Fravalg af børn med Down Syndrom?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2012

nattergalen

Findusinde skriver:

Jeg kan kun forholde mig til hvad jeg har fået at vide af flere overlæger og selv har læst mig frem til.

Jeg siger ikke du skal forholde dig til andet.. Men virkeligheden er nu lidt anderledes end det du vælger at forholde dig til, og dette ved jeg da jeg selv har været hele turen igennem

Men jeg har da også siddet over for en overlæge der på trods af mine 22 uger, synes jeg skulle tag en abort.. så tror da på det du siger  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2012

Rose<3

Lunae skriver:

Nu skal jeg jo til NF-scanning på torsdag og er selvfølgelig rigtig spændt! Min kæreste og jeg har snakket om hvad vi ville gøre, hvis vi fik af vide at vores barn havde Down syndrom. Jeg læste eb statistik som viste at 99 procent af danske forældre vælger abort - det tal overrasker mig!

Hvad ville du vælge?

Jeg ville uden at tøve vælge abort, da det efter min mening ikke er noget værdigt liv at give et barn.

Anmeld

18. december 2012

Lunae

Rose<3 skriver:

Jeg ville uden at tøve vælge abort, da det efter min mening ikke er noget værdigt liv at give et barn.

Hvorfor synes du at det er et uværdigt liv?

Anmeld

18. december 2012

Dinna88

nattergalen skriver:

Kan sagtens forstå dit udgangs punkt.. men som regel er det ikke noget du kan se på forhånd.. 

Og tro mig det eneste et downs barn har brug for er et par forældre der elsker ham over alt, på lige fod med et almindeligt barn  

Er det ikke? Okay, det er ikke meget jeg har sat mig ind i netop dette, men kan mig ikke se bare noget af graden? Det kan jo være enorm forskel

Jeg kan godt se hvad du mener - og den kærlighed skal der jo være plads til, men det er der jo slet ikke, hvis ens dagligdag og liv slet ikke "tillader" et barn med downs. Jeg har lige snakket med en veninde om det i dag - min kæreste og jeg føler godt at vi kunne være klar til et barn nu. Men det ville snarere være hvis vi fik et  nemt barn. Men det kan man jo ikke regne med! Derfor skal vi ikke have et barn nu - vi skal først når vi er rustet til at modtaget barnet, til trods for sygdom. De fandt først ud af, at min niece var syg, da hun blev født og var ved at dø. Og dén ville jeg ikke være klar til at stå med som det er lige nu. Min kæreste ville uden tvivl være den stærkeste her, og jeg tror også, at han ville kunne klare det. Men jeg vil ikke få fjernet et barn, hvis det har muligheden for et godt liv, bare fordi jeg ikke kan klare det. 

Nu ved jeg ikke lige hvem der skrev det - men vælger man at gå igang med pb, så tager med det med, som man ved der er risiko for 

Anmeld

18. december 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

jeg ville vælge abort...

Anmeld

18. december 2012

Camilla..

Lunae skriver:

Nu skal jeg jo til NF-scanning på torsdag og er selvfølgelig rigtig spændt! Min kæreste og jeg har snakket om hvad vi ville gøre, hvis vi fik af vide at vores barn havde Down syndrom. Jeg læste eb statistik som viste at 99 procent af danske forældre vælger abort - det tal overrasker mig!

Hvad ville du vælge?

Abort.

Jeg synes det er synd at sætte børn i verden som man ved fejler noget.

7-9-13 for det aldrig sker.

Det må være så hårdt for de forældre som har skulle træffe sådan en beslutning.

Anmeld

18. december 2012

Hulubulu86

FrkZier skriver:

da jeg snakkede med lægen om det, sagde han at hvis man allerede VED at man beholder barnet, skal man lade være med at få foretaget en NF scanning, det selvføgelig stadig op til det enkelte par, det aldrig noget en læge ville kunne bestemme..

Det er da vigtigt at man får den scanning så man er forberedt, specielt hvis man vil beholde. Tænk hvor hårdt det må være at gå i 9mdr og tro man får et rask barn for så at få et kæmpe chok ved fødslen. For at bedre livet for både forældre og barn bør man have de mdr til at undersøge og forberede sig

Anmeld

18. december 2012

Laulund87

Jeg ville vælge en abort..

Anmeld

18. december 2012

Lunae

Camilla.. skriver:

Abort.

Jeg synes det er synd at sætte børn i verden som man ved fejler noget.

7-9-13 for det aldrig sker.

Det må være så hårdt for de forældre som har skulle træffe sådan en beslutning.

Tænker du på alle slags sygdomme, genfejl, sukkersyge osv? Altså hvis du vidste at dit barn fik sukkersyge, så ville du få en abort?

Anmeld

18. december 2012

Lunae

UmmA skriver:

Det er da vigtigt at man får den scanning så man er forberedt, specielt hvis man vil beholde. Tænk hvor hårdt det må være at gå i 9mdr og tro man får et rask barn for så at få et kæmpe chok ved fødslen. For at bedre livet for både forældre og barn bør man have de mdr til at undersøge og forberede sig

enig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.