alle, at det hele kommer til at gå over forventning! Mon ikke

Tusinde tak skal du have

Anmeld

18. december 2012

klmf

Ved første barn var jeg meget i tvivl om hvad jeg ville have valgt. Her anden gang var jeg ikke i tvivl, jeg ville vælge abort - af hensyn til hele familien og til barnet. Har ikke som sådan nogle moralske skrupler med det som individ, da jeg ikke ønsker at få et sygt barn hvis jeg kan undgå det. samfundsmæssigt kan jeg dog godt se det smager lidt af 'etnisk udrensning', når man vælger børn fra på den måde. Men so be it, jeg har set på nærmeste hold hvordan et barn med DS kan påvirke en familie.

Anmeld

18. december 2012

nielsen80

FrkZier skriver:

men hvis man fravælger NF-scanning, så skal man jo også lade være med at tro man for et raskt barn.. så skal man jo forberede sig på 'det væreste' .. da man jeg ved risikoen er der..

men jeg synes det er overflødigt med en NF scanning hvis man på forhånd er 100% afklaret med at man vil beholde barnet selvom det har downs..

Men downs er jo ikke det eneste de scanner for ved nf, jeg mener en af de to andre kromosonfejl de tjekker for, er faktisk voldsommer, og kan betyde barnet ikke kan overleve mere end et par uger. Og de uger er med mange smerter.

Til ts, tror jeg ville vælge abort, men synes det er svært at svare på, når man ikke har stået i situationen.

Anmeld

18. december 2012

dorthemus

Jeg ville vælge abort, men det ville være svært for mig. Jeg er donorinsemineret så jeg valgte fra starten at stå alene med først graviditeten og senere det store ansvar som forælder. At få et barn med downs eller anden vidtrækkende handicap ville have været for stor en mundfuld for mig

Anmeld

18. december 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Dinna88 skriver:

Er det ikke? Okay, det er ikke meget jeg har sat mig ind i netop dette, men kan mig ikke se bare noget af graden? Det kan jo være enorm forskel

Jeg kan godt se hvad du mener - og den kærlighed skal der jo være plads til, men det er der jo slet ikke, hvis ens dagligdag og liv slet ikke "tillader" et barn med downs. Jeg har lige snakket med en veninde om det i dag - min kæreste og jeg føler godt at vi kunne være klar til et barn nu. Men det ville snarere være hvis vi fik et  nemt barn. Men det kan man jo ikke regne med! Derfor skal vi ikke have et barn nu - vi skal først når vi er rustet til at modtaget barnet, til trods for sygdom. De fandt først ud af, at min niece var syg, da hun blev født og var ved at dø. Og dén ville jeg ikke være klar til at stå med som det er lige nu. Min kæreste ville uden tvivl være den stærkeste her, og jeg tror også, at han ville kunne klare det. Men jeg vil ikke få fjernet et barn, hvis det har muligheden for et godt liv, bare fordi jeg ikke kan klare det. 

Nu ved jeg ikke lige hvem der skrev det - men vælger man at gå igang med pb, så tager med det med, som man ved der er risiko for 

Så må I låne Adam og Sabrina en fang imellem, til I føler jer klar til et barn

Til ts: jeg ville vælge at beholde barnet. Jeg har dog ved begge mine graviditeter valgt ikke at vide, om der var noget galt med barnet, da jeg alligevel ikke ville have det fjernet.
Jeg respekterer dog dem, der vælger anderledes, da vi alle handler ud fra forskellige forudsætninger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.