modesty skriver:
Det er jo netop min pointe - at det er der ikke nogen såkaldt "normale" børn der kræver når de er 10-15-20 år, eller endnu ældre. Som Downs-forælder bliver man ved med at have et "barn" også når man selv når i bedsteforældre-alderen og derover.
Jeg har fuld respekt for at I og andre tilvælger et barn med Downs, misforstå mig ikke. Jeg synes det er mega sejt.
Men jeg mener stadig at mange af de mennesker der i sådan en tråd her siger at de ville tilvælge et barn med Downs, ikke nødvendigvis ville gøre det når de stod i situationen (og det har jo egentlig ikke noget med jeres situation at gøre, men det var udgangspunktet for mine tanker).

Det bliver lige kort da jeg har en tærte i ovnen 
Men sagen er når man er blevet forældre en gang vil man altid være forældre.. Om dine børn er 2 el 40 år.. Du vil altid tænke på dem, bekymre dig for dem, være der for dem, og hjælpe dem der hvor du kan..
Du må ikke glemme at mange downs børn formår et normalt liv, med eget hjem, for nogen i bofællesskab, kærester og en masse glæder..
Jo jeg tror på at der kommer en tid når min søn bliver stor hvor han bliver mindre afhængig af mig end som barn..
Hvis man vælger at se ud i den store verden, vil man hurtigt kunne læse en masse artikler om hvordan man faktisk støtter disse børn til at kunne få en uddannelse på lige fod med andre, bliver gift og får et stabilt hjem.
Problemet i DK er at man har opgivet dem på forhånd, så man har bestemt for dem at de bare er sådan nogle dumme glade mennesker der ikke kan mere end et barn.. Det passer bare ikke.. 
Håber du forstår at jeg tror på der er andre muligheder for downs børn end hvad de bliver set på at kunne, og derfor er min holdning som den er ift voksne downs..
Det blev vist langt alligevel og jeg må ud til min tærte igen..
Anmeld