som jeg skrev tidligere, så er jeg en stolt storesøster til en helt igennem fantastisk mongol.
At få et mongol barn er jo ikke kun "åååhh neeeej" Der er så mange fantastiske følelser der følger med, nu har jeg levet hele mit liv med hende, og nogle af de ting der gør det svært, er jo at hun altid vil være afhængig af os og de mennesker hun har omkring sig. Det har været "nemt" så længe hun boede hjemme. Nu bor hun i bofællesskab, og man ligger AL sin tillid på nogle mennesker som man rent faktisk ikke kender, vi følger selvfølgelig med i ALT hvad der sker, men der er selvfølgelig ikke alt vi ser. Det er svært at vide hun er afhængig af at andre skal passe på hende, og hvad når vores forældre dør? Så er jeg der heldigvis, men andre har ikke samme muligheder. Der er så mange tanker og følelser forbundet, men man skal jo i den grad gøre op med sig selv hvad det vil sige osv. Mange har intet sprog, mase følge sygdomme osv, men den kærlighed min søster kan give, den opvejer sgu alle bekymringer man har, bekrymringer der opstår af kærlighed, fordi man ønsker at hun altid skal have det godt..

Når det så er sagt, så har jeg en mongol i mit liv, og jeg ville aldrig bytte hende for noget andet, men når det er sagt, så ville jeg unden tvivl få en abort, jeg har set alt for mange triste skæbner...
Anmeld